تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803081089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متن سخنان رییس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم استان فارس در شیراز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: متن سخنان رییس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم استان فارس در شیراز خبرگزاری پانا: رییس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم استان فارس در شیراز تصریح کرد: دولت برای اجرای ۹۲ پروژه بزرگ در استان فارس، ۹۵۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده و تمامی این طرح ها در سال های ۹۴ و ۹۵ تکمیل خواهند شد.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۹ ارديبهشت ساعت 17:44

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، به نقل از سایت رییس جمهوری، متن سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین
سلام و درود همه ما بر روان مطهر احمد بن موسی(ع) فرزند گرامی حضرت موسی بن جعفر(ع) و سلام و درود ما بر سید محمد بن موسی(ع) که ما امروز در پناه این عزیزان آثار معنویت را در این شهر با شکوه شیراز مشاهده می‌کنیم.
قبل از هر چیز باید از صمیمیت، مهربانی و وفاداری مردم استان فارس و بویژه شیراز که در مسیر راه از فرودگاه تا حرم مطهر این همه احساسات و عواطف و لطف خودشان را نسبت به دولتی که خادم آنها است، ابراز داشتند، صمیمانه تشکر کنم.
ایام هم ایام میلاد با سعادت حضرت جواد الائمه(ع) و هم در آستانه میلاد مولای متقیان علی(ع) هستیم، شیراز، شهر عاشقان خاندان رسالت، استان فارس مردم دلاور باوفا، با قرآن و اهل بیت به همه شما مردم در این ایام تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
شهر شیراز شهر خاندان رسالت و حرم سوم اهل بیت عصمت و طهارت و شهر فرهنگ و ادب و هنر، شهر سعدی و حافظ و استان فارس، استان تمدن باستان ایران، آثاری که مایه فخر ملت ایران است که آثار تمدنی و معماری فرزندان این مرز و بوم قرن‌ها پیش امروز در تخت جمشید و پاسارگاد به یادگار مانده است.
شیراز معنوی، شیراز ادب و فرهنگ و شیراز تمدن باستان این سرزمین. بزرگان این سرزمین،‌ شیراز و فارس را پایتخت همه عاشقان، زبان پارسی قرار داده‌اند. از شبه جزیره هند،‌ تا آسیای صغیر، از سواحل خلیج فارس تا دشت‌های آسیای میانه همه جا، همه عاشقان این زبان قند پارسی، شیراز و فارس را پایتخت فرهنگ خود می‌دانند.
اینجا جایی است که ابنای رودکی در ماوراء النهر و ترکستان، شاگردان مولوی در قونیه، یاران اقبال لاهوری در پاکستان، بیدل دهلوی در هندوستان، هر که می‌خواست با زبان ادب و فرهنگ شعر بسراید، به زبان پارسی سخن گفت.
شهریاران سخن، سعدی و حافظ در قرون میانی در این سرزمین رنسانس بزرگ فکری و معنوی را بوجود آوردند، سعدی و حافظ نه تنها پاسدار، زبان پارسی و ادب و فرهنگ بودند بلکه درس زندگی، راه سیاست داخلی و سیاست خارجی را به ما آموختند.
آن کسی که گفت "آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است / با دوستان مروت با دشمنان مدارا" یعنی حافظ شیرین سخن، خط سیاست داخلی ما و سیاست خارجی ما را ترسیم کرد.
با دوستان مروت، خطی است در داخل این سرزمین همان همدلی و همزبانی، امسال سال وحدت، برادری، دوستی و محبت، انسجام ملی است مخصوصا فارس و شیراز.
اعتدال بهار در بهار شیراز بهتر ملموس است و اعتدال خلق و خوی ایرانیان در شیراز بهتر هویدا و آشکار است.
شیراز، ‌شیراز محبت و مهمان‌نوازی است. اگر ۲ الی ۱۰ نفر کاری برخلاف ادب در گوشه‌ای از خیابان شیراز نشان دادند، آنها شیرازی نبودند.
شیراز، ‌شیراز محبت، صفا، برادری و احترام به بزرگان، احترام به شهیدان،‌شیراز معلم بزرگ، استاد علامه مطهری را دوست دارد. شیراز، به شهید بهشتی‌ها و شهید دستغیب‌ها و همه بزرگان دین و معنویت عشق می‌ورزد. همه شیراز بزرگ را می‌شناسند. اگر امروز دنیا همین خط و بیان حافظ را به عنوان تیتر سیاست خارجی خود قرار داده بود "با دوستان مروت با دشمنان مدارا"، ما امروز دیگر افراطی‌گری و یا بمباران ناجوانمردانه مردم بی‌گناه را مشاهده نمی‌کردیم. منطق دولت تدبیر و اعتدال با همه جهان این است "با دوستان مروت با دشمنان مدارا".
اگر امروز ما با ۱+۵ مذاکره می‌کنیم، می‌خواهیم به دنیا بگوییم که ایران اهل منطق و استدلال است. از سانتریفیوز مهم‌تر قدرت تیم مذاکره‌کننده ایران است. ما به دانشمندان هسته‌ای و سیاستمداران ایرانی هم همچنان افتخار می‌کنیم.
من از شیراز به تیم هسته‌ای‌مان در نیویورک پیام می‌فرستم که احساسات مردم شیراز، مردم غیور را ببینید، مردم به خادمان خود عشق می‌ورزند و احترام می‌گذارند و امروز تیم مذاکره‌کننده ما در قلب دنیای غرب با صدای رسا از حقوق شما ملت ایران دفاع می‌کنند.
ما با قدرت منطق و استدلال حقوقی ان شاء الله تمام قطعنامه‌های نابحق شورای امنیت را لغو خواهیم کرد و با حمایت شما مردم و هدایت مقام معظم رهبری در آینده‌ای نه چندان دور در همان شورای امنیت قطعنامه‌ها را ملغی اعلام خواهیم کرد.
هنر این نیست که در تریبونی در گوشه‌ای شعار بدهیم، هنر آن است که به سازمان ملل برویم و همانجا قطعنامه‌ها را ملغی اعلام کنیم.
ما مسیر و راه احقاق حقوق ملت ایران و باز کردن درها نه برای واردات مصنوعات اینجا و آنجا بلکه برای صادرات محصولات ایرانی به منطقه و جهان را ادامه خواهیم داد.
برای رونق اقتصادی در این کشور، قبل از آنکه تحریم لغو شود، دولت تدبیر و امید هم تورم را توانست مهار بکند و هم توانست رشد تولید را آغاز بکند و از رکود خارج شود و اگر تحریم‌ها رفع شده بود آنگاه ما رکود را می‌شکستیم، می‌گفتند دولت یازدهم چشمش به بیرون است اما دولت یازدهم چشمش اول به آسمان‌هاست و دوم چشم‌اش به دستان پرتوان ملت ایران است.
دولت یازدهم قبل از آنکه تحریم‌ها لغو شود، اقتصاد را از رکود خارج کرد، تورم را مهار کرد. ما با کمک شما مردم و با امید به حق و خاندان رسالت و با توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) با امید خاندان رسالت رشد اقتصادی را پیش‌رو خواهیم داشت.
ما بی‌تردید راه را برای رشد و رفاه عمومی آماده می‌کنیم و ما در سال گذشته ۸.۵ میلیون نفر را تحت پوشش بیمه درمانی قرار دادیم.
اینها همه بخاطر حمایت و وحدت شما مردم بود. مردم شیراز! ما درس اعتدال و سیاست خارجی را از حافظ آموختیم. درس محبت و وحدت را از سعدی آموختیم که به ما گفت بنی‌آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند. ما همان راه را ادامه می‌دهیم اینجا سرزمین احمد بن موسی(ع)،‌سرزمین حافظ و سعدی و سرزمین ادب، فرهنگ و همه لیاقت‌هاست و ما به حول و قوه الهی راه را ادامه می‌دهیم.
حافظ به ما یا داد که دین با ریا جفت نمی‌شود،سعدی به ما یاد داد که دولت و راه دولتمردان با ظلم جفت نمی‌شود ،ما همان راه و مسیر را ادامه خواهیم داد. بی‌جهت نیست که گفته‌اند، خوشا شیراز و وضع بی‌مثالش واقعاً‌ از هر نظر شیراز بی‌مثال و بی‌قرین است. ما به حول و قوه الهی در پناه خاندان رسالت در ایام میلاد مولایمان امیرالمؤمنین علی (ع) به تمام کارگران و کارآفرینان، معلمان و اساتید که ایام ،‌ایام آنهاست، اعلام می‌کنیم و می‌گوییم دولت با همه تلاش مسیر رونق را آماده خواهد کرد.
تصمیم دولت در آغاز امسال برای صندوق توسعه که تسهیلات صندوق توسعه را دولت تصویب کرد، سود تسهیلات از ۱۴ تا حداکثر ۱۶ درصد و آنچه که شورای پول و اعتبار دیشب تصویب کرد علامتی بود که همه زمینه‌ها برای رونق اقتصادی در این کشور آماده خواهد شد.
اما اجازه بدهید دو سه جمله راجع به تصمیمات دولت برای فارس و شیراز عزیز بگویم. این استان آمادگی بسیار زیادی برای بخش کشاورزی دارد، اما با مشکل فراوان کمبود آب مواجه است. به حول و قوه الهی در سال ۹۴ و در سال ۹۵ علاوه بر تعدادی از شهرها، آبرسانی به ۳۶۹ روستای این استان توسط وزارت نیرو به پایان خواهد رسید و همچنین سدهایی که در برنامه در سال ۹۴ و ۹۵ بوده است و از جمله سد چشمه عاشق و تنگه براق به اتمام خواهد رسید و ما باید با کمک شما مردم، در استان فارس که ده درصد محصولات غذایی کشور را امروز با کمبود آب تامین می‌کند، منابع آبی را با صرفه جویی در مصرف مدیریت کنیم و در بخش آبخیزداری بکوشیم.
وزارت جهاد کشاورزی در سال ۹۲ ، بیست و دو میلیارد تومان و در سال ۹۳ ، ۱۰۰ میلیارد تومان برای احیا و ساماندهی زمین‌های زراعی و در سال ؟جاری ۲۷هزار هکتار را برای احیاء پیش بینی کرده است همه باید برای دریاچه‌ها و تالاب‌هایی که با صدای رسا ما را فرا می‌خوانند، کاری کنیم. برای احیاء دریاچه‌ها و تالاب‌ها، شما مردم، وزارت نیرو همه باید دست به دست هم بدهیم سازمان محیط زیست تمام سازمان‌های مردم‌نهاد باید دریاچه‌ها را احیاء بکنیم باید تالاب‌ها را احیا کنیم و دولت قدم به قدم در این راه قدم‌های لازم را برخواهد داشت.
از نظر گازرسانی استان فارس جزو استان‌هایی است که در ردیف پایین قرار دارد.۴۶ درصد گازرسانی در روستاها انجام گرفته است که ان شاء‌الله در سال ۹۴ و در سال ۹۵ در ۷۰۰ روستا در این روستاها گازرسانی به اتمام خواهد رسید و ۹ شهر برای اینکه ما رده ۴۶ درصدی فعلی را به ۸۲ درصد برسانیم در زمینه مسایل پتروشیمی اقدامات اساسی در دست اقدام است ۹۰۰ میلیون دلار در پالایشگاه پارسیان و در شهرستان مهر مد نظر قرار گرفته است که ان شاء الله در سال ۹۵ ما این طرح را دنبال خواهیم کرد که می‌تواند برای اشتغالزایی بسیار موثر باشد پالایشگاه دوم پارس با ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه دنبال خواهد شد مشکلاتی از لحاظ زیست محیطی دارد که در جلسات متوالی در استان این مشکلات حل و فصل شده است و ان شاء‌الله این کار ادامه خواهد شد.
کارهای عملیاتی بزرگترین مجتمع آلومینیوم جنوب در این استان با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون آغاز خواهد شد که در سال ۹۶ می تواند افتتاح شود. همچنین نیروگاه سیکل ترکیبی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد با ۵۵۰ میلیون دلار و همچنین برای اکتشاف معادن در منطقه بهرام گور که این منطقه با معادن بسیار غنی است. در قدم اول ۵ هزار کیلومتر آن آزاد شده برای اکتشاف که با هماهنگی محیط زیست ادامه خواهیم داد، به دلیل اینکه تحول بزرگی را برای اقتصاد استان بوجود خواهد آورد.
برای اینکه صنعت استان بتواند پیشرفت کند با هماهنگی با بانک مرکزی ۴ هزار میلیارد تومان برای سرمایه در گردش در این استان مد نظر قرار گرفته است و همچنین تسهیلات بانکی به صورت تدریجی برای ایجاد و توسعه بخش‌های دیگر صنعتی در نظر گرفته شده است.
از لحاظ گردشگری این استان، قطب گردشگری است و این گردشگری را ما اگر تقویت کنیم، می‌تواند وضع اقتصادی استان را کاملاً محتول و بیکاری را به طور کامل مهار کند. به این دلیل ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بخش خصوصی، جهت تکمیل ۱۶ واحد اقامتی ۳ ستاره تا ۵ ستاره و هتل‌ها مد نظر قرار دادیم که در سال ۹۴ و ۹۵ تکمیل خواهد شد و ۶ موزه در این استان در سال ۹۴ و ۹۵ تکمیل خواهد شد و همچین فاینانس لازم برای خط دو متروشیراز ۴۵۰ میلیون دلار.
همانطور که ملاحظه می‌کنید دولت رقم‌های بسیار بزرگی را از لحاظ ارزی بر عهده گرفته تا در دو سال آینده ما شاهد یک تحول بزرگ برای شیراز باشیم. البته برای مسأله آب شهر شیراز و همچنین سد درودزن و جاده و آزادراه شیراز به اصفهان که تا امروز حدود ۲۳ درصد پیشرفت دارد و این آزادراه می‌تواند راه شیراز به اصفهان را بیش از ۱۰۰ کیلومتر کوتاه کند. البته یک پروژه بزرگ چند ساله است اما دستور داده شد به دولت و بخش خاتم الاوصیا که تسریع کنند تا مردم شاهد این تحول در زمینه رفت و آمد و آسایش برای رفت و آمد باشند.
البته راه آهن شیراز اصفهان متاسفانه مشکلاتی دارد که دستور داده شد که ایستگاه‌هایی که باید ایجاد شود در سال ۹۴ و ۹۵ ایجاد و مواردی که باید تکمیل شود، تکمیل شوند.
تفصیل این موارد فردا در شورای اداری بررسی خواهد شد و اعلام می کنیم مجموعا در سال های ۹۴ و ۹۵ برای تعداد ۹۲ طرح و پروژه ۹۵۳ میلیارد تومان اعتبار مد نظر قرار دادیم و ان شاء‌الله همه این طرح‌ها در سال ۹۴ و ۹۵ تکمیل و به اتمام رسید به اضافه پروژه‌های مهمی که اعلام کردم که آنها را انجام خواهیم داد.
در پناه مولای متقیان که ایام به نام اوست و در پناه امام جواد(ع) شاد و پیروز و موفق باشید.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن