تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815570161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امسال 400 مسجد در تهران ساخته مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۱:۴۷ق.ظ)
امسال 400 مسجد در تهران ساخته مي‌شود موج - شهرداري تهران طي سال‌هاي اخير به دليل فعاليت‌هاي صورت گرفته در تهران شهره آفاق بوده است و دوست و دشمن از ايشان رضايت داشته‌اند، در نتيجه ضروري است تا در موضوعات فرهنگي نيز گام‌هاي مهمي برداشته شود.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام‌والمسلمين صادق زاده اظهار داشت: مرکز فعاليت‌هاي ديني از سال ۸۵ تأسيس‌ شده و تاکنون توانسته است خدمات متنوعي را به شهروندان کلان‌شهر تهران ارائه دهد.
صادق زاده درباره دلايل تأسيس اين مرکز گفت: دکتر قاليباف خواستار اين امر بود که همان‌گونه که شهرداري تهران خدمات فيزيکي متنوعي ازجمله پل‌سازي، فضاي سبز، ايجاد بزرگراه‌ها و... را به شهروندان ارائه مي‌دهد، بايد مسائل فرهنگي و ديني مردم را نيز موردتوجه قرار دهد.
رئيس مرکز فعاليت‌هاي ديني شهرداري افزود: اگر مردم ازنظر ديني و تدين بالا بروند شهر به‌سوي معنويت حرکت خواهد کرد و اين امري مناسب براي همگان خواهد بود.
صادق زاده خاطرنشان کرد: نظر قاليباف اين بود که شهردار تهران بايد در ارتقاي فرهنگ معنوي مردم گام‌هاي زيادي بردارد، بدين معني که به شهرداري به‌عنوان نهادي خدماتي نگاه نکنند، بلکه آن را نهادي فرهنگي و اجتماعي ببينند.
صادق زاده اين نکته را نيز مورد تأکيد قرارداد که شهرداري تهران طي سال‌هاي اخير به دليل فعاليت‌هاي صورت گرفته در تهران شهره آفاق بوده است و دوست و دشمن از عملکردش رضايت داشته‌اند، در نتيجه ضروري است تا در موضوعات فرهنگي نيز گام‌هاي مهمي برداشته شود.
صادق زاده بابيان اينکه به اعتقاد دکتر قاليباف شهرداري تهران بايد نهادي فرهنگي و اجتماعي باشد، تصريح کرد: مردم وقتي راحت زندگي مي‌کنند که اخلاق، رفتار، فرهنگ و دين در جامعه حاکم باشد و همين موضوع نيز باعث شد تا انديشه تأسيس مرکز فعاليت‌هاي ديني شکل بگيرد.
وي با عنوان اين مطلب که شهرداري تهران براي پر کردن خلأهاي موجود در زمينه‌هاي فرهنگي و اجتماعي مبادرت به تأسيس مرکز فعاليت‌هاي ديني کرده است، گفت: دولت و ديگر نهادهاي موجود در کشور به دليل شرايط اقتصادي و کمبود بودجه نتوانسته‌اند به نحو صحيح در تهران مشارکت نمايند، در نتيجه شهرداري بر آن شد تا اين خلأ که با معنويت مردم سر و کار دارد را برطرف نمايد.
صادق زاده افزود: وقتي دولت و ديگر نهادها به دلايل مختلف قادر نيستند برخي اقدامات ضروري را انجام دهند، شهرداري نمي‌تواند نسبت به شهروندان بي‌تفاوت بماند، چراکه کشور ما از همه سو مورد هجمه‌هاي دشمن است.
وي در عين‌ حال تأکيد کرد که شهرداري تهران همواره با ديگر نهادها تعامل و ارتباط مناسبي داشته است و فعاليت‌هاي صورت گرفته شهرداري نيز با هماهنگي بوده و هميشه مورد استقبال قرارگرفته است.
مشاور شهردار تهران ضمن اشاره به اقدامات فرهنگي مرکز فعاليت‌هاي ديني گفت: اين مرکز در ارتباط با مساجد گام‌هايي را برداشته است که از سوي هيچ‌کدام از دستگاه‌هاي ديگر صورت نگرفته است.
به گفته صادق زاده تنها در سال گذشته ۴۶ ميليارد تومان اعتبار از سوي مرکز فعاليت‌هاي ديني به مساجد شهر تهران اختصاص پيدا کرد.
به گفته رئيس مرکز فعاليت‌هاي ديني شهرداري، شهر تهران به نسبت جمعيت فقيرترين شهر کشور ازنظر تعداد مسجد است و اين امر براي پايتخت ايران اسلامي برازنده نيست و اين کمبود باعث شده است تا برنامه‌ريزي براي ساخت 400 مسجد در شهر تهران را در سال جاري در دستور کار قرار دهيم.
صادق زاده با اشاره به تفاهم‌هاي صورت گرفته بين شهرداري تهران و وزارت آموزش‌وپرورش گفت: شهرداري تهران قصد دارد برخي از مساجد جديد را در مدارس احداث نمايد، تا علاوه بر استفاده مردم، دانش آموزان نيز بتوانند از آن استفاده کنند.
وي در ادامه تصريح کرد: مرکز فعاليت‌هاي ديني در همه مناسبت‌هاي ديني و ملي مشارکت داشته و تلاش نموده است که کمک‌هاي لازم را انجام دهد.
اين مقام مسوول فعاليت‌هاي ديني مرکز را مختص به مساجد ندانست و تأکيد کرد که ما با حوزه‌هاي علميه نيز همکاري علميه نيز همکاري داشته‌ايم، به‌نحوي‌که از طريق مرکز فعاليت‌هاي ديني ۲. ۵ ميليارد تومان به حوزه‌هاي علميه اختصاص پيدا کرده است.
صادق زاده يکي ديگر از فعاليت‌هاي مرکز فعاليت‌هاي ديني را ديدار و گفت و گو با علما دانست و بيان کرد: ديدار و گفت و گو با علما و شخصيت‌هاي بزرگ تهران همواره در رأس برنامه‌هاي مرکز فعاليت‌هاي ديني بوده است و شهردار تهران نيز همواره بر تعامل با علما تأکيد داشته است.
وي اين مسأله را عنوان کرد که هر فصل در همه مناطق جلسه‌اي را با امامان جماعت مساجد برگزار مي‌کنيم و شرايط سياسي و اجتماعي کشور را مورد بحث و بررسي قرار مي‌دهيم.
صادق زاده برنامه‌هاي امسال مرکز فعاليت‌هاي ديني را نيز مورد اشاره قرار داد و گفت: امسال برنامه ما اين است که در ارتقاي فرهنگي و معنوي پرسنل شهرداري گام برداريم، بدين ترتيب طي اسفند گذشته با برگزاري همايشي زمينه را براي فعاليت‌هاي آتي خود فراهم نموده‌ايم.
به گفته صادق زاده وجود ۳۰۰ روحاني در شهرداري تهران اين امکان را فراهم مي‌نمايد که بتوانيم اهداف فرهنگي و اجتماعي خود را محقق کنيم.
وي تهيه بانک اطلاعاتي از روحانيون، ارزيابي آن‌ها و برگزاري مسابقات ديني و فرهنگي را از ديگر برنامه‌هاي آتي مرکز فعاليت‌هاي ديني دانست و اظهار اميدواري کرد که تلاش‌هاي شهرداري تهران بتواند موجب رضايت خاطر شهروندان را فراهم آورد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن