تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802999393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه ريزي شرکت آبفار لرستان براي رفع کمبود آب در ۱۹ روستاي شهرستان پلدختر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۵:۳۸ب.ظ)
مدير عامل شرکت آبفار لرستان: برنامه ريزي شرکت آبفار لرستان براي رفع کمبود آب در ۱۹ روستاي شهرستان پلدختر موج - خرم آباد - مدير عامل شرکت آبفار لرستان گفت: در شهرستان پلدختر حدود ۱۹ روستا با مشکل مواجه هستند که براي تک تک آنها؛ به خصوص روستاهاي منطقه جنوب پلدختر برنامه داريم.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم آباد، عليرضا کاکاوند با اشاره به وضعيت آب رساني به روستاهاي استان افزود: در استان لرستان دو هزار و ۸۶۱ روستا وجود دارد که از اين تعداد هزار و ۵۶۱ روستا بالاي ۲۰ خانوار جمعيت دارند.
وي ادامه داد: اين در حالي است که هم اکنون ۱۰۴روستاي بالاي ۲۰ خانوار در استان داراي مشکل آب آشاميدني هستند.
مدير عامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان لرستان افزود: پيش بيني مي شود به دليل خشکسالي سال هاي اخير تعداد ۳۷۷ روستا در تابستان امسال با مشکل آب آشاميدني مواجه شوند.
کاکاوند اعتبار مورد نياز براي گذر از خشکسالي در استان را ۳۰ميليارد تومان اعلام کرد و افزود: اعتبار مورد نياز براي خشکسالي و پروژه هاي نيمه تمام در سال ۹۴ حدود ۹۰ ميليارد تومان است.
وي گفت: در شهرستان پلدختر حدود ۱۹ روستا با مشکل مواجه هستند که براي تک تک آنها؛ به خصوص روستاهاي منطقه جنوب پلدختر برنامه داريم.
وي در زمينه تامين و توزيع اعتبارات خشکسالي مربوط به بخش آبرساني به روستاها نيز گفت: هنوز اعتبارات سال ۹۴ توزيع نشده است، ولي؛ در قانون بودجه ۹۴ يک رقم ۴۰۰ميليارد تومان و يک رقم ۵۰۰ ميليون دلار از صندوق توسعه ملي براي آب آشاميدني روستايي ديده شده است که تلاش مي کنيم سهم لرستان اختصاص داده شود.
مدير عامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان لرستان به مشکلات فرا روي اين شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: در مرحله اول بحث خشکسالي است به طوري که فقط در شهرستان هاي کوهدشت و رومشکان تعداد ۶۹ حلقه چاه از مدار خارج شده و حدود ۱۹ متر تراز آب هاي زيرزميني پايين رفته است.
کاکاوند افزود: مشکل بعدي به ويژه در فصل گرما استفاده غيرمجاز از آب آشاميدني براي مصارف غير آشاميدني بالاخص آبياري باغات و مزارع است که در اين راستا بايد فرهنگ سازي مناسب صورت گيرد و علاوه بر آن با استفاده کنندگان غيرمجاز برخورد قاطع صورت گيرد.
وي از مردم روستاهاي استان لرستان خواست با توجه به کاهش نزولات آسماني و کاهش شديد دبي چاه ها و چشمه ها و با عنايت به اينکه آب ماده غير قابل جايگزين است در مصرف آب نهايت صرفه جويي را داشته باشند.
مدير عامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان لرستان سرقت تاسيسات آبرساني شامل کابل، ترانس برق، تابلو برق، دريچه و غيره را مشکل ديگر شرکت آب و فاضلاب روستايي استان عنوان کرد و افزود: از مردم تقاضا مي شود نسبت به پرداخت به موقع قبوض آب بها اقدام کنند تا بتوان در راستاي اجراي پروژه هاي آبرساني و رفع مشکل آب آشاميدني روستاها قدم برداشت.
کاکاوند گفت: در حال حاضر حدود ۳۳ ميليارد ريال از مطالبات اين شرکت در دست مردم بوده و پرداخت نشده است که در صورت پرداخت اين مطالبات مي توان برخي پروژه ها را به سرانجام رساند.
بنا بر اين گزارش جنوب استان لرستان با رودخانه هاي سيمره و کشکان و ماديان رود، بار بخش عمده اي از توليد غلات استان را به دوش مي کشد که با وقوع خشکسالي هاي ۱۳ سال گذشته در استان لرستان و کاهش چشمگير منابع آب زيرزميني شاهد مشکلات جدي در زمينه آب شرب در شهرستان هاي کوهدشت، پلدختر و رومشکان بوده ايم.
سالانه نزديک به ۱۲ ميليارد متر مکعب آب از استان لرستان خارج مي شود که ۶۳ درصد از اين ميزان آب از حوزه کارون بزرگ و به طور عمده رودخانه دز و مابقي از حوزه کرخه خارج مي شود و در پشت سدهاي دز، کرخه و کارون در استان خوزستان جمع مي شود.
اين در حاليست که از ميزان آب خارج شده از استان لرستان در حوزه کرخه ۶۶ درصد از سيمره تخليه و ۳۳ درصد باقي مانده از حوزه کشکان شهرستان پلدختر خارج مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن