تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803037549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رايزني بورس کالاي ايران با دارندگان بزرگ قراضه کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۱۷ب.ظ)
رايزني بورس کالاي ايران با دارندگان بزرگ قراضه کشور موج - بورس کالا و کارگزاران در حال رايزني‌ با عرضه‌کنندگان عمده ضايعات فلزي از جمله شهرداري تهران، وزارت نفت، نهادهاي نظامي و انتظامي و شرکت‌هاي خودروسازي است که به نظر مي رسد در ماه هاي آينده با ورود بخش قابل توجهي از ضايعات فلزي به بورس شفافيت در معاملات و قيمت اين محصول مواجه شويم.
به گزارش خبرگزاري موج، مديرعامل شرکت کارگزاري پارس ايده بنيان با بيان مطلب فوق به « پايگاه خبري بورس کالاي ايران» گفت: عرضه ضايعات فلزي از مهر سال گذشته در بازار فرعي بورس کالاي ايران آغاز شده که ادامه عرضه هاي اين محصول در بورس مي تواند از دغدغه‌ فعالان صنعت فولاد براي تکميل زنجيره توليد محصولاتشان بکاهد.
هاشم باروتي افزود: با وجود اين که همانند سال هاي گذشته توليدکنندگان با مشکلات زيادي براي تامين آهن قراضه روبه‌رو نيستند، اما عرضه منظم و روتين ضايعات فلزي در بورس کالا و به همراه حمايت هاي دستگاه هاي مربوطه از اين کار مي تواند، مشکلات بازار قراضه از جمله نداشتن متولي و شفافيت در قيمت ها و معاملات را برطرف کند.
باروتي با بيان اينکه بورس کالا از امن ترين بازارها براي دادوستد کالاهاست، گفت: اين بورس در تلاش است تا رفته رفته از يک بازار فيزيکي و نقدي به سمت دادوستد محصولات از طريق ابزارهاي نوين مالي حرکت کند که اين موضوع به اصلاح زير ساخت ها و فرهنگ سازي نياز دارد.
وي در ادامه از افزايش شمار عرضه کنندگان ضايعات فلزي در بورس کالا خبر داد و گفت: ضايعات فلزي در نخستين گام با عرضه شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي وارد بورس کالا شد و خوشبختانه بازار اين محصول با وجود عمر کوتاهش توانسته مشتريان زيادي را به تالار معاملات جذب کند. همچنين اين بورس و کارگزاران در حال رايزني‌ با عرضه‌کنندگان عمده اين کالاي راهبردي در صنعت فولاد از جمله شهرداري تهران، وزارت نفت، نهادهاي نظامي و انتظامي، شرکت‌هاي خودروسازي، مراکز اسقاط و بازيافت خودروهاي فرسوده و ساير شرکت‌هاي خصوصي تجميع‌کننده ضايعات و قراضه آهني براي عرضه در بازار فرعي هستند.
باروتي با بيان اينکه روز گذشته نيز شاهد عرضه و معامله 119 تن ضايعات فلزي در بازار فرعي بوديم افزود: استفاده از آهن قراضه در چرخه توليد فولاد در صورت تنظيم عرضه و تقاضا به نسبت ديگر مواد اوليه از هزينه پايين تري برخوردار است و بازيافت اين محصول در زنجيره توليد فولاد به‌عنوان يک ماده اوليه نقش مهمي در کاهش آلودگي‌هاي زيست محيطي دارد.
مديرعامل شرکت کارگزاري پارس ايده بنيان تصريح کرد: با عرضه بالاي آهن قراضه در بورس کالا، مديريت بازار شکل خواهد گفت و اگر قراضه توليدي بخش‌هاي خصوصي و دولتي از محل بورس کالا به فروش برسد، گام بزرگي در بازار قراضه همچون کشف قيمت، مديريت بازار و تامين نياز فولادسازان برداشته مي شود.
باروتي در پايان تاکيد کرد: با توجه به اينکه کاهش يا افزايش ميزان آهن قراضه تاثير مستقيمي بر ميزان توليد فولاد کشور و قيمت تمام‌شده آن دارد، به همين دليل عرضه اين محصول در بورس کالا و کشف قيمت آن مي‌تواند نقش مهمي در بازار اين محصول ايفا کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن