تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820309146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشف‌نورون‌هایی‌که‌خوب‌و‌بد‌را‌تشخیص‌می‌دهند |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: کشف‌نورون‌هایی‌که‌خوب‌و‌بد‌را‌تشخیص‌می‌دهند
محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) دو گروه نورون را در بادامه مغز شناسایی کرده‌اند که احساسات مثبت و منفی را پردازش می‌کنند.
کد خبر: ۴۹۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۰ - 08 May 2015




محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) دو گروه نورون را در بادامه مغز شناسایی کرده‌اند که احساسات مثبت و منفی را پردازش می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به گفته محققان، نتایج آن‌ها نشان می‌دهد که جریان‌های اطلاعات به هم متصل بوده و در سطح بادامه مغز به گروههای خوب و بد جدا می‌شوند.
این یافته‌ها همچنین می‌تواند به دانشمندان در درک بهتر از چگونگی بروز بیماریهای روحی مانند افسردگی کمک کند.

نورون‌های هسته قاعده‌ای جانبی آمیگدال درهم آمیخته بوده و تشخیص اینکه کدام گروه در چه کار متفاوتی دخیل هستند، مشکل است. محققان به بررسی این موضوع پرداختند که آیا می‌توان جمعیت نورون‌های پاسخگو به احساسات مختلف را بر اساس اهدافشان در نقاط دیگر مغز تشخیص داد.

دانشمندان پس از برچسب‌گذاری این نورون‌ها به بررسی فعالیت بادامه مغز در زمان یادگیری یک وظیفه ترسناک با پاداش توسط موش‌ها پرداختند.
 
موشها در وظیفه ترسناک یاد گرفتند که یک صدا ر ا با شوک پا مرتبط بدانند؛ همچنین موشها در گروه پاداش یاد می‌گرفتند که صدا با نوشیدن آب شیرین همراه است.

محققان روز بعد قدرت ارتباطات بین دو گروه نورون را که اطلاعات حسی را به بادامه مغز ارسال می‌کرد، بررسی کرده و دریافتند که نورون‌های هسته قاعده‌ای جانبی آمیگدال که با اکومبنس هسته متصل بودند، پس از یادگیری با پاداش، ورودی قویتری دریافت می‌کردند، اما این ورودی‌ها پس از یادگیری با ترس ضعیف‌تر می‌شدند. نورون‌هایی که به centromedial amygdale متصل بودند، واکنش متضادی را نشان دادند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن