تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803906821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واردات سنگ ظلم به ذخایر کشور است/ صنعت سنگ اشتغال زایی پایدار دارد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: واردات سنگ ظلم به ذخایر کشور است/ صنعت سنگ اشتغال زایی پایدار دارد


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نگاه به تولید باید صادرات گرا باشد، افزود: بیش از ۱۶۰ میلیون مترمکعب ظرفیت تولید سنگ وجود دارد که در حال حاضر نیمی از این میزان و با بهره وری پائین در حال تولید است.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود 179 میلیون دلار صادرات سنگ های تزئینی در سال 1393 وجود داشته است، گفت: متاسفانه 17 میلیون دلار واردات سنگ تزئینی داشته‌ایم و با وجود این همه سنگ خدادادی که در کشور وجود دارد، واردات سنگ، ظلم به ذخایر خدادادی و ملت است.

علی یزدانی در آئین گشایش یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته گفت: در سال همدلی و همزبانی اگر قرار است کاری در کشور انجام گیرد باید تعامل میان دولت، ملت و تعامل میان تشکل ها و دولت وجود داشته باشد و باید به فرهنگ سه جانبه گرایی بیش از پیش تاکید شود.

وی افزود: تنها راه نجات کشور توجه به تولیداتی است که به اشتغال پایدار می انجامد؛ این موضوع در نهایت به تولیداتی ختم می شود که صادرات کشور را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایران بر روی یکی از کمربندهای اصلی کوه زایی قرار دارد، ادامه داد: این موضوع ایران را جزو کشورهای با تنوع مواد معدنی بالا قرار داده است.

یزدانی تصریح کرد: بیش از 60 ماده معدنی در کشور و بیش از 43 میلیارد تن ذخیره معدنی کشور، برگ زرینی بر نعمت های الهی و گنجینه وزینی است که خداوند در اختیار ما قرار داده است و وظیفه و رسالت ماست که در جهت اکتشاف، بهره برداری، فرآوری، برندسازی و حضور در بازارهای جهانی گام برداریم.

وی با بیان اینکه راهبرد توسعه معدنی کشور رسالتی بر دوش تشکل ها و انجمن ها و همه ماست، تصریح کرد: نباید منتظر باشیم تا جای دیگری برای ما نسخه بپیچند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه رسالت دولت تدبیر و امید، واگذاری اختیارات به تشکل ها است، تاکید کرد: بیش از 6 هزار و 500 واحد فرآوری سنگ در کشور وجود دارد و بیش از یک سوم آن در استان اصفهان واقع شده است.

یزدانی افزود: باید در جهت اصلاح خط تولید و فرآوری سنگ با دانش نوین حرکت کنیم، باید آسیب شناسی و عارضه یابی در این راستا انجام گیرد و باید دیده شود که چه موانعی وجود دارد که ما نتوانسته ایم با وجود منابع زیاد، وارد بازارهای جهانی شویم.

وی تاکید کرد: ترکیه با یک سنگ وارد نمایشگاه های جهانی شد و امروز بیش از 10 برابر کشور ما، صادرات انجام می دهد و همچنین برزیل با یک نوع گرانیت خود را در رده های بالای صادرکنندگان مطرح کرده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت به مشکلات معدن کاران اشاره کرد و گفت: کمبود ماشین آلات، نو نبودن خطوط تولید، عدم تامین زیربناها، ایراد در قانون، آیین نامه ها و دستورالعمل ها، تعامل کم با محیط زیست، منابع طبیعی و راه و شهرسازی و از همه مهم تر مزاحمت ها و مشکلات محلی از مشکلات معدن کاران به حساب می آید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نگاه به تولید باید صادرات گرا باشد، افزود: بیش از 160 میلیون مترمکعب ظرفیت تولید سنگ وجود دارد که در حال حاضر نیمی از این میزان و با بهره وری پایین در حال تولید است.   رئیس انجمن صنفی کارفرمایان سنگبری استان اصفهان رئیس انجمن صنفی کارفرمایان سنگبری استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان قطب و پایتخت بازار سنگ کشور است، گفت: حدود یک سوم سنگبری‌های کشور در استان اصفهان وجود دارد و واحدهای سنگبری استان اصفهان حدود 50 درصد سنگ کشور را تأمین می‌کند.
«رضا احمدی» عصر دیروز(پنجشنبه 10 اردیبهشت‌ 94) درآئین گشایش یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته به اهداف برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: اعتلای سطح کمی و کیفی تولید و تکنولوژی سنگ اصفهان، معرفی تولیدکنندگان برتر، زمینه‌سازی برای صادرات در بازارهای جهانی، آشنایی با نیاز بازار و نیاز مصرف‌کنندگان و تعامل تولیدکنندگان برای خروج از رکود و خمودگی از اهداف اصلی برپایی این نمایشگاه است.
وی با بیان اینکه سنگ‌ های تزئینی و ساختمانی ایرانی، هنوز مشتریان جهانی خود را دارد، افزود: بالاترین میزان تولید سنگ در استان اصفهان وجود دارد و صنعت سنگ اصفهان در کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
رئیس انجمن صنفی کارفرمایان سنگبری استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان قطب و پایتخت بازار سنگ کشور است، تاکید کرد: حدود 2000 واحد از 6000 سنگبری سراسر کشور یعنی به میزان یک سوم سنگبری‌های کشور در استان اصفهان وجود دارد، این در حالی است که واحدهای سنگبری استان اصفهان حدود 50 درصد سنگ کشور را تأمین می‌کند.
احمدی تصریح کرد: هم‌اکنون با توجه به استقرار 2000 واحد سنگبری در استان اصفهان، بازار سنگبری در داخل به اشباع رسیده است و در این وضع می بایست برای حضور فعال تولیدکنندگان در بازارهای جهانی به‌وسیله این نمایشگاه‌ها تلاش کرد.


جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن