تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آن‏كه خدا را شناخت ، از او ترسيد و آن كس كه از خدا ترسيد ، ترس از خدا او را به عم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803121258




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمايت دولتي از خريد خدمت آموزشي در وانفساي اخذ شهريه‌هاي ميليوني


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حمايت دولتي از خريد خدمت آموزشي در وانفساي اخذ شهريه‌هاي ميليوني
اعضاي كابينه و در رأس آنها رئيس دولت، به عنوان سخنگويان آموزش و پرورش، در تريبون‌هاي مختلف خريد خدمات آموزشي، خصوصي‌سازي و واگذاري مدارس را تنها راه نجات اين وزارتخانه از مصائب مالي معرفي مي‌كنند. غافل از اينكه مدارس به ويژه غيردولتي‌ها، حمايت از خريد خدمت را معادل مجوز اخذ شهريه‌هاي نجومي برداشت مي‌كنند.
نویسنده : نفيسه ابراهيم‌زاده‌انتظام 


  اعضاي كابينه و در رأس آنها رئيس دولت، به عنوان سخنگويان آموزش و پرورش، در تريبون‌هاي مختلف خريد خدمات آموزشي، خصوصي‌سازي و واگذاري مدارس را تنها راه نجات اين وزارتخانه از مصائب مالي معرفي مي‌كنند.  غافل از اينكه مدارس به ويژه غيردولتي‌ها، حمايت از خريد خدمت را معادل مجوز اخذ شهريه‌هاي نجومي برداشت مي‌كنند.
 مثل تمام فصل‌ها كه رنگ منحصر به فردي دارند؛ فصل ثبت‌نام در مدارس هم چندي است رنگ پول گرفته است و اين حاشيه پررنگ اينقدر در متن نفوذ مي‌كند كه تمام آن را تحت تأثير قرار مي‌دهد. هر سال با رسانه‌اي شدن شهريه‌هاي بالاي مدارس، تيتر رسانه‌ها ميزبان واكنش‌هاي متفاوت به ميزان شهريه‌ها مي‌شود و اين شهريه‌ها مصون از هر برخورد قانوني هر سال و در برخي موارد حتي سالي دو بار متورم مي‌شوند و رشد مي‌كنند.  اما اين هفته از ميان تمام اخبار حوزه تعليم و تربيت كه اتفاقاً به مناسبت هفته معلم رونق دوچنداني دارند، رونمايي از شهريه‌هاي چند ده ميليوني مدارس بيش از ساير اخبار مورد استقبال قرار گرفت.

آموزش و پرورش پول را با دست پس مي‌زند؛ با پا پيش مي‌كشد
تا پيش از اين آموزش و پرورش يا اين افزايش شهريه‌ها را تكذيب مي‌كرد يا ممنوع و مدارس متخلف را مستحق شديدترين برخوردهاي قانوني مي‌دانست و قول پيگيري مي‌داد اما امسال آموزش و پرورش ضمن تأييد اخذ شهريه‌هاي 20 ميليوني در برخي مدارس، مضاف بر اعزام گروه‌هاي بازرسي و نظارت بر عملكرد مدارس غيردولتي در فصل ثبت‌نام‌، بر ورود شوراي نظارت استان‌ها براي برخورد با اين دست تخلفات تأكيد دارد.
اين در حالي است كه اين مواضع به سرعت در برابر مواضع ديگر آموزش و پرورش كه بر كمك مالي خانواده‌ها تأكيد دارد، رنگ مي‌بازند و در عمل آموزش و پرورش از الگويي پيروي مي‌كند كه در آن تحصيل پولي مي‌شود و افراد فقير و كم‌‌توان مالي را تحت حمايت‌هاي صدقه مانند قرار مي‌دهيم و با اين كار نمايش موفقي از شكاف طبقاتي را از سال‌هاي ابتدايي ورود دانش‌آموزان به جامعه براي آنها اجرا مي‌كنيم و به سرمايه‌داري اجازه ورود به حريم مقدس تعليم و تربيت كه در فرهنگ ديني ما عبادت است، مي‌دهيم.  از طرفي تمام اعضاي كابينه دولت، به عنوان سخنگويان آموزش و پرورش در تريبون‌هاي مختلف، خصوصي‌سازي و واگذاري مدارس را تنها راه نجات اين وزارتخانه از مصائب مالي معرفي مي‌كنند، به طوري كه اوايل اين هفته شيخ حسن روحاني به عنوان رئيس اين كابينه از ضرورت خريد خدمات آموزشي كه با تعريف كنوني مقدمه خصوصي‌سازي است، سخن گفت كه به نظر مي‌رسد از استعداد آموزش و پرورش براي پولي شدن و اتفاقاتي كه در صف و مدارس مي‌افتد، بي‌اطلاع است.

مصاف تأييد و تكذيب‌ها و شهريه‌ها
در عين حال آموزش و پرورش اعلام مي‌كند بيش از 90 درصد بودجه خود را صرف پرداخت حقوق و مزاياي فرهنگيان مي‌كند.
اين در حالي است كه سال 93، اين وزارتخانه 26 درصد افزايش بودجه داشته است و حقوق فرهنگيان در همان سال تنها 17 درصد افزايش داشته است. به عبارتي يك حسابرسي ساده نشان مي‌دهد آموزش و پرورش با همين ميزان هزينه و افزايش بودجه نه تنها بر اساس اعلام خود 4 هزار ميليارد كسري نمي‌آورد بلكه 8 هزار ميليارد هم مازاد مي‌آورد كه مي‌تواند براي طرح ارتقا  بخشي كيفي يا هر طرح ديگري آن را هزينه كند و تكميل اين جورچين، توجيه تشديد وابستگي مدارس به كمك‌هاي مالي خانواده‌ها را از بين مي‌برد. با اين وجود همچنان مدارس به فراخور توان خود از خانواده‌ها پول مطالبه مي‌كنند و مسئولان آموزش و پرورش همچنان از برخوردي مي‌گويند كه يا نيست يا بازدارنده نيست و مجلس كارهاي مهم‌تري دارد و آب دهان سرمايه‌داري براي بلعيدن طعمه‌هاي جديد‌تر به راه افتاده است.  به هر رو مجتبي زيني‌وند، مديركل مدارس غيردولتي وزارت آموزش و پرورش روز گذشته در گفت و گو با رسانه‌ها از اعلام شهريه مدارس غيردولتي حداكثر تا اواسط خردادماه خبر داد و گفت: هنوز شهريه هيچ مدرسه‌اي براي سال جديد اعلام نشده است.  وي با اشاره به اينكه سال گذشته سقف شهريه مدارس غيردولتي 8 ميليون و 800 هزار تومان بود، اظهار كرد: براي سال تحصيلي جديد هنوز هيچ شهريه‌اي تعيين و اعلام نشده و طلب ارقامي چون 20 ميليون تومان در برخي مدارس صحت ندارد و شايعه است.
در حالي كه به رغم اظهارات زيني وند، مرضيه گرد رئيس سازمان مدارس غيردولتي، توسعه مشاركت‌هاي مردمي و خانواده سه شنبه گذشته دريافت شهريه 20 ميليون توماني از سوي برخي مدارس در تهران را در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها تأييد كرد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن