تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802188906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیدار اعضای اتحادیه طلاب آفریقایی با نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
دیدار اعضای اتحادیه طلاب آفریقایی با نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
اعضای اتحادیه طلاب آفریقایی با حضرت آیت الله مقتدایی نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کردند.
به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، اعضای اتحادیه طلاب آفریقایی امروز (دوشنبه 14 اردیبهشت ماه)  با حضرت آیت الله مقتدایی نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کردند


در ابتدای این دیدار که با هماهنگی دفتر امور بین الملل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم الهی مسئول دفتر امور بین الملل جامعه مدرسین ضمن معرفی طلاب آفریقایی به فعالیت‌های آن‌ها اشاره کرد


در ادامه این دیدار؛ عبدالله دوسو رئیس اتحادیه طلاب آفریقا به اهداف، عملکرد و وظائف این اتحادیه اشاره و بیان داشت: اتحادیه طلاب آفریقا از چند کمیسیون تشکیل شده است که می‌توان به کمیسیون آموزش و ترجمه، کمیسیون استقبال از تازه واردان، کمیسیون ورزشی، کمیسیون نشریات و سایت اشاره کرد. این اتحادیه در نظر دارد تا در همایش سالیانه خود که در ۲۷ رجب برگزار می‌شود، دستور جلسه کار خود را مقابله با جریان تفکیری و ارزیابی بهترین شیوه تبلیغ قرار دهد. سپس مسئول همایش جریان تکفیری این اتحادیه؛ گزارشی از عملکرد و برنامه‌های همایش در پیش رو را ارائه داد. 


وی اشاره کرد که معضل مهم در آفریقا اکنون وجود دو نوع خط تکفیری داخلی و خارجی است. تکفیری داخلی مانند بوکوحرام و الشباب است و تکفیری خارجی تبلیغ وهابیت توسط عربستان سعودی می‌باشد. 


در ادامه حضرت آیت الله مقتدایی قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی سخنانی ضمن تشکر از حضور طلاب و فضلای اتحادیه آفریقا در محل دفتر جامعه مدرسین، از حضور و دیدار با این طلاب و فضلا ابراز خوشحالی کردند. 


آیت الله مقتدایی به طلبه‌های آفریقایی فرمودند: از اینکه در حرم اهل بیت (علیهما السلام) هستید، حضور خود را قدر بدانید و از پتانسیل‌های موجود در این دوران به خوبی بهره برداری کنید. خداوند به شما لطف بسیار داشته است که در این زمان در قم هستید و در حال تحصیل و تهذیب می‌باشید. 
وی در ادامه افزود : سعی کنید در تحصیل جدیت داشته باشید و کمال بهره برداری را ببرید. یک طلبه وظیفه خطیری در جامعه دارد. 


قائم مقام جامعه مدرسین ابراز داشت:متاسفانه عربستان سعودی در ترویج تفکر وهابی از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند. 




دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور در ادامه به نقل خاطرات سفرهای خود به کشورهای آفریقای پرداخت و پتانسیل موجود در این کشور‌ها را برای تبلیغ مهم ارزیابی نموده و بیان داشتند که مردم آفریقا انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی را از صمیم قلب دوست دارند. این مردم تنها در انتظار فرصتی بودند که کلام امام را بخوانند و بشنوند. 


آیت الله مقتدایی فرمود: باید از علاقه و حب مردم آفریقا به اهل بیت (علیهم السلام) استفاده نمود و معارف حقیقی اسلام به این مردم رساند. خداوند متعال قبل از خلق بشر، ‌ نبی (حضرت آدم) را خلق نمود تا اینکه یک انسان در دنیا نباشد که حجت بر او تمام نباشد. باید توجه داشت که پیامبران رسالتشان را تبلیغ می‌کردند. و در هنگام تبلیغ سنت الهی هیچ گونه ترس و واهمه‌ای نداشتند همچنین باید به این امور توجه ویژه نمود که پیامبران از نوع بشر و از مردم بودند. و شما مبلغان جوان نیز باید توجه داشته باشید که الان وقت استراحت نیست. 


آیت الله مقتدایی به ذکر حوادث و مصائب تبلیغ دین اسلام در دوران حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) اشاره کرد و فرمود: حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) در دوران رسالت خود بار‌ها مورد آزار و اذیت قرار گرفتند به نحوی که در جنگ احد خطر جدی مورد توجه ایشان قرار گرفت ولی حضرت از هیچ گونه تلاشی دریغ نورزید و حتی مردم را نفرین نکردند و از خداوند هدایت ایشان را درخواست می‌کرد. 


نائب رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: باید توجه داشت که در امر تبلیغ ناصح‌الامین باشید یعنی با اندرز مردم را به هدایت دعوت کنید و از افراط و تفریط ممانعت به عمل آورید. 


وی به فضلای آفریقا تاکید کردند در امر تبلیغ کوتاهی به عمل نیاورید و کردار و گفتار خود را مناسب کنید، شما سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستید. 


شما باید در امر تبلیغ در مکتب جعفری امام صادق (علیه السلام) قدم بردارید. امام صادق (علیه السلام) توانست حدود ۴۰۰۰ نفر طلبه تربیت کند و فقه جعفری را پایه گذاری کند. 


وی ویژگی‌های یک مبلغ و شیوه تبلیغی مناسب را در رعایت چند نکته ذیل خلاصه کردند: صدق و راستی را قبل از تعلم رعایت نمائید،
 علاوه بر تقوا ورع در دین داشته باشید،صدق الحدیث یعنی در گفتار خود راستی پیشه بگیرید، ادای امانت داشته باشیدو حسن خلق مع ناس یا به عبارتی با مردم مهربان باشید. 


در پایان این دیدار حضرت آیت الله مقتدایی شکل‌گیری اتحادیه‌های طلاب غیر ایرانی و ساماندهی آنان در مجمع اساتید و فضلای غیر ایرانی وابسته به دفتر امور بین الملل جامعه مدرسین را کار بزرگی دانست و از خداوند متعال توفیق در عمل را برای تمام اساتید، فضلا و طلبه‌های غیرایرانی خواستار شد.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

رئیس دانشگاه زیتونه تونس :فتنه مسلمان‌کشی داعش استمرار وهابیت است
نشست سه جانبه احزاب مؤتلفه، ایثارگران و پایداری تحت اشراف جامعتین برگزار شد
هنوز هیچ لیست واحدی در جامعتین تهیه نشده است




۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن