تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هنگامى كه مؤمن بر صراط مى‏گذرد، و مى‏گويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم. ناگاه زبان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819657991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختصاص 10 هزار ميليارد تومان براي تبديل نيروگاه‌هاي گازي به سيکل ترکيبي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۶:۳۶ب.ظ)
اختصاص 10 هزار ميليارد تومان براي تبديل نيروگاه‌هاي گازي به سيکل ترکيبي موج - معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي وزارت نيرو از اختصاص 10 هزار ميليارد تومان براي تبديل نيروگاه‌هاي گازي به سيکل ترکيبي در سال 94 خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، عليرضا دايمي، با بيان اينکه بودجه سال 94 با توجه به شرايط اقتصادي کشور منابع خوبي را به صنعت آب و برق اختصاص داده است، اظهار داشت: يکي از ظرفيت‌هاي مهم بودجه 94 اختصاص 10 هزار ميليارد تومان براي نيروگاه‌ها براي تبديل واحدهاي گازي به سيکل ترکيبي است؛ چراکه هم‌اکنون واحدهاي گازي با ضريب تبديل پايين‌تري انرژي توليد مي‌کنند و با اين طرح خواهيم توانست از حرارت ناشي از اين نيروگاه‌ها، واحدهاي بخار ايجاد کنيم تا بدون افزايش مصرف سوخت، بازده نيروگاه‌ها افزايش يابد.
وي با بيان اينکه از ظرفيت‌هاي ديگر بودجه 94، کنترل آب‌هايي است که از دسترس خارج شده و به دريا مي‌ريزند، ادامه داد: در سال آبي جاري با وجود اينکه در بيشتر استان‌ها با کم‌آبي مواجه هستيم، سيلاب‌هايي در مناطق جنوبي کشور همچون هرمزگان و بوشهر رخ داد و اين آب‌ها بدون استفاده به دريا پيوست. دولت براي مهار رودخانه‌ها منابع خوبي را پيش‌بيني کرده است و با عنايت مقام معظم رهبري، اين منابع در سال‌جاري تخصيص خواهد يافت.
دايمي درباره اعتبار طرح‌هاي آب و برق در سال 94، گفت: در سال‌جاري 722 طرح ملي و عمراني در قانون بودجه داراي رديف است که منابع اعتباري پيش‌بيني شده در قانون بودجه 94 براي اجراي اين طرح‌ها هفت‌هزار ميليارد تومان است و اگر بخواهيم مقايسه‌اي با سال گذشته داشته باشيم، مجموع اعتبارها 31.7 درصد افزايش يافته است.
وي با اشاره به فصل منابع آب در بودجه 94، گفت: چهار هزار ميليارد تومان از بودجه عمراني فصل منابع آب براي تعداد 445 طرح اجراي سدها، شبکه‌ها و منابع آب‌رساني است و اين رقم هم 32 درصد در مقايسه با سال گذشته افزايش داشته است.
دايمي افزود: اعتبار بخش انرژي هم با حدود 1100 ميليارد تومان، 18 درصد در مقايسه با سال گذشته افزايش داشته که اين بودجه براي اجراي 37 طرح برق‌آبي و 12 نيروگاه پيش‌بيني شده است.
وي ادامه داد: در فصل عمران شهري هم براي موضوع پساب، فاضلاب و آب‌رساني شهري و روستايي حدود 1600 ميليارد تومان پيش‌بيني شده که 43 درصد رشد داشته است و 226 طرح فاضلاب اجرا خواهد شد. همچنين در مجلس مبلغ 500 ميليون دلار از محل صندوق ذخيره ارزي براي اختصاص به طرح‌هاي آب‌رساني روستايي پيش‌بيني شده است.
معاون برنامه‌ريزي و اموراقتصادي وزارت نيرو با بيان اينکه بايد تلاش کنيم از اين اعتبارها به شکل درستي استفاده کنيم و بخشي از مشکلات آب کشور که ناشي از خشک‌سالي است و همچنين نيازهاي روزافزون به خدمات آب و برق را جبران کنيم، ادامه داد: بخش‌هايي از تبصره‌ها که شکل قانوني داشتند از بودجه سنواتي خارج و در قالب قانون الحاق برخي مواد به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت اضافه شد و در آنجا بخشي از تبصره‌هاي آب و برق پيش‌بيني شد و اميدواريم با استفاده از اين ظرفيت‌هاي قانون بودجه و قانون الحاق، مسايل آب و برق را مديريت کنيم.
دايمي تغيير نگاه سازه‌اي در بخش آب و برق به سمت نگاه مديريتي و حفاظت و بهره‌برداري را مهم‌ترين نکته قانون بودجه سال 94 در اين بخش عنوان کرد و افزود: تاکنون بخش عمده بودجه تملک دارايي‌ها مربوط به مباحث سازه‌اي بود و در مواردي همچون مديريت منابع آب، اعمال حاکميت در آب‌هاي زيرزميني از نظر منابع مالي ضعيف بوديم که اين موجب مي‌شد ماموريت‌ها به درستي انجام نشود.
وي ادامه داد: حکمراني و اعمال حاکميت در آب و برق صرفا تکميل سازه‌ها و احداث نيروگاه‌ها و تصفيه‌خانه‌ها نيست بلکه بخش عمده آن مربوط به مديريت است که با اختصاص بودجه مناسب، اين مديريت قابل اعمال است و در بودجه 94 منابع لازم براي حفاظت، بهره‌برداري و تعادل‌بخشي آب‌هاي زيرزميني رقم خوبي اختصاص يافته است.
دايمي در پايان تصريح کرد: 15 طرح مهم در بخش آب اجرايي مي‌شود و اميدواريم در اين سال عملکرد خوبي نيز در اجراي مجتمع‌هاي آب روستايي و پوشش روستاهاي کشور داشته باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن