تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804009867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سربازان نیروی دریایی برای تحقق تئوری قدرت دریایی، هیچ تذکر خارجی را نمی‌پذیرند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: امیر دریادار سیاری در کرمانشاه:
سربازان نیروی دریایی برای تحقق تئوری قدرت دریایی، هیچ تذکر خارجی را نمی‌پذیرند
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تئوری بازگشت به دریا و قدرت دریایی از تدابیر مقام معظم رهبری است که سربازان نیروی دریایی برای تحقق آن هیچ تذکر خارجی را نمی‌پذیرند.


به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر دریادار حبیب الله سیاری در همایش روز ملی خلیج فارس که در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: 30 درصد انرژی مورد نیاز آمریکا و 50 درصد از انرژی مورد نیاز غرب اروپا از طریق خلیج فارس تأمین می‌شود.


فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه خلیج فارس 45 درصد از ذخایر گاز دنیا را دارد، عنوان کرد: خلیج فارس به عنوان انبار نفت جهان 75 درصد از نفت غرب و 80 درصد از نفت آسیای جنوبی شرقی را تأمین می‌کند و 41 درصد از صادرات نفت از این طریق انجام می‌شود.


دریادار سیاری با بیان اینکه در حال حاضر نیروی دریایی در منطقه ای بیش از 1.3 برابر خاک جمهوری اسلامی ایران مستقر است، گفت: امروزه هر کشوری که از نظر دریاها پیشرفت کند از نظر دفاع جلوتر است. همچنان که اگر نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران در خلیج عدن حضور نداشته باشند، دزدان دریایی اقتصاد را فلج می‌کنند.


وی با اشاره به اینکه نیروی دریایی بیش از 2900 فروند کشتی تجاری و نفتکش را با موفقیت جابجا کرده است، بیان کرد: تئوری بازگشت به دریا و قدرت دریایی از تدابیر مقام معظم رهبری است که سربازان نیروی دریایی برای تحقق آن هیچ تذکر خارجی را نمی‌پذیرند.


فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه مقام معظم رهبری، ایران را یک کشور دریایی قلمداد کرده‌اند، عنوان کرد: کشور دریایی ایران دارای چند مؤلفه از جمله موقعیت جغرافیایی، مشخصات فیزیکی، وسعت دریایی سرزمینی و خط مشی دولتمردان جمهوری اسلامی ایران و در رأس آن‌ها مقام معظم رهبری است.


امیر دریادار سیاری با اشاره به اینکه 90 درصد صادرات و واردات کشور از طریق دریا انجام می‌شود، افزود: ایران دارای 70 درصد مرز زمینی و 30 درصد مرز دریایی است، درحالی که تنها 10 درصد مبادلات از طرق خشکی انجام می‌شود و این ناشی از مقرون به صرفه بودن تجارت دریایی است.


وی با بیان اینکه تجارت دریایی بستری برای گسترش اسلام و فرهنگ ایرانی اسلامی به آسیای جنوب شرقی و شرق آفریقا است، عنوان کرد: مردم در بنادر مختلف، رفتار ملوانان آمریکایی را با ملوانان ایرانی مقایسه می‌کنند و این فرصتی برای همدلی و همزبانی و انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی به کشورهای دیگر است.


فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه تلاش در جهت توسعه دریا محور رسالت نیروی دریایی است، گفت: خط مقدم دفاع از خلیج فارس، دریای عمان است؛ باید همواره به عنوان تعیین‌کننده عقبه سیاسی کشور و براساس تدابیر مقام معظم رهبری برای حفظ منافع کشور در این منطقه حضور داشته باشیم.


دریادار سیاری با بیان اینکه نیروی دریایی بنابه فرمایش مقام معظم رهبری دارای اهمیت نظامی، سیاسی، علمی و بین‌المللی است، افزود: جمهوری اسلامی ایران از مکان‌های بسیار مهم دنیا به شمار می‌آید که باید برای دستیابی به قدرت دریایی گذشته بیش از پیش تلاش کرد.


وی ادامه داد: حضور پرتغالی‌ها و به دنبال آن‌ها انگلیس و آمریکا حاکی از حضور همیشگی استکبار در منطقه خلیج فارس است؛ انگلیسی‌ها همیشه تئوری دور کردن یک ملت از سواحل و کاهش قدرت دریایی را برای دستیابی به قدرت پیش می‌گرفتند. 


وی به اهمیت دریاها اشاره کرد و افزود: تسخیر دریاها از سوی انسان، نقش حیات‌بخش دریاها در چرخه حیات انسان و جانوران، بهره‌برداری اقتصادی از دریاها، توسعه مدنیت در حاشیه نوار ساحلی، توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی، استفاده از منابع غذایی، نقش دفاعی دریاها، نقش دریاها در انتقال فرهنگ و دانش، استفاده از انرژی دریایی‌ و سیر و سیاحت با مشاهده چشم‌اندازهای طبیعی دریاها از جمله اهمیت دریا است.


امیر دریادار سیاری با بیان اینکه دریای خزر با 20 درصد حاکمیت برای ایران دارای اهمیت بسیاری است، عنوان کرد: دریای خزر با مساحت 2 برابر و عمق 10 برابر خلیج فارس از نظر منابع نفت و گاز و موقعیت ارتباطی برای جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت بسیاری است.


فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به برگزاری سومین همایش توسعه سواحل مکران و اقتدار ایرانی در اردیبهشت ماه سال 95، خاطر نشان کرد: نیروی دریایی دارای ناوگان نظامی برای ایجاد امنیت، ناوگان تجاری برای رونق اقتصادی و فناوری و صنایع دریایی مربوط به دانشگاه‌ها و علم و صنعت است؛ باید توجه داشت که افزایش قدرت دریایی و به دنبال آن اشتغالزایی نیازمند فرهنگ دریایی است.


انتهای پیام/ 



اخبار مرتبط

هیچ کشوری حق تذکر و اخطار به ناوهای ایران را ندارد/ حضور مستمر و با قدرت نداجا در خلیج عدن/ نیازی به پهلوگیری ناوگروه ایرانی در یمن نیست
نیروی دریایی ارتش در هر کجا که لازم باشد حضور پیدا خواهد کرد/افتخار نداجا چیست؟
نداجا پوزه دشمن را به خاک می‌مالد/ نیروی دریایی مظهر قدرت ملت ایران/ بازدید ناوگروه سی و سوم از بنادر هندوستان
آموزش نیروی دریایی ایران بالاتر از استانداردهای جهانی است
بر 5 گذرگاه مهم جهان مسلط هستیم/ سه بار دزدان دریایی را دستگیر کردیم
ایران جزو 10 کشور برتر سازنده ناوشکن است/ امروز جمهوری اسلامی ایران از لحاظ سیاسی و معنوی در کشورهای منطقه نفوذ دارد
استقلال فرهنگی امروز کشور به برکت انقلاب اسلامی است
رزمایش مشترک امداد و نجات اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود / پیام ما صلح و دوستی برای برقراری امنیت در منطقه است
نمایش اقتدار ارتش در رزمایش "محمد رسول‌الله" / شهادت یکی از نیروهای مستشاری ایران در عراق
از دو راه وارد اقیانوس اطلس می‌شویم/موشک سطح به هوا دستاورد دیگری از نیروی دریایی ارتش




۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن