تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805288124




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نفس اروپایی‌ها حبس شد/ بریتانیا را آزرده نکنید


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


یک روز تا انتخابات پارلمانی؛
نفس اروپایی‌ها حبس شد/ بریتانیا را آزرده نکنید
«بسیاری از شرکای بریتانیا در اتحادیه اروپا می‌خواهند که این کشور در اتحادیه باقی بماند، همانطور که روزنامه اثرگذار لوموند فرانسه هفته پیش نوشت، بروکسل در هفته‌های گذشته با احتیاط سعی کرده بر موضوعاتی که ممکن است باعث "آزردگی" بریتانیا شود تمرکز نکند.»



به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، انتخابات پارلمانی بریتانیا که فردا برگزار خواهد شد بیش از داخل این کشور برای اتحادیه اروپا مهم خواهد بود. اینکه کدام یک از احزاب اکثریت پارلمان و اداره دولت بریتانیارا برعهده بگیرد بر فضای اتحادیه اروپا و وزن گروه‌های داخل آن تأثیر خواهد گذاشت.   سایت بی بی سی (BBC)  با تیتر "نفس اتحادیه اروپا در آستانه انتخابات بریتانیا در سینه حبس شده است" آورده است:   آیا تا به حال شده در یک گردهمایی ناگهان سوالی پرسیده‌ باشید که سکوتی طولانی و آزار دهنده را بر جمع حکمفرما کرده باشد؟   ناگهان همه از شما روی بر می‌گردانند، به نظر می‌رسند که ناراحتند و بعد سعی می‌کنند موضوع را عوض کنند.   این تا حدی مثل این است که در بروکسل (مقر اتحادیه اروپا) از کسی بپرسید نظرش راجع به انتخابات بریتانیا چیست. چرا؟    

    یک سیاستمدار آلمانی اینگونه پاسخم را داد: «شکاف اصلی در بریتانیا آنطور که به نظر ما می‌رسد بین [حزب] محافظه‌کار و کارگر نیست، بین بریتانیا و اروپاست.»   در اروپا، انتخابات پنج‌شنبه (۱۷ اردیبهشت، هفتم دی) به عنوان محک احتمال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ارزیابی می‌شود، نشانه‌ اینکه چقدر احتمال دارد که بریتانیا خود را این اتحادیه کنار بکشد.   بسیاری از شرکای بریتانیا در اتحادیه اروپا می‌خواهند که این کشور در اتحادیه باقی بماند، همانطور که روزنامه اثرگذار لوموند فرانسه هفته پیش نوشت، بروکسل در هفته‌های گذشته با احتیاط سعی کرده بر موضوعاتی که ممکن است باعث "آزردگی" بریتانیا شود تمرکز نکند.   به همین دلیل است که برای زیر ذره‌بین گذاشتن انتخابات بریتانیا اکراه وجود دارد.   با اینکه موضوع اروپا تقریبا در مبارزات انتخاباتی بریتانیا مطرح نشده (البته به استثنای حزب استقلال که توانسته موضوع مهاجرت را به اتحادیه اروپا پیوند دهد)، بروکسل انتخابات بریتانیا را با دقتی بی‌سابقه زیر نظر قرار دارد.    

دیوید کامرون     دیوید کامرون قول داده که اگر حزب محافظه‌کار در قدرت بماند تا سال ۲۰۱۷ همه‌پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا را برگزار کند. حزب کارگر هم برگزاری این همه‌پرسی را در آینده نامعلوم منتفی ندانسته است.   بسیاری از مدیران دولتی اتحادیه اروپا بر این باورند که بی‌اعتمادی به این اتحادیه به اندازه ای رسیده است که نیاز به برگزاری نوعی نظرخواهی در باره این اتحادیه وجود دارد.   در اتحادیه اروپا تلقی این است که جو حاکم بر همه‌پرسی احتمالی و زمان آن بسیار به این بستگی دارد که کدام حزب یا احزاب دولت بریتانیا را تشکیل بدهند.    

    سوفی اینت‌فلد، نایب رئیس "ائتلاف لیبرال‌ها و دمکرات‌‌ها برای اروپا" به من گفت چشم اروپا به انتخابات بریتانیا است: «مردم اینجا می‌دانند که انتخابات ملی بر مسیر اتحادیه اروپا تاثیر دارد. تقریبا همه مطمئن هستند که انتخابات بریتانیا به یک همه‌پرسی منجر خواهد شد و امیدوارم که بریتانیا قید اتحادیه اروپا را نزده باشد. اتحادیه اروپا که قطعا قید بریتانیا را نزده است.»   ماهیت غیرقابل پیش‌بینی انتخابات امسال بریتانیا و احتمال تشکیل یک دولت اقلیت برخی از شرکای اروپایی بریتانیا را نگران کرده است.   یاسک روستوفسکی، مشاور اوا کوپاچ نخست وزیر لهستان، در مصاحبه با روزنامه تایمز مالی گفته است: «هر چیزی که بریتانیا را تضعیف کند اتحادیه اروپا و همچنین ناتو را ضعیف خواهد کرد.»   دولتهای اروپای شرقی که موضع محکم بریتانیا در قبال تحریم‌های روسیه را تحسین کرده اند نگران هر چیزی هستند که این موضوع را ملایم‌تر کند.   در واقع، همه می‌دانند اروپا از اینکه بریتانیا مرتب می‌خواهد از سیاستگذاری و مقررات اتحادیه اروپا مستثنی شود مستاصل شده است، مثلا در مورد واحد پول مشترک (یورو)، کنترل مرزی شنگن، حقوق اجتماعی و اشتغال، منشور حقوق اساسی، همکاری پلیس و دستگاه قضایی.   مقامات اتحادیه اروپا معترضانه این رویکرد را گزینش دلبخواهی نامیده‌اند، اما از جهاتی دیگر هم قدر بریتانیا را به اندازه کافی می‌دانند.    

    توازن قوا   بانفوذترین رهبر اتحادیه اروپا -آنگلا مرکل- از بریتانیا خواسته در اتحادیه اروپا باقی بماند.   از نقطه نظر او یکی از مهمترین دلایل این درخواست این است که توازن قوا بین سران حکومت و دولت‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا برقرار بماند.   در حال حاضر توازن قوا بین طرفداران دخالت دولت در اقتصاد (interventionism)، طرفداران حمایت از اقتصاد ملی در مقابل تجارت جهانی (protectionism) و طرفداران اقتصاد آزاد مثل بریتانیا و آلمان به خوبی برقرار است.   آلمان نمی‌خواهد از این نظر در اقلیت قرار بگیرد و همچنین نمی‌خواهد بیش از این دست به جیب شود. اگر بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شود، مالیات دهندگان آلمانی که بیش از همه در تامین بودجه اتحادیه اروپا نقش دارند باید بیشتر بار کسری بودجه این اتحادیه را به دوش بکشند.   آنطور که یکی از دستیاران نزدیک آنگلا مرکل به من گفت، بریتانیا در محافل اروپایی به سبب "پرسیدن سوال‌های سخت اما لازم" تحسین شده است، از جمله کاستن از مقررات و بوروکراسی دست و پا گیر اتحادیه اروپا و بهبود رقابت‌پذیری آن.   بیم و امید انتخابات بریتانیا حتی در آن سوی اقیانوس اطلس هم حس می‌شود و آمریکا هم مایل نیست بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شود.    

اد میلیبند نامزد حزب کارگر برای نخست‌وزیری بریتانیا     آمریکا بریتانیا را یک متحد استراتژیک در داخل اروپا می‌بیند نه صرفا یک شریک تجاری، چرا که توان نظامی بریتانیا آنقدر هست که بر سیاست خارجی اروپا تاثیر بگذارد.   با این حال دیپلمات‌ها در اتحادیه اروپا به آنچه که به نظر آنها انزوا طللبی فزاینده بریتانیا است اشاره می‌کنند و مثلا می‌پرسند وقتی مذاکرات برای آتش‌بس روسیه و اوکراین در مینسک در جریان بود، بریتانیا کجا بود؟   اما از طرف دیگر هم برای مثال مارک لئونارد، مدیر شورای اروپا در روابط خارجی، به من گفت که اروپا بدون بریتانیا کوچکتر، ضعیفتر و نامتعادل‌تر خواهد بود، بنابراین برای حفظ بریتانیا در اتحادیه "گام‌های زیادی" برداشته خواهد شد.  

دیوید کامرون نامزد حزب محافظه‌کار می‌خواهد نخست‌وزیر بریتانیا بماند     آیا این گام‌های اضافی شامل تغییر در معاهدات شکل‌گیری اتحادیه اروپا، اصلاحات کارشناسی در این معاهدات یا بهبود قوانین این اتحادیه خواهد بود؟   دیوید مک‌آلیستر یکی از اعضای پارلمان اروپا از حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان، حزب آنگلا مرکل، به من گفت که تا وقتی دولت تازه بریتانیا تشکیل نشود و پیشنهادها و درخواست‌های واقعی در مقابل اتحادیه اروپا و ۲۷ کشور عضو آن قرار نگیرد، صحبت از خط قرمزها، اینکه چه کاری می‌توان یا نمی‌توان برای بریتانیا انجام داد، کاری عبث است و این نظر خیلی‌ها در اتحادیه اروپا است.   وقتی شعبه‌های رای‌گیری در بریتانیا باز شوند، نفس اتحادیه اروپا در سینه حبس خواهد شد.     444  



۱۶/۰۲/۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن