تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819942252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز احداث بازارچه صنايع دستي دليجان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۱:۳۶ق.ظ)
آغاز احداث بازارچه صنايع دستي دليجان موج - دکتر نامور مطلق معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور از راه اندازي پنج بازارچه نسل جديد صنايع دستي در کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، بهمن نامور مطلق در آيين عمليات اجرايي احداث بازارچه صنايع‌دستي دليجان افزود: عمليات اجرايي 15 بازارچه صنايع‌دستي نسل جديد از سال گذشته در کشور کليد خورده که 2 بازارچه آن در مرحله اتمام قرار دارد.
نامور مطلق گفت: بازارچه صنايع‌دستي قديمي نظير بازارچه‌هاي استان اصفهان و فارس به‌صورت کاملاً سنتي اداره مي‌شوند، اما بازارچه‌هاي نسل جديد در هر شهرستان و مناطق گردشگري شاخص کشور در دستور کار قرار دارد و داشتن توجيه اقتصادي، در دسترس بودن و اختصاص آن‌ها براي هنرهاي دستي اصيل ويژگي بارز آن‌ها است.
معاون صنايع‌دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري کشور افزود: صنايع‌دستي مي‌تواند به‌عنوان يک پيام‌رسان جدي از فرهنگ و تمدن ايران اسلامي در جهان نقش ايفا کند؛ زيرا که سه عنصر هنر، فرهنگ و صنعت در ذات صنايع‌دستي جاي دارد.
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري مرکزي نيز در اين مراسم گفت: بازارچه صنايع‌دستي دليجان در پارک غدير شهر در زميني به وسعت 2 هزار مترمربع ساخته مي‌شود.
سيد محمد حسيني افزود: اين بازارچه با هماهنگي شهرداري و فرمانداري دليجان راه‌اندازي مي‌شود و برآورد اعتبار براي ساخت آن دو ميليارد و 500 ميليون ريال است.
وي خاطرنشان کرد: در اين بازارچه 20 غرفه داير مي‌شود و پتانسيل و توانمندي‌هاي شهر دليجان و نراق درزمينهٔ صنايع‌دستي و سوغات منحصربه‌فرد در اين نمايشگاه عرضه مي‌شود.
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري مرکزي بيان کرد: با توجه به اينکه شهرستان دليجان در مسير اصلي تردد شمال به جنوب و شرق به غرب کشور قرار دارد، راه‌اندازي اين بازارچه به‌عنوان سرمايه حوزه گردشگري و فرهنگي ديده‌شده و در کنار آن برنامه قطب گردشگري با استفاده از ظرفيت جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي چون غارچال نخجير نيز پيش‌بيني‌شده است.
حسيني گفت: احداث بازارچه يکي از سياست‌هاي اين اداره محسوب مي‌شود که هر يک از شهرستان‌هاي تابعه در صورت اعلام آمادگي ميزبان آن مي‌شود.
گفتني است، شهرستان دليجان در جنوب مرکزي با جمعيتي در حدود 45 هزار نفر در شاهراه اصلي جنوب به شمال و نيز غرب به شرق کشور واقع است و داراي ابنيه ارزشمند تاريخي، خانه‌هاي قديمي و آب‌انبار با شاهکارهاي معماري دوره قاجار است.
همچنين، عمليات اجرايي بازارچه صنايع‌دستي دليجان به‌عنوان سومين بازارچه صنايع‌دستي اين شهرستان آغازشده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن