تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803849729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جبهه‌گیری‌های مختلف از تغییر تا حاشیه فکت شیت/ نکته‌هایی از تعبیر و تفسیر دقیق گزاره برگ


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: به بهانه اظهارات متفاوت در ارائه فکت شیت؛
جبهه‌گیری‌های مختلف از تغییر تا حاشیه فکت شیت/ نکته‌هایی از تعبیر و تفسیر دقیق گزاره برگ
فکت شیت ایران درست است اما شاید کامل نیست، دلیل آن هم شاید به خاطر این باشد که در مدت باقیمانده می‌خواهند تغییراتی در مفاد توافق ایجاد کنند و نمی‌خواهند این موضوعات در حال حاضر در بین مردم پخش شود.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ در پی صحبت‌های رئیس جمهور کشورمان در شیراز مبنی بر اینکه فکت شیت ایرانی قبل از انتشار در غرب منتشر شده است اما ظریف در برنامه نگاه یک، عنوان کرد، فکت شیت ایرانی وجود ندارد. برداشت‌های متفاوتی را در بین بعضی افراد به وجود آورده است و هر کس نسبت به این موضوع اظهار نظر می‌کند.


فکت شیت ایران درست است اما شاید کامل نباشد شاید و دلیل آن هم شاید به خاطر این باشد که در مدت باقیمانده میخواهند تغییراتی در مفاد توافق ایجاد کنند و نمیخواهند این موضوعات در حال حاضر در  بین مردم پخش شود.


در واقع هر کس تفسیر‌های متفاوتی در رابطه با فکت شیت دارد و البته جبهه گیری‌هایی متفاوتی نسبت به موضوعات مندرج در فکت شیت وجود دارد.



میوه ممنوعه



از این رو شاید تیم مذاکره کننده هسته‌ای مفاد مندرج در بیانیه را در فضای عمومی اعلام نکرده تا برداشت‌های متفاوت در روند مذاکرات تاثیر نگذارد، قطعا این اظهار نظرها در روند مذاکرات تاثیرات خوبی به همراه نخواهند داشت. 


بنابراین تیم مذاکره کننده برای جلوگیری از این اتفاقات ترجیح داده که بعضی از مفاد بیانیه منتشر نشود و فشار افکار عمومی را تحمل کرده تا در روند مذاکرات خللی صورت نگیرد.



میوه ممنوعه



همیشه در تمامی ادوار توافق‌هایی که صورت گرفته، پشت پرده و مواردی وجود داشته که در فضای عمومی منتشر نشده است، اما همیشه این موارد به ضرر و زیان مردم نبوده است بلکه در برخی موارد با عدم انتشار منافع عمومی تامین شده است.


در این میان بعضی از افراد به خاطر طیف بندی‌های سیاسی به اعتراض با اظهارات مسئولان می‌پردازند و فقط افکار عمومی را متشنج می‌کنند اما واقعیت امر این نیست، بلکه تیم مذاکره کننده هسته‌ای همواره در تلاش تامین منافع عمومی بوده است و این موضوع در عملکرد تیم واضح و روشن است.



میوه ممنوعه



تیم مذاکره کننده هسته‌ای در طی دو سال گذشته سطح مذاکره را از کارشناسان وزارت خارجه طرف مقابل به سطح وزرای ارتقا داده است و این نشان دهنده تلاش بی‌وقفه تیم مذاکره کننده هسته‌ای است.


اما در این میان افرادی به دلایلی این تلاش را نادیده گرفته و به اظهارات ظاهراً ضد و نقیض برخی مسئولانی می‌پردازند.


رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در برنامه نگاه یک اعلام کرد، فکت شیت ایرانی وجود ندارد، مردم از این موضوع در مقابل اظهارات روحانی رئیس جمهور کشورمان استفاده کردند.


از این رو، شاید صحبت ظریف مبنی بر نبود فکت شیت ایرانی این است که، فکت شیت و یا گزاره برگی وجود ندارد که فقط توسط طرف ایرانی مبسوط شده  باشد و بتوان نامش را فکت شیت ایرانی گذاشت، از آن طرف رئیس جمهور کشورمان بر فکت شیت ایرانی تاکید نداشته و فقط انتشار فکت شیت را با این عنوان که یک ساعت قبل از قرائت بیانیه‌ی لوزان خبرگزاری‌های فکت شیت را منتشر کرده‌اند.



میوه ممنوعه



 **فکت شیت ایرانی یک ساعت قبل از بیانیه لوزان منتشر شد


رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه فکت شیت ایرانی چه زمانی منتشر خواهد شد؟ گفت: فکت شیت ما قبل از آمریکا منتشر شد و یک ساعت قبل از قرائت بیانیه‌ی لوزان خود خبرگزاری‌های ما این فکت شیت را منتشر کرده و خبرگزاری‌های خارجی نیز آن را اعلام کردند و نمی‌دانم چرا برای برخی در این زمینه شبهه ایجاد شده است.


روحانی تأکید کرد: ما نظرمان را صراحتاً گفتیم اما حالا اگر می‌خواهید مجدداً تمام آن مصاحبه‌ها را پیاده کرده و فکت شیت دوم را منتشر می‌کنیم! بیشتر



میوه ممنوعه



**ارائه فکت شیت ضرورتی ندارد


رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با محرم بودن مردم و در اختیار قرار دادن کامل جزئیات اظهار داشت: برای من جالب بود که پیش از انتشار فکت شیت آمریکایی‌ها رسانه‌های رسمی کشورمان تقریباً یک چیزی در مایه های فکت شیت منتشر کردند و با توجه به رایزنی هایی که با مقامات ما داشته جزئیاتی را رسانه ای کردند که حتی رسانه های خارجی نیز به آن استناد کردند.


وی اضافه کرد: زمانی که آمریکایی ها فکت شیت را منتشر کردند من انتظار داشتم که نادرست آن کمتر باشد اما آن ها درست و نادرست را منتشر کردند که منجر به برداشت های غلط شد.


صالحی با اشاره به دلیل منتشر نشدن فکت شیت ایرانی گفت: ما فکت شیتی را آماده کردیم و عزیزان در وزارت خارجه نیز مواردی از جمله تحریم را به آن اضافه کردند و با توجه به تقاضایی که به صورت عمومی مطرح شده بود این فکت شیت در دستور کار قرار گرفت اما با توجه به حضور وزیر امور خارجه کشورمان در همین برنامه به تمام مواردی را که ممکن بود را ایشان مطرح کردند و من نیز در برنامه دیگر تمامی سوالات را پاسخ دادم همچنین حضور آقایان عراقچی و تخت روانچی در برنامه هایی دیگر باعث شد تا به نوعی تمامی این اظهار نظر در کنار هم حکم یک فکت شیت را داشته باشد.


رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان تصریح کرد: اظهارات مقامات ایرانی برابر با چند فکت شیت بود و اگر به جمع بندی مسئولان اطمینان کنیم که همان تامین منافع ملی است دیگر ارائه فکت شیت ضرورتی ندارد و حتماً دلیلی داشت که این فکت شیت منتشر نشد چون سوء استفاده از آن زیاد بود همچنین صدور فکت شیت با توجه به این که مذاکرات شروع شده است دیگر لزومی ندارد. بیشتر


صالحی در برنامه نگاه یک در شبکه یک گفت: ما تمامی موضوعات را شفاف توضیح داده‌ایم و دلیلی بر انتشار فکت شیت به صورت مکتوب نیست.


شایان ذکر است؛ روسیه در رابطه با فکت شیت معتقد است، که طرف غربی فکت شیت درست را منتشر کرده است؛ درصورتیکه نظر روسیه در این رابطه درست باشد، طبیعتا تفاوت بین اظهارات تیم مذاکره کننده کشورمان و طرف غربی به خاطر عدم انتشار بعضی از موضوعات از طرف الیران است. بیشتر



میوه ممنوعه



**فکت شیت ایرانی وجود ندارد


مذاکره کننده ارشد هسته‌ای تصریح کرد: هیچ فکت شیت ایرانی وجود ندارد. چند نفر از دوستان ما یک رشته دستاوردها از مذاکرات را نوشتند. متن من و خانم موگرینی دو ساعت قبل از مصاحبه مطبوعاتی به انگلیسی مذاکره کردیم، یک بیانیه مطبوعاتی است. ما گفتیم فقط یک توافق داریم که حداکثر در تیر ماه صورت گیرد.


ظریف ادامه داد: راه‌حل‌هایی که ما بحث کردیم به شکل یک چکنویس است. این بیانیه که تدوین شد بین خود ما مذاکره شد و شش کشور دیدند. همکاران عین آن را ترجمه کردند و قبل از آن من و آقای عراقچی ترجمه را چک کردیم. متاسفانه در صدا و سیما مترجم همزمان به دقت مطالب را منتقل نکرده است. هاموند، نمایندگان چین و روسیه و همه نشسته بودند و کسی به ما نگفت که ترجمه شما را چک کنیم. آلن ایر نگفت ترجمه شما غلط است.


ظریف چندی پیش در رابطه با بیانیه مشترک اعلام کرد، این متن نهایی نیست و فقط یک بیانیه مطبوعاتی است؛ یعنی مطمئنا مفاد بیانیه تغییر خواهد کرد و چند باری در رابطه با مفاد بیاینه گفته است، که هنوز در موضوعاتی اختلاف نظر وجود دارد. بیشتر




گزارش از سمانه عیوضی




انتهای پیام/






اخبار مرتبط

چرایی پیچیدگی مذاکرات تدوین متن تفاهم هسته‌ای از زبان بعیدی‌نژاد
رقابت پنهان و آشکار پاریس و واشنگتن در منطقه/ تناقض در رفتار سیاسی الیزه/ بازی موازی فرانسوی‌ها با شیوخ عرب
نگارش متن پیش می‌رود، کار دشوار و پرانتز‌های زیادی باقی مانده است/ مصمم به گشودن افق‌های جدید هستیم
اولاند برای خاورمیانه چه رویاهایی دیده است؟ / رقابت پنهان و آشکار پاریس و واشنگتن در خلیج‌فارس/ رویکرد دوگانه پاریس در مواجهه با حقوق‌بشر




۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن