تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820227081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از شمشیر بازی اوباما تا قطع کردن سر عروس و داماد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: از شمشیر بازی اوباما تا قطع کردن سر عروس و داماد


نگاهی به اخبار برخی سایت ها وخبرگزاری های داخلی و خارجی در ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴.تلفن‌همراه ضدگلوله/خودرویی که با نگاه صاحبش روشن و خاموش می‌شود/تخریب مجسمه تاریخی/ایده تولید لوازم یدکی انسان/شمشیربازی اوباما/قطع کردن سر عروس و داماد/شلوغ ترین وسایل و ... تلفن‌همراه ضدگلوله

تلفن‌همراه ضدگلوله

دانشمندان یک شیشه فلزی فوق شفاف تولید کرده‌اند که می‌تواند به ساخت نمایشگرهای فوق سخت منجر شود.این شیشه که از یک ماده معدنی مبتنی بر منیزیم و آلومینیوم موسوم به اسپینل ساخته شده، بسیار سخت‌تر و سبک‌تر از شیشه ضدگلوله است.محققان مدعی هستند که از این ماده می‌توان برای حفاظت از خودروها، کابین خلبانان در هواپیما و همچنین فضاپیماها و ماهواره‌ها استفاده کرد. از دیگر کاربردهای آینده این ماده می‌توان به تولید عدسی ضدخش برای دوربین و نمایشگر نشکن تلفن همراه اشاره کرد.به ادعای سازندگان، این زره همچنین می‌تواند در لیرزها و تجهیزات مادون قرمز نظامی کاربرد داشته باشد.این ماده که ساخت آن بیش از 10 سال بطول انجامیده، با فشرد‌ه‌سازی پودرنانو و حرارت دادن آن برای ساخت یک تکه خالص از بلور اسپینل تولید شده است. این بلور را سپس می‌توان به شیوه مشابه سفالگری مدلسازی کرد.اسپینل که به آلومینات منیزیم نیز مشهور است، بطور طبیعی در سنگهای کانی یافت می‌شود، اما محققان آزمایشگاه تحقیقات نیروی دریایی آمریکا موفق به ساخت پودر اسپینل فوق خالص شده‌اند که با استفاده از فرآیند پخت در پرس داغ، می‌تواند به شکل ورقهای بلور درآید.
بیشتر...

خودرویی که با نگاه صاحبش روشن و خاموش می‌شود

خودرویی که با نگاه صاحبش روشن و خاموش می‌شود

خودروی منحصر بفرد می‌تواند به کمک فناوری هوشمندی که در آن قرار داده شده است تنها با نگاه کاربر خود بدون نیاز به کلید استارت در آینده نزدیک روشن و خاموش شود. شرکت خودرو سازی شورلت از ساخت یک خودروی فوق مدرن خبر‌ داده و آن را در نمایشگاه شانگهای کشور چین رونمایی کرده است.
خودرویی که با نگاه صاحبش روشن و خاموش می‌شود
گفتنی است، این خودرو به نام FNR که دارای درب‌های منحصر بفرد و چراغ‌های جلو کریستالی با پرتو نور لیزری قرار است در آینده توسط شورلت وارد بازارهای جهانی شود.بررسی‌ها نشان می‌دهند، این خودرو دارای باتری برقی است و برای روشن کردن آن تنها لازم است فرد به صفحه جلوی خودرو نگاه کند و آنگاه نرم‌افزار تشخیص عنبیه چشم صاحب خودرو را شناسایی کرده خودرو روشن می‌شود.از جمله مزایای این خودرو دارا بودن سنسور و رادار در سقف آن برای تعیین جهت و موقعیت خودرو در هر نقطه جغرافیایی است.این خودرو توانایی حرکت بدون نیاز به راننده و به کمک روبات را دارا است و صندلی‌های جلوی آن می‌توانند 180 درجه بچرخند و در مقابل صندلی ساکنین صندلی‌های عقب قرار بگیرند. با وجود انتقادهای اخیر در زمینه خودروهای بدون راننده و امکان بروز سرگیجه، تهوع و خستگی میان سر‌نشیان، سازندگان این خودرو اعتقاد دارند نوع طراحی خودروی آن‌ها مانع از بروز این مشکل می‌شود.شرکت شورلت هنوز زمان دقیق ساخت و راه اندازی این خودرو را اعلام نکرده است.
بیشتر...

تخریب مجسمه تاریخی بخاطر عکس سلفی

تخریب مجسمه تاریخی بخاطر عکس سلفی

زوج توریستی که می‌خواستند با مجسمه‌ای ایتالیایی عکس بگیرند، تصادفی به قسمتی از تاج آن برخورد کرده، آن را به زمین انداخته و شکستند.این اتفاق در شهر کرمونا که در شمال ایتالیا قرار دارد اتفاق افتاد. مجسمه مورد بحث، مجسمه‌ای مرمری از نماد شهر است که دو مجسمه هرکول آن را نگاه داشته‌اند و متعلق به 1700 میلادی است. این مجسمه نماد شهر کرمونا نامیده می‌شود و در افسانه‌ها آمده که این شهر، توسط هرکول بنا شده است. این اثر هنری در بالای دروازه شهر قرار داشته اما در سال 1962 از دروازه پایین آورده شده و برای محافظت در ساختمان لوجی دِی میلیتی قرار گرفت. این ساختمان تاریخی در سال 1292 ساخته شده و قرارگاه نیروی نظامی شهر بوده است.تلاش برای گرفتن بهترین سلفی همیشه دردسرساز بوده و این دو شخص در کرمونا نیز توسط پلیس شناسایی شده‌اند، اما اینکه مقامات شهر از آن‌ها شکایت خواهند کرد یا نه هنوز مشخص نیست. متأسفانه این اولین باری نیست که آثار هنری ایتالیا قربانی سلفی گیرندگان می‌شوند.
بیشتر...

شمشیربازی اوباما!

شمشیربازی اوباما!

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا عکسی از خودش را در حالی که شمشیربازی می‌کند، منتشر کرد.
بیشتر...

ایده تولید لوازم یدکی بدن انسان

ایده تولید لوازم یدکی بدن انسان

دستگاهی که بافت ها و اندام طبیعی بدن را شبیه سازی می کند ، در اصطلاح «پرینتر سه بعدی زیستی» نام دارد.بالا بودن تقاضا و پایین بودن عرضه سبب شده که دانشمندان به فکر یافتن راه حلی برای این مشکل باشند. یکی از شیوه هایی که در چند سال اخیر توجه جامعه پزشکی را به خود جلب کرده، «پرینت سه بعدی» است.پرینترهایی که متون و تصاویری را روی کاغذ پرینت می کنند برای بسیاری از ما وسیله ای آشنا به شمار می روند. این دستگاه ها فقط روی دو بعد کار می کنند و خروجی آنها به صورت یک برگه کاغذ است اما پرینترهای سه بعدی، دستگاه هایی هستند که خروجی آنها به صورت یک جسم سه بعدی است. در سال های اخیر، انواع مختلفی از پرینترهای سه بعدی وارد بازار شده اند که می تواند اشیای مختلفی را از مجسمه های کوچک پلاستیکی تا سازه های فلزی و بتونی تولید کند. اما یکی از جذاب ترین پرینترهای سه بعدی، برای تولید انواع بافت طبیعی بدن انسان به کار می رود. دستگاه هایی که برای شبیه سازی انواع بافت و اندام طبیعی بدن به کار می رود در اصطلاح «پرینتر سه بعدی زیستی» نام دارند. برای استفاده از این پرینترها، دانشمندان ابتدا مقداری از سلول های بنیادی یا سلول های بافت مرتبط فرد را تهیه و آن را در محیط آزمایشگاه تکثیر می کنند. ترکیب حاصله همچون «جوهر» در پرینترهای معمولی برای ساخت محصول نهایی به کار می رود. در مرحله بعدی، این جوهر به شکلی مشخص مورد استفاده قرار می گیرد. در این گام از فرآیند، تک تک سلول های اولیه به شکلی خاص در کنار هم قرار داده می شود. البته این کار پیچیدگی های زیادی دارد و بافت حاصله باید مشابه بافت طبیعی موجود در بدن انسان باشد. در حال حاضر بسیاری از دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان در سراسر جهان به پژوهش در زمینه پرینترهای سه بعدی زیستی مشغولند. در این میان، برخی از این نهادها موفق به طراحی پرینترهایی برای ساخت بافتی مشابه بافت پوست، کلیه، کبد و حتی رگ های خونی شده اند. هریک از اندام های بدن مانند قلب یا کبد از بافتی ویژه تشکیل شده است. به همین علت در حال حاضر، پرینترهای سه بعدی ابتدا قطعات کوچک (در ابعاد میلی متری) از بافت های طبیعی را پرینت می کند. در مرحله بعد طی فرآیندی پیچیده، این قطعات یا لایه های بافت ها می توانند در کنار یکدیگر قرار گرفته و اندامی کامل را شکل دهند.از آنجا که برای ساخت بافت های مختلف بدن از سلول های بنیادی یا سلول های تهیه شده از بدن بیمار استفاده می شود، امکان پس زده شدن عضو پیوندی تقریبا از میان می رود. گفتنی است یکی از مشکلات اصلی در مسیر پیوند عضو همین پس زده شدن عضو پیوندی است که هر سال جان هزاران نفر را می گیرد.از دیگر مزایای ساخت اندام های بدن به شکل آزمایشگاهی، فراهم شدن امکان انجام آزمایش های مختلف روی این اندام ها به جای آزمایش روی حیوانات و مدل سازی رایانه ای است. این دو شیوه که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند، معمولا نمی توانند اثرات داروها یا واکسن های مختلف روی بدن انسان را به طور دقیق بازگو کنند.
بیشتر...

 قطع کردن سر عروس و داماد در شب عروسی!

 قطع کردن سر عروس و داماد در شب عروسی!


 قطع کردن سر عروس و داماد در شب عروسی!

عکس های وحشتناک بریدن سر عروس و داماد در بهترین شب زندگیشان!عروس و داماد جوان که قصد غافلگیر کردن میهمانان در روز عروسیشان را داشتند، کیک عروسی را شبیه به سر قطع شده خودشان درست کردند. البته بعضی از دعوت شدگان در مراسم عروسی زیاد از این کار خوششان نیامد!
بیشتر...

راننده‌ای که با مسافران سلفی می‌گیرد

راننده‌ای که با مسافران سلفی می‌گیرد

یک راننده تاکسی چینی علاقه زیادی به عکس سلفی دارد و دوست دارد با تمامی مسافرانش عکس سلفی بیندازد. «تنگ جیهازی» راننده تاکسی است که قصد دارد حال مسافران خود را خوب کند. تنگ که مسافرها عمو تنگ صدایش می کنند قبل از اینکه گرفتن عکس سلفی از یک قابلیت در تلفن همراه به یک پدیده اجتماعی تبدیل شود از خودش و مسافران عکس می گرفت. این راننده تاکسی خوش ذوق حالا آرشیو ۳۰ هزارتایی از عکس های سلفی با مسافرانش دارد که آنها را در ۵ سال گذشته گرفته است. این ایده منحصر به فرد از ده سال پیش به ذهن عموتنگ رسید. در یک روز زمستانی که یک زن و شوهر توریست بیشتر از یک ساعت را در خیابان منتظر تاکسی ایستاده بودند عموتنگ آنها را سوار کرد. آنها نیز برای تشکر خواستند با دادن انعام از عمو تنگ تشکر کنند. اما عموتنگ راضی نشد که از آنها پول بیشتری بگیرد و این زوج توریست نیز پیشنهاد دادند به عنوان یادگاری با عموتنگ عکس بگیرند. «شیوه سپاسگزاری آنها برای من بسیار آرامش بخش بود و این اولین عکسی بود که من تا به حال گرفتم.» تجربه شیرین این عکاسی باعث شد که عمو تنگ تصمیم بگیرد در سال ۲۰۱۱ یک دوربین عکاسی در جلوی ماشینش نصب کند. از آن زمان تاکنون عموتنگ عکسهای بسیار زیادی با مسافرانش گرفته است. حتی بسیاری از مسافران به گرفتن به بیش از یک عکس تمایل دارند.عموتنگ به طور میانگین روزانه با ۸۰ مسافر عکس سلفی می اندازد.حالا آقای خوش ذوق قصد دارد آرشیو عکس‌هایش را به ۱۰۰ هزار عکس برساند تا بتواند هم رکورد بزند و هم شاید نمایشگاهی با عکس‌هایش برپا کند.
بیشتر...

مرکز روان‌درمانی داعش افتتاح شد!

مرکز روان‌درمانی داعش افتتاح شد!

داعش با هدف جلوگیری از فرار روزافزون نیروهای خود، یک مرکز روان‌درمانی در موصل راه‌اندازی کرد.سایت خبری «اخبار الیوم» عراق در این‌باره گزارش داد: داعش با افتتاح این مرکز روانکاوی به نام «مرکز إعادة التأهیل و الإرشاد» به بهبود شرایط روانی تروریست‌های خود مشغول است.بنا‌ بر‌ اعلام یک منبع محلی، حدود 170 تروریست فراری هم‌اکنون در این مرکز در حال گذراندن دوره روان‌درمانی هستند. تعدادی از اعضای این گروهک تروریستی ضمن انتقاد از روند سران خود اعلام کردند، داعش از هدف اصلی خود که برپایی خلافت بوده، دور شده است و نیروهای خود را صرف جمع‌آوری پول و ماشین‌های لوکس می‌کند. این گزارش می‌افزاید: مبارزات شجاعانه گروه‌های مردمی با داعش و شکست روزافزون این گروهک تروریستی و عقب‌نشینی از مناطق تحت سیطره خود از دلایل فرار تروریست‌ها بوده است و این گروهک با چنین اقداماتی سعی در بازگرداندن نیروهای خود و تداوم حکومت تروریستی خود دارد؛ در حالی‌که حتی حامیان اصلی داعش نیز دیگر متوجه شده‌اند که عمر این گروهک تروریستی در حال پایان است. (البته عکس مربوط به دادگاه های داعش است).
بیشتر...

شلوغ‌ ترین وسایل نقلیه جهان

شلوغ‌ ترین وسایل نقلیه جهان

شلوغ‌ ترین وسایل نقلیه جهان

شلوغ‌ ترین وسایل نقلیه جهان

شلوغ‌ ترین وسایل نقلیه جهان

اکثر رانندگانی که در خیابان های کشورهای فقیر و در حال توسعه رانندگی می کنند، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند و از خودروهای شان برای حمل و نقل بار و مسافر استفاده می کنند.برای تعداد زیادی از این افراد، دوچرخه، کامیون و موتورسیکلت تفاوت ندارد و آنها با استفاده از این وسایل بار جا به جا می کنند که کاری خطرناک است.
بیشتر...
 


چهار شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن