تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803513205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران تنها کشوری است که عرب ها را تنها نگذاشته است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ایران تنها کشوری است که عرب ها را تنها نگذاشته است
معاون رئیس جمهور عراق تاکید کرد این کشور هرگز از روابط تاریخی خود با ایران دست نخواهد کشید.
کد خبر: ۴۹۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ - 30 April 2015


معاون رئیس جمهور عراق تاکید کرد این کشور هرگز از روابط تاریخی خود با ایران دست نخواهد کشید. 

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، نوری المالکی در مصاحبه با این شبکه افزود: ما روابط تاریخی با ایران داریم و بین دو کشور هزار و سیصد کیلومتر مرز مشترک وجود دارد. ما هرگز از این روابط دست نخواهیم کشید. وجود عتبات مقدس، حوزه های علمیه و مراجع در دو کشور و منافع مشترک اقتصادی از جمله عوامل روابط ایران و عراق است. روابط ما با ایران فراتر و گسترده تر از دیگر کشورهاست.

المالکی گفت: ما به صداهایی که رژیم سابق را به جنگ علیه ایران سوق داد، گوش نخواهیم کرد. رژیم سابق عراق در حالی به ایران حمله کرد که نظام نوپای جمهوری اسلامی در آن تشکیل شده بود. نخستین اقدام آن حمایت از عربها و بستن سفارت اسرائیل و تبدیل کردن آن به سفارت فلسطین در تهران بود. ما افتخار می کنیم که جمهوری اسلامی ایران از ما در مسایل مختلف عربی حمایت می کند. آیا ایران از لبنان، فلسطینی ها در نوار غزه و عراق حمایت نکرده است؟ عربها باید از این خط مشی ایران تقدیر کنند، زیرا ایران در شرایطی از مسایل جهان عرب حمایت کرد که دیگر کشورها آن را تنها گذاشتند. البته ما دیدگاه ها و آرای مشترکی با ایران داریم، اما نماینده سیاست این کشور نیستیم. 

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال منافع عراق هستیم و برای توافق و تفاهم با همه کشورها به جز اسرائیل تلاش می کنیم. ایران صادرات گسترده ای به عراق دارد. در زمانی که حجم تبادل تجاری ما با ایران دو تا دو و نیم میلیارد دلار بود، ما با ترکیه سیزده میلیارد دلار تبادل تجاری داشتیم. چرا نمی گفتند که نوری المالکی حامی سیاست های ترکیه است؟ ایرانیها می خواستند وارد بازار عراق شوند و ما به آنها گفتیم که بر اساس قوانین از مشارکت آنها استقبال می کنیم. تبادل تجاری بین دو کشور اکنون به بیش از دوازده میلیارد دلار رسیده است. بنابراین ما به دنبال منافع عراق و روابط خوب با همه کشورها هستیم. ما ایران را کشور حامی مسایل جهان عرب می دانیم. ما منافعی در روابط با ایران داریم. ما نباید برای تامین خواست یک کشور منطقه ای در مسیر قطع روابط با ایران حرکت کنیم. ما خواهان قطع روابط با هیچ کشوری نیستیم، چگونه با ایران که این همه با آن منافع مشترک داریم، روابط خود را قطع کنیم؟ 

نخست وزیر سابق عراق گفت: عربستان امروز در عرصه بین المللی در تنگنا قرار دارد، زیرا همه این کشور را به عنوان حامی تروریسم می شناسند. عربستان امروز در افغانستان، پاکستان، لبنان، عراق، سوریه و یمن دخالت دارد. جنگ عربستان در یمن شکست خورده است و ملت یمن پایدار و شجاع است و عملیات طوفان قاطعیت را ناکام گذاشت و ثابت کرد این عملیات نه طوفان قاطعیت بلکه تار عنکبوتی بیش نبود. عربستان در یمن شکست خورد و امروز می خواهد با استفاده از القاعده در یمن به اهداف خود برسد. عربستان برای ضربه زدن به امنیت و ثبات منطقه توطئه چینی می کند. 

نوری المالکی گفت: آفت داعش دامنگیر کشورهای حامی آن از جمله عربستان سعودی، قطر و ترکیه خواهد شد. عربستان القاعده را تشکیل داد. القاعده ریشه اصلی داعش، طالبان و جبهه النصره است و همه آنها مبتنی بر اندیشه های وهابیت شکل گرفتند. این کشورها تصور می کردند با توجه به نقش شان در تشکیل این گروه های تروریستی خواهند توانست آنها را کنترل کنند، اما این گروه ها از کنترل حامیان آنها خارج شدند. این کشورها در ابتدا می خواستند از این گروه ها برای رسیدن به اهداف خود و تسلط بر کشورهای منطقه استفاده کنند. 

المالکی خاطر نشان کرد: حزب الله و جنبش های فلسطینی و عراقی توانستند پایه های مقاومت را در منطقه ایجاد کنند تا نظام هایی تشکیل شد که توانستند محور مقاومت و پایداری را تشکیل دهند. حزب الله لبنان و جنبش های فلسطینی موفقیت هایی در برابر اسرائیل به دست آوردند که بعضی از رژیم های عربی با همه تسلیحات و پول های خود نتوانستند به آنها برسند و در برابر این رژیم تسلیم شدند و سفارتهای اسرائیل را در کشورهایشان افتتاح کردند. اگر اسرائیل بخواهد هر عملیاتی در منطقه انجام دهد، هزار بار درباره آن فکر می کند. امت اسلامی امروز به احیای اصول فداکاری، شهادت و روحیه مقاومت و پایداری سیاسی، رسانه ای، اقتصادی و نظامی نیاز دارد. ما جنگ طلب نیستیم، اما باید توانایی مقاومت و دفاع از خود را زمانی که جنگ به ما تحمیل می شود، داشته باشیم.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن