تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804243150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد نماینده مجلس از افزایش بلیت سینما |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: انتقاد نماینده مجلس از افزایش بلیت سینما
کد خبر: ۴۹۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱ - 03 May 2015


سخنگوی فراکسیون فرهنگ، هنر و رسانه مجلس یکی از عوامل استقبال مخاطب از سینما را مسائل مادی دانست و گفت: امیدواریم سازمان سینمایی دلایل قانع‌کننده‌ای برای افزایش نرخ بلیط سینما داشته باشند و بتوانند افکار عمومی را قانع کنند، تا مخاطبان این هنر-صنعت را از دست ندهند.

ایرج ندیمی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت به جلسه‌ای که با معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با قیمت بلیت سینماها داشته، اشاره کرد و گفت:‌ طی مذاکره‌ای که به‌عنوان سخنگوی فراکسیون فرهنگ، هنر و رسانه با سازمان سینمایی وزارت ارشاد داشتم، آقای ایوبی وضعیت سینما را مطلوب ارزیابی کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی به نقل از معاون سینمایی وزارت ارشاد، ادامه داد: ایوبی معتقد است گیشه چندان تاثیری بر کاهش و یا افزایش حضور مشتریان سینما ندارد، چراکه شهروندان، سینما را به صورت سنتی و به همراه خانوده، دوستان و همراهان خود دنبال می‌کنند.

کاهش مخاطبان سینما در ابتدای سال 94، خلاف استدلال های مسئولان سینمایی را نشان می دهد

وی تاکید کرد: زمانی این تفاوت دیدگاه‌ها قابل تامل و قبول خواهد شد که طبق آنچه مسئولان سینمایی می‌گویند، سینما با کاهش مشتری رو به رو نشود؛ اگر به گفته رییس سازمان سینمایی، با افزایش قیمت بلیط، سینما همچنان مشتری خود را داشته باشد، نباید نگران شد.

ندیمی با تاکید براینکه از ابتدای سال 94 تاکنون خلاف ادعای مسئولان سینمایی به اثبات رسیده، افزود: شاید مسائلی مانند ایام فاطمیه و نحوه تعطیلات در این کاهش مخاطب سینما دخیل باشند اما در صورتی که فیلم‌ها به لحاظ کیفی پاسخگویی نیاز مخاطبان باشند،سینما مشتری‌های خاص خود را خواهد داشت.

امیدواریم سازمان سینمایی با افزایش قیمت بلیط سینماها، مخاطبان را از دست ندهد

سخنگوی فراکسیون فرهنگ، هنر و رسانه مجلس اضافه کرد: از یک دیدگاه اگر فیلم خوب بر روی پرده‌های سینما دیده شود با وجود افزایش بلیت‌ها بازهم مخاطب خواهند داشت.  

وی با بیان اینکه اگر افزایش قیمت‌ بلیط ها منطق داشته باشد قابل پذیرش خواهد بود، افزود: به این معنی که اگر 14درصد به حقوق‌ها در سال جدید اضافه می‌شود، باید به همین اندازه در هزینه‌های سال قبل بازنگری شود یا همین طور در مورد مابقی اقلامی که مرتبط است؛ اگر تمامی زوایایی این مسئله منطقی باشد احتمال اینکه اثر منفی داشته باشد کمتر است.  

ندیمی ادامه داد: بنابراین یکی از عوامل استقبال مخاطب از سینما مادیات است و اگر این بُعد توجیه‌پذیر نباشد به طورحتم مشکلاتی را ایجاد می‌کند اما امیدواریم سازمان سینمایی دلایل قانع‌کننده‌ای داشته باشند و بتوانند افکار عمومی را قانع کنند، تا مخاطبان سینما را از دست ندهند.

معتقدیم قیمت بلیت سینما یکی از مهمترین عوامل در جذب مخاطب است

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه مخاطبان سینما از طبقه متوسط جامعه هستند و این طبقه به دستگاه‌های مختلف خبری دسترسی دارند، اضافه کرد: به نظر من اگر مسئولان بتوانند این قشر از جامعه را برای افزایش قیمت بلیت‌ها توجیه کنند احتملا خواهند پذیرفت اما اگر نتوانند چنین اقدامی را مدیریت کنند، طبیعتا اثر سوء بر جامعه سینمارو می‌گذارد.

وی با تاکید دوباره بر اینکه مراجعه و عدم مراجعه به سینما به عوامل مختلفی ارجاع داده می‌شود که یکی از آن افزایش قیمت بلیت‌ها است اما تنها عامل نیست، افزود: مثلا عواملی همچون کیفیت فیلم‌ها، موضوع مورد پردازش، تبلیغات و... را نیز باید در نظر گرفت، در نهایت این عوامل در کنار هم تعیین کننده سرنوشت سینما خواهند بود. درواقع قیمت بلیت سینما یکی از مهمترین عوامل در جذب مخاطب است اما همه آن محسوب نمی‌شود.  

ضرورت افزایش بلیت‌های نیم بها/ بُن کتاب و سینما در سبد کالای مردم

ندیمی درباره قرار دادن اعتبار مشخصی در حقوق دریافتی افراد به منظور استفاده از  کالای فرهنگی همچون فیلم و کتاب، گفت:‌ در حال حاضر دستگاه‌ها به کارمندان و  دانشجویان بن کتاب می‌دهند و چه بهتر که بن سینما و بلیت‌های نیم بها هم افزایش پیدا کنند، البته بیشتر تمرکز و تلاش برنامه‌ریزان برروی حوزه‎های معیشیتی و مادی خانواده‌هاست، درواقع می‌توان گفت؛ غفلتی در این زمینه شده چراکه باید برای هزینه‌های فرهنگی نیز سبدی را تعریف کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: به این ترتیب بخشی از هزینه‌های خانواده‌ها کاهش پیدا می‌کند و استقبال آن‌ها از محصولات فرهنگی بیشتر می‌شود که می‌توان با رایزنی با دولت، بن کتاب و سینما را دقیق تر و کامل‌تر در سبد کالای مردم گنجاند.  

سخنگوی فراکسیون فرهنگ، هنر و رسانه مجلس شورای اسلامی درباره در نظر گرفتن یک بوجه ثابت در سبد کالای خانواده‌ها، توضیح داد: این مسئله نیاز به بررسی‌های دقیقی دارد چراکه عددی که قرار است اختصاص بی‌یابد، مهم و سنگین خواهد بود که باید منابع آن تعریف شود و پای چند میلیون خانوار در میان است، اجرای چنین طرحی راحت نیست وکه فعلا برای بودجه 94 چنین منابعی در نظر گرفته نشده است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن