تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798432225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتلاف سرمایه های ملی با دلسوزی‌های دستوری! +فیلم |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اتلاف سرمایه های ملی با دلسوزی‌های دستوری! +فیلم
تکان دهنده تر از این اشکالات آنجاست که می‌بینیم برای طراحان، سازندگان و در طول ایشان، تقبل کنندگان هزینه های ساخت و ساز و دستور دهندگان این امر، ضرورت آب رسانی، برق رسانی و ارائه دیگر امکانات به منازل نوساز هیچ اهمیتی نداشته و تنها دنبال عکس یادگاری با پروژه بوده‌اند!
کد خبر: ۴۹۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶ - 30 April 2015




وقتی قرار باشد محبتی کنید که هیچ درباره اش نمی‌دانید و فکر نمی‌کنید، به تنها نتیجه ای که خواهید رسید، اتلاف انرژی و توان است و بس؛ چیزی شبیه مثل «گاو نه من شیرده!»

به گزارش «تابناک»، از جمله رهاوردهایی که افزایش درآمدهای نفتی در چند سال گذشته برای کشورمان داشت، افزایش سطح خدماتی بود که دولت به مناطق محروم ارائه کرده است اما گاه این خدمات آنقدر بی حساب و کتاب ارائه شده که مواجهه با نتیجه شان، چیزی جز رنج نیست.

برای مثال بد نیست سری به سیستان و بلوچستان بزنیم و در باهوکلات به تماشای منازلی بنشینیم که احتمالا برای ساختشان هزینه های هنگفتی صورت گرفته اما اینقدر بی حساب و کتاب ساخته و پرداخته شده‌اند که به هیچ دردی نخورده اند و نخواهند خورد.

به این منظور، با دوربین برنامه مستند «ایرانگرد» سری می‌زنیم به یکی از روستاهای منطقه باهوکلات در استان جنوب شرقی کشورمان تا با منازلی مواجه شویم که حتی برای یک روز، کسی در آنها ساکن نشده چراکه اصولا به درد سکونت نمی‌خورده‌اند!


دانلود


اگر به بریده تصاویر این برنامه خوب تلویزیونی دقیق شویم، درخواهیم یافت که دولت مردان به رغم پرداخت هزینه های سنگین ساخت و ساز در آن منطقه، حتی به اندازه یک طرح کوچک مطالعاتی به خود زحمت نداده‌اند که نیازهای مردمان آن خطه را شناسایی کرده و به تناسب آن نیازها و فرهنگی مردم منطقه برای خدمت رسانی به ایشان دست به کار شوند.

البته اگر مبنا را بر بی اطلاعی مطلق مسئولان هم که بگذاریم، باز عجیب است که ببینیم در سرزمینی که جمعیت خانوارها در آن زیاد است، دو اتاق کوچک برای سکونت اهالی ساخته شود که همگی مشرف به اتاق های خانه های دیگر هستند و در مجاورتشان سرویس های بهداشتی و حمام طراحی و ساخته نشده چراکه اصولا چنین طراحی عجیبی برای هیچ نقطه از کشورمان به درد بخور به نظر نمی‌رسد!

تکان دهنده تر از این اشکالات آنجاست که می‌بینیم برای طراحان، سازندگان و در طول ایشان، تقبل کنندگان هزینه های ساخت و ساز و دستور دهندگان این امر، ضرورت آب رسانی، برق رسانی و ارائه دیگر امکانات به منازل نوساز هیچ اهمیتی نداشته و ظاهرا تنها تلاششان را بر این نکته متمرکز کرده بودند که چهاردیواری هایی ساخته و تحویل دهند و احتمالا در کلنگ زنی و افتتاحشان، عکس یادگاری بیاندازند و در آمار و ارقام، این پروژه ها را در زمره کارهای به انجام رسیده خود معرفی کنند!

بر این اساس اصلا جای تعجب ندارد که بشنویم این سازه های ناقص الخلقه در طول پنج سالی که از عمرشان می‌گذرد، هیچ ساکنی نیافته و کاملا بایکوت شده اند و روستانشینان، سکونت در کپرهایشان را به کوچ به این منازل(!) ترجیح داده‌اند، چراکه دست کم در کپرهایشان به گونه ای زندگی می‌کنند که همسایه مشاع ندارند، فضای زندگی برایشان وسیع تر است و... .

اینجاست که از اتلاف این همه هزینه رنج خواهیم کشید و زمانی رنجمان فزونی خواهد یافت که می‌بینیم محل احداث این منازل عجیب و غریب، استانی است که همگی بر محروم بودن آن تاکید داریم و امیدواریم که روند محرومیت زدایی از آنها شدت و سرعت گیرد ولی در عمل می‌بینیم که اندکی سرمایه هایی که به آنجا اختصاص می‌یابند نیز به این شکل حیف و میل می‌شوند.

گویی برخی قصد داشته اند که محرومیت را نیز دستوری مرتفع کنند و تا دیده‌اند که مردم آن دیار در کپر ساکن هستند و رنج و مشقت های زندگی برایشان زیاد است، دستور داده‌اند که برایشان خانه ساخته شود و سازندگان هم در اطاعت امر، اینچنین شهرک مسکونی بهت آوری را پدید آورده اند!

البته اینها حدسیات ما در این باره است که می‌تواند چندان صحیح هم نباشد ولی مگر می‌شود برای ساخت و ساز در یک منطقه اقدام کرد و نظر مردم و شورای محل را نخواست؟ مگر می‌شود مسئولان استانی و منطقه ای از نیازهای بومیان آگاه نباشند؟ مگر می‌شود ناظرین ساخت و مجریان پروژه به نتیجه نهایی کار هیچ اهمیتی قائل نشوند و...؟ اگر می‌شود، پس این چهاردیواری ها می‌بایست بی ایراد و قابل استفاده باشند و اگر نمی‌شود، می‌بایست به سوالات طرح شده بازگشت تا اشکال را یافت و کاری کرد که این سمبل های شکست محرومیت زدایی با دستور! به موزه‌ای برای عبرت گیری مدیران حال و آینده تبدیل شود!






لینک را کپی کنید دانلود








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن