تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804253225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روش فعلی حذف یارانه‌ها از عدالت به دور است


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
روش فعلی حذف یارانه‌ها از عدالت به دور است
روش فعلی حذف یارانه‌ها از عدالت به دور است عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: دولت در قطع یارانه نقدی افراد باید معیارهای منطقی داشته باشد، اما روش فعلی خطاهایی دارد که از عدالت دولت به دور است.


به گزارش فرهنگ نیوز ، ابراهیم نکو درباره کیفیت و نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشور گفت: قانون هدفمندی، قانونی معتبر و معروف در میان قوانین اقتصادی است و کشور ما اولین اجراکننده این طرح کلان اقتصادی نیست. این قانون در بعضی کشورها با موفقیت خوبی روبه‌رو شد و در برخی هم اشکالاتی پیش آمد، اما در کشور ما آنچه می‌توانست اتفاق بیفتد، نیفتاد.

وی اظهار داشت: قانون هدفمندی یارانه‌ها به دلیل اشتباهات و تصمیم‌گیری‌های نادرست منجر به اتفاقات غیرقابل قبول در مسیر اجرا شد و باعث شد که قانون خوبی مانند هدفمندی یارانه‌ها از مسیر خود منحرف شد.

نکو با اذعان به اینکه انحراف از دولت قبل آغاز شد، گفت: در آن برهه زمانی دولت می‌توانست با درایت، مدیریت صحیحی اعمال کند، اما این کار را نکرد و ما امروز با مشکلات و سردرگمی‌های بسیاری مواجه هستیم که دستاوردهای نا مبارک آن زمان است.

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات گسترده قانون هدفمندی در مرحله اول گفت: فاز اول با تزریق مستقیم نقدینگی به خانوارها مشکلاتی که درحوزه تولید وجود داشت را دامن زد و از سوی دیگر، دولت سهم یارانه‌های نقدی مربوط به تولید را پرداخت نکرد؛ این موارد دست به دست هم داد و نه‌تنها به هدف مطلوب دست نیافتیم، بلکه از مسیر اصلی هم دور شدیم.

نماینده مردم رباط‌کریم درباره فعالیت‌های دولت یازدهم در بخش یارانه گفت: دولت فعلی باید این قانون را ادامه می‌داد و با اصلاحاتی وضعیت یارانه‌ها را تحویل گرفت و مرحله دوم را هم اجرا کرد و ناگواری‌هایی که در دولت قبل وجود داشت، در دولت یازدهم به مراتب کمتر بود.

وی ادامه داد: اگر سبک و سیاق دولت قبلی ادامه پیدا می‌کرد، گرفتاری‌های بیشتری در حوزه تولید حاکم می‌شد و هر روز شاهد بروز مشکلی بوده و بی‌نظمی‌های اقتصادی در حوزه ارزی بازار سکه و طلا بیداد می‌کرد، اما دولت یازدهم تدبیری کرد و توانست جلوی اتفاقاتی که درحال رخ دادن بود را بگیرد؛ ضمن اینکه فاز دوم اجرایی شد؛ این موفقیت دولت فعلی است که ضمن کنترل نرخ تورم آرامش را به بازار باز گردانده و ثبات نسبی در بازار حاکم کرد، البته این اقدامات به معنای قابل قبول و کامل بودن کارهای دولت نیست.

وی درباره حذف ثروتمندان از لیست دریافت‌کنندگان یارانه نقدی و برنامه دولت برای حذف ۶ میلیون نفر از یارانه نقدی تا پایان سال اظهار داشت: اشکال این است که از اول قرار بود یارانه نقدی برخی افراد قطع شود، اما در فاز اول این امر اجرایی نشد و الان هم که در حال اجراست، شاهد مشکلات بسیار هستیم.
این نماینده مجلس نهم با اشاره به افزایش حجم مراجعات مردمی ناشی از حذف اشتباه یارانه‌ها گفت: گزارش و مراجعاتی مربوط به افرادی که مثلا دو خودرو دارند، داریم که خودرو‌ها متعلق به خودشان نیست، اما به دلایلی به نام آنها است و دولت بدون تحقیق اقدام به قطع یارانه‌های آنها کرده است؛ صرف این قضیه که نامشان در یک ثبت کامپیوتری آمده است.

نکو درباره نحوه مناسب قطع یارانه ثروتمندان گفت: اگر شناسایی‌ها با اتکا به خوشه‌ها و دهک‌ها بود و یارانه‌ها با شناسایی دهکی قطع می‌شد، اشکالات کمتری وارد بود، اما روش فعلی که در آن یارانه افراد براساس اطلاعاتی که اعتبار آن مشخص نیست، قطع می‌شود و افرادی که اطلاعات در اختیار دولت نگذاشتند و پولدارهای واقعی مانده‌اند، ناعادلانه است.

وی در پایان تاکید کرد: دولت در قطع یارانه نقدی افراد باید معیارهای منطقی داشته باشد، اما روش فعلی خطاهایی دارد که از عدالت دولت به دور است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: دولت باید دقت کافی داشته باشد تا ضریب خطایش به حداقل برسد.

منبع: افکار نیوز


94/2/14 - 15:04 - 2015-5-4 15:04:50





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن