تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820049404




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آنچه باید درباره انتخابات بریتانیا بدانید/چه کسی نخست‌وزیر می‌شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: آنچه باید درباره انتخابات بریتانیا بدانید/چه کسی نخست‌وزیر می‌شود؟
در صورتی که هیچ حزبی نتواند اکثریت مطلق ارا را بدست اورد احتمال آن وجودت دارد که رای دهندگان بریتانیایی مجبور باشند در سال 2015 میلادی بار دیگر به پای صندوق های رای بروند. در صورتی که شرکای ائتلافی درباره مسائل کلیدی با یکدیگر اختلاف نظر اساسیی داشته باشند امکان تشکیل دولت وجود نخواهد داشت.
آفتاب : انتخابات بریتانیا در حالی انجام می شود که مهمترین موضوع مطرح در این انتخابات باقی ماندن یا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپاست. از سوی دیگر بسیاری از سرمایه داران بریتانیایی هشدار داده اند که پیروزی "اد میلیبند" و حزب کارگر می تواند به ضرر بریتانیا با کسری بودجه 90 میلیارد یورویی شود.
 
به گزارش خرداد، انتخابات قرار است در ساعت 21 روز پنجشنبه پایان یابد. قرار است اواسط ظهر روز جمعه نتایج اولیه انتخابات اعلام شوند. در این انتخابات بیش از 50 هزار مرکز وظیفه اخذ رای را برعهده دارند. آخرین نظرسنجی بی بی سی نشان می دهد که محافظه کاران 34 درصد از ارا از آن حزب محافظه کار و 33 از آن حزب کارگر خواهد شد. در این میان احتمالا حزب استقلال 13 درصد آرا و حزب لیبرال دموکرات تنها 8 درصد آرا را از آن خود خواهند کرد. 
 
دولت ائتلافی در بریتانیا به اصلی مهم تبدیل شده است 
بریتانیا سال ها برخلاف اکثر کشورهای اروپایی شاهد تشکیل دولت ائتلافی نبوده است چرا که از بین احزاب محافظه کار و کارگر هر یک اکثریت آرا را کسب می کردند. با این حال، از زمان انتخابات سال 2010 میلادی نشانه هایی از تغییر در این رویه دیده شد که از دهه 30 میلادی تاکنون بی سابقه بوده است. اکنون احزاب محافظه کار و کارگر وابسته به حمایت احزاب کوچک تر برای کسب کلید ساختمان شماره 10 داونینگ استریت هستند. ر حال حاضر، هیچ گونه تضمینی وجود ندارد که حزبی بتواند اکثریت آرا را کسب کند و به همین خاطر احزاب مجبور به ائتلاف با یکدیگر برای تشکیل دولت هستند. 
 
احزاب کوچکتر بریتانیا در انتخابات امسال چه خط مشی‌ای دارند 
حزب "استقلال" بریتانیا که یکی از احزاب حاشیه و منتقد سیاست های اتحادیه اروپا و حوزه پولی یورو بوده در انتخابات اخیر توانسته نظر سماعد تعداد زیادی از رای دهندگان بریتانیایی را به سوی خود جلب کند. در صورت کسب رای قابل توجه این حزب سرنوشت بریتانیا برای باقی ماندن در اتحادیه اروپا با خطری جدی مواجه خواهد شد. یکی دیگر از احزاب کوچکتر حزب "ملی اسکاتلند" است که پیش بینی می شود رای قابل توجهی را در آن ناحیه کسب کند. در این دور از انتخابات حزب لیبرال به میزان قابل توجهی میزان حمایتش را از دست داده است. 
 
مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی ممکن است طول بکشد 
در سال 2010 میلادی تنها پنج روز طول کشید تا دو حزب لیبرال دموکرات و محافظه کار برای تشکیل دولت با یکدیگر به توافق دست یافتند. با این حال، در حال حاضر به دلیل آن که احزاب کوچکتر می توانند در نتیجه انتخابات تاثیرگذار باشند ممکن است مدت زمان لازم برای مذاکره و توافق بر سر تشکیل دولت طول بکشد. 
 
چه کسی نخست‌وزیر بعدی بریتانیا خواهد بود؟ 
رای دهندگان به طور مستقیم نخست وزیر را انتخاب نمی کنند بلکه رهبر حزب برنده در انتخابات این وظیفه را برعهده خواهد گرفت در نتیجه احتمالا یا "دیوید کامرون" رهبر حزب محافظه کار و یا "میلیبند" رهبر حزب کارگر این وظیفه را برعهده خواهند گرفت." 
 
خطر احتمال برگزاری انتخاباتی دیگر در سال جاری میلادی وجود دارد 
در صورتی که هیچ حزبی نتواند اکثریت مطلق ارا را بدست اورد احتمال آن وجودت دارد که رای دهندگان بریتانیایی مجبور باشند در سال 2015 میلادی بار دیگر به پای صندوق های رای بروند. در صورتی که شرکای ائتلافی درباره مسائل کلیدی با یکدیگر اختلاف نظر اساسیی داشته باشند امکان تشکیل دولت وجود نخواهد داشت. 
 
خطر خروج از اتحادیه اروپا برای اقتصاد بریتانیا 
رهبر حزب محافظه کار بریتانیا مدت ها پیش وعده داده بود که موضوع باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار می دهد و قرار است همه پرسی ای در این باره در سال 2017 میلادی انجام شود. عدم وجود قاطعیت سیاسی برای اجرای این موضوع می تواند برای بازارهای مالی بریتانیا خطرناک باشد و اقتصاد آن کشور را تحت تاثیر قرار دهد. خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا می تواند به ضرر بخش سرمایه گذاری آن کشور باشد. 




تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن