تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803092671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاخ سفید: آمریکا از نزدیک تاسیسات هسته‌ای ایران را بازرسی خواهد کرد/مذاکرات هسته‌ای تاثیری بر سایر تحریم ها نخواهد داشت


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



کاخ سفید: آمریکا از نزدیک تاسیسات هسته‌ای ایران را بازرسی خواهد کرد/مذاکرات هسته‌ای تاثیری بر سایر تحریم ها نخواهد داشت
سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که آمریکا و جامعه جهانی!!! به ایران اعتماد ندارد و آمریکا از نزدیک بر فعالیت‌های اتمی ایران نظارت خواهد کرد.
روز نو : سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که آمریکا و جامعه جهانی!!! به ایران اعتماد ندارد و آمریکا از نزدیک بر فعالیت‌های اتمی ایران نظارت خواهد کرد.
به گزارش روزنو ، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری در واشنگتن تصریح کرد که ما بازرسی‌هایی را اعمال خواهیم کرد که مطابقت و هماهنگی ایران با توافقنامه را راستی آزمایی کند. آمریکا و جامعه جهانی به ایران اعتماد ندارد.
وی در ادامه افزود: این مساله نه تنها شامل تاسیسات دارای رآکتورهای هسته‌ای در ایران خواهد شد بلکه ساختمان‌هایی را که رآکتورها و سایر مسیرهایی را که شامل اجرای توافقنامه اتمی با تهران می‌شود را نیز در برخواهد گرفت.
جاش ارنست گفت: بازرسی‌ها به این دلیل تشدید خواهد شد که تهران شفافیت کافی را در فعالیت‌های اتمی خود نداشته است.
وی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص اقدام اخیر آمریکا در اسکورت کشتی ها با پرچم این کشور در تنگه هرمز و تلاش واشنگتن برای جدا کردن مساله هسته‌ای ایران از سایر مسائل، تاکید کرد: من فکر می کنم که ما این مساله را به صورت علنی و خصوصی اعلام کرده این که آمریکا و جامعه بین المللی به ایرانی ها اعتماد ندارد. به همین دلیل است که ما بر بازرسی های فراگیر که از نظر تاریخی سابقه نداشته است، پافشاری می کنیم.
ارنست گفت: در واقع چیزی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اشاره کرده که باید بخشی از توافقنامه باشد، حداکثر بازرسی های گسترده و فراگیری است که تاکنون بر برنامه هسته‌ای یک کشور اعمال شده است. و این دقیقا به این دلیل است که ایران سابقه طولانی در دور زدن این نوع توافقنامه ها و این نوع برنامه های بازرسی داشته است.
سخنگوی کاخ سفید افزود: چیزی که بار دیگر بر روی آن اصرار می کنیم، وضع بازرسی های فراگیر بر برنامه هسته‌ای ایران است که تنها شامل بازرسی از تاسیسات اتمی نخواهد شد، این مساله مستلزم بازرسی از سایر تاسیسات است که با برنامه اتمی ایران در ارتباط خواهد بود. به عنوان مثال، یکی از چیزهایی که بر روی آن پافشاری خواهیم کرد، دسترسی بازرسان ما به تاسیسات صنعتی است که می دانیم در گذشته اجزاء حساس و مهمی را برای برنامه اتمی ایران تولید کرده‌اند. بنابر این ما تنها به دنبال بازرسی از تاسیسات اتمی نیستیم تا مطمئن شویم که ایرانی ها دیگر سانتریفیوژهایی جدیدی را نصب و راه اندازی نخواهند کرد. ما قطعا به تاسیسات صنعتی ایران دسترسی خواهیم یافت که سانتریفیوژها در آن تولید شده‌اند و از این مساله مطمئن خواهیم شد که چیزی در این تاسیسات تولید نخواهد شد که در تناقض با مفاد توافقنامه باشد.
وی در ادامه تاکید کرد: دیگر مساله ای که درست است این است که ما انتظار نداریم که مذاکرات هسته‌ای، فهرست طولانی نگرانی های ما نسبت به رفتار ایران را حل و فصل کند. من فکر می کنم برخی رفتارهایی که ما طی هفته های گذشته در منطقه مشاهده کرده ایم، و این مساله قطعا مربوط به تحولات یمن بوده است، به نوعی اقدامات ایران برای بی ثبات کردن منطقه خاورمیانه بوده است. ما همچنان نسبت به این مساله نگران هستیم. این برای صلح و امنیت جهانی خوب نیست. این مساله قطعا برای توانایی انجام تجارت در دریاهای آزاد در این منطقه از جهان خوب نیست. یکی از دلایلی که ما و جامعه جهانی تمرکز زیادی را بر مساله اتمی ایران معطوف کرده ایم این است که اگر ایران به سلاح اتمی دست یابد، این مساله حتی سخت تر خواهد شد که نگرانی های خود در خصوص برنامه اتمی تهران را حل و فصل کنیم. سلاح اتمی موجب افزایش اقدامات بی ثبات کننده ایران می شود و این مساله موجب افزایش تهدیدات ایران و رفتارهای غیر مسئولانه این کشور خواهد شد.
سخنگوی کاخ سفید در ادامه در خصوص لغو تحریم ها علیه ایران نیز گفت: ما این مساله را به روشنی و کاملا شفاف اعلام کرده‌ایم که تا زمانی که ایرانی ها گام های خاص و قابل راستی آزمایی و معتبر برای اجرای توافقنامه برندارند، کاهش تحریم ها اتفاق نخواهد افتاد. این نخستین مساله است. دومین مساله نیز این است که پایبندی ایران به توافقنامه هسته‌ای به آنها اجازه خواهد داد تا از کاهش تحریم ها سود ببرند. ولی کاهش تحریم ها تنها مربوط به تحریم هایی است که برنامه اتمی ایران را هدف قرار داده است.
ارنست گفت: آمریکا و جامعه جهانی تحریم های مختلفی را علیه ایران اعمال کرده‌اند که این تحریم ها به خاطر حمایت از تروریسم، به خاطر فعالیت برای توسعه سلاح و موارد نقض حقوق بشر و سایر مسائل بوده است. مذاکرات هسته‌ای تاثیری بر سایر تحریم ها نخواهد داشت.
ایران و قدرت های جهانی 2 آوریل به چارچوب توافق اولیه ای دست یافتند که بر اساس آن برنامه هسته ای ایران محدود خواهد شد و در ازای آن تحریم های بین المللی علیه تهران لغو می شود.
دو طرف اکنون تا 30 ژوئن فرصت دارند تا بر سر جزییات مربوط به توافق جامع هسته‌ای به توافق نهایی دست یابند.




تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن