تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803815895




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصور ناپدید شدن ایران از روی نقشه ساده‌لوحانه است


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خطاب به کشورهای عربی منطقه:
تصور ناپدید شدن ایران از روی نقشه "ساده‌لوحانه" است
توافق احتمالی هسته‌ای میان ایران و کشورهای ۱+۵ می‌تواند اوضاع منطقه را دستخوش تغییرات زیادی کند.



به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز،توافق احتمالی هسته‌ای میان ایران و کشورهای ۱+۵ می‌تواند اوضاع منطقه را دستخوش تغییرات زیادی کند. برخی از ناظران معتقدند این توافق باعث ثبات می‌شود و عده‌ای نگران افزایش قدرت ایران و ناآرامی منطقه هستند.
  توافق‌نامه جامع هسته‌ای که احتمال می‌رود تا پایان ماه ژوئن میان جمهوری اسلامی و شش قدرت جهانی به امضاء برسد و تاثیر آن در تحولات منطقه، از موضوع‌هایی است که نظر بسیاری از تحلیلگران را به خود جلب کرده و درباره آن گمانه‌زنی‌های متفاوت و متناقضی وجود دارد.   یحیی رحیم‌صفوی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور نظامی سال گذشته گفته بود مرز دفاعی ایران جنوب لبنان است و "قدرت نفوذ ایران تا دریای مدیترانه گسترده شده است".   شبیه این سخنان را برخی دیگر از فرماندهان سپاه پاسداران و مسئولان ارشد حکومت ایران نیز تکرار کرده‌اند. بسیاری از کشورهای عربی چنین اظهاراتی را تائید اتهام‌های خود به جمهوری اسلامی مبنی بر دخالت در امور دیگر کشورها و بی‌ثبات کردن منطقه می‌دانند.   نگرانی و بدبینی مصر   جمهوری اسلامی در برخی کشورها از جمله سوریه، عراق، لبنان و یمن حضور و نفوذ قابل توجهی دارد و از گروه‌هایی مانند حزب‌الله و حماس حمایت می‌کند.   حمایت‌های مالی و تسلیحاتی از گروه‌های شبه‌نظامی در دوره‌ای انجام شده که ایران اوضاع اقتصادی نابسامانی داشته و به خاطر برنامه‌های مناقشه‌برانگیز هسته‌ای با شدیدترین تحریم‌ها روبرو بوده است.   این واقعیت شماری از کشورهای عربی را نگران کرده که توافق احتمالی هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها، افزایش نفوذ و قدرت این کشور را در پی داشته باشد.   عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در گفت‌وگو با روزنامه اسپانیایی "ال موندو" (۲۹ آوریل/ ۹ اردیبهشت) نسبت به پیامد توافق احتمالی هسته‌ای میان جمهوری اسلامی و شش قدرت جهانی ابراز بدبینی کرد و گفت، این مسئله می‌تواند نفوذ ایران در منطقه را بیشتر کند و بر امنیت کشورهای عربی تاثیر بگذارد.   امیدواری به نقش مثبت ایران در سوریه   به گزارش دویچه وله، یک روز پیش از اظهارات رئیس جمهور مصر، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر تقویت جایگاه منطقه‌ای ایران در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای، ابراز امیدواری کرد تاثیرگذاری ایران به شکلی مثبت باشد.
به گزارش رویترز، موگرینی پیش از دیدار با محمد جواد ظریف در نیویورک به خبرنگاران گفت، بهترین شرایط ممکن این است که در مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسیم و از ایران بخواهیم در موضوع سوریه "نقش بسیار مهم و مثبتی" بر عهده گیرد.   استفان دمیستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرده که از ابتدای ماه مه (۱۱ اردیبهشت) گفت‌وگو با گروه‌های مخالف بشار اسد و برخی از کشورهای منطقه را آغاز کرده و تا دو ماه دیگر ارزیابی خود را درباره امکان پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه ارائه خواهد کرد.   پیشتر آمریکا و برخی کشورهای عربی با حضور ایران در مذاکرات صلح سوریه مخالفت کرده‌اند. فرستاده ویژه سازمان ملل می‌گوید او قصد دارد با نمایندگان جمهوری اسلامی نیز گفت‌وگو کند.   مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین   مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم بر ضرورت شرکت ایران در مذاکرات سوریه تاکید کرده و می‌افزاید، نگرانی برخی کشورهای عربی را قابل‌ درک می‌داند اما تصور ناپدید شدن ایران از روی نقشه "ساده‌لوحانه" است.   مطابق برخی گزارش‌ها وزیر خارجه آمریکا به طور غیررسمی از همتای فرانسوی خود خواسته پیگیری مناقشه اسرائیل و فلسطین در شورای امنیت را به بعد از مذاکرات هسته‌ای با ایران موکول کند.   بنیامین نتانیاهو، در جریان انتخابات پارلمانی اسرائیل گفته بود تا زمانی که او نخست‌وزیر اسرائیل باشد راه حل دو کشور مستقل فلسطین و اسرائیل برای حل بحران خاورمیانه را نمی‌پذیرد.   لورن فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در سخنرانی خود در مقر سازمان ملل در نیویورک (۲۷ مارس) اعلام کرد که قصد دارد برای از سرگیری مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین زمینه صدور قطعنامه‌ای در شورای امنیت را فراهم کند.   ظاهرا فرانسه درخواست به تعویق انداختن این طرح را پذیرفته و به این ترتیب سرنوشت یکی دیگر از بحران‌های مهم منطقه نیز تا حدودی به آینده مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی پیوند می‌خورد.   تحولات یمن   از طرفی دیگر پس از آغاز حمله هوایی به یمن روابط ایران و عربستان تیره‌تر از پیش شد. برخی ناظران معتقدند چنانچه توافق هسته‌ای به یک واقعیت تبدیل شود عربستان نیز مجبور به پذیرش نقش ایران در منطقه خواهد شد و احتمالا روابط دو کشور بهبود می‌یابد.   جان کری، وزیر خارجه آمریکا هفتم اردیبهشت اعلام کرد که درباره اوضاع یمن با همتای ایرانی خود گفت‌وگو خواهد کرد. جان کری از تمام طرف‌های درگیر در مناقشه یمن مصرانه خواست تا نقش خود را در کاهش تنش و شکل گرفتن مذاکرات صلح ایفا کنند.   انتظار می‌رود توافق جامع هسته‌ای در رابطه ایران با دیگر همسایگانش از جمله پاکستان نیز تاثیرگذار باشد. دولت پاکستان از عملیات عربستان و متحدانش در یمن حمایت کرد اما پارلمان این کشور به عدم مداخله در این مناقشه رأی داد.   برخی از ناظران پیش‌بینی می‌کنند که عدم همراهی پاکستان با متحد دیرینه‌اش در وقایع یمن، شانس بهبود روابط با ایران و افزایش همکاری‌های سیاسی و اقتصاد میان دو کشور را افزایش داده است.   نشانه‌ی این بهبود احتمالی، از سرگیری رایزنی درباره خط لوله گاز ایران ـ پاکستان است که سال‌های طولانی به وقفه افتاده بود. قرار است چین برای تکمیل این پروژه میلیاردها دلار در پاکستان سرمایه‌گذاری کند.  



۱۴/۰۲/۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن