تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820126933




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قابل اعتماد نبودن آمریکایی‌ها یک اصل بدون تردید است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رئیس کميسیون امنیت ملی مجلس در سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع:‌
قابل اعتماد نبودن آمریکایی‌ها یک اصل بدون تردید است
رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی نشان داده که قابل اعتماد نبودن آمریکایی‌ها یک اصل بدون تردید است.

قابل اعتماد نبودن آمریکایی‌ها یک اصل بدون تردید است

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در جمع کارکنان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به بحران‌های ‌منطقه و شرایط حساس کشورهای همسایه اظهار داشت: امروز پس از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامي ايران، به برکت ‌ولایت فقيه و اجرای دستورات الهی و عمل به آیه شریفه «اطیعوالله و اطیعو الرسول و اولی الامر منکم»، جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد از جمله اقتدار، امنیت و جایگاه منطقه‌ای و جهانی به مرحله بسیار بالایی رسیده است.



وی با بيان اينكه انقلاب اسلامی باور‌ «ایستادگي و مقاومت» را در بين امت‌های اسلامی و ملت‌های آزاده جهان ایجاد کرد،‌ افزود:‌ این یک بینش و ادبیات قرآنی و الهی است که مردم ایران آن را در برهه‌های پس از انقلاب و نیز در جنگ تحمیلی به دنیا ثابت کردند‌ و امروز تأثیرگذاری ‌انقلاب اسلامي ايران را مي‌توان در حوادث منطقه ‌و بیداری اسلامی به عینه مشاهده کرد.


 
*پیامدهای حملات نابخردانه عربستان به یمن، دامن سعودی‌ها را خواهد گرفت‌


نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات یمن، بحران این کشور را یکی از مسائل مهم جهان اسلام دانست و تصريح كرد: کشور یمن باسابقه تاریخی و موقعیت جغرافیایی و استراتژیک خاص خود مورد طمع قدرت‌های استکباری از جمله آمریکا و نوکران خود در منطقه از جمله سعودی‌ها بوده و هست و باعث شد تا این بار و با سوء‌استفاده از موقعیت به وجود آمده در انقلاب مردمی یمن، سعودی‌ها با اتاق فکر آمریکایی ـ اسرائیلی، بعد از حدود 6 جنگ تحمیلی علیه مردم انقلابي این کشور، این بار با حملات همه‌جانبه، علیه مردم و زیرساخت‌های این کشور هجوم برده و دست خود را به خون هزاران نفر از مردم يمن از جمله زنان و کودکان بی‌دفاع آلوده کنند.


وی با بیان اینکه آثار این هجوم نابخردانه و جنگ تحمیلی، دامن عربستان و هم‌پیمانانش را خواهد گرفت، اضافه كرد:‌ سعودی‌ها برخلاف ادعاهای گفته شده که «ما به تمام اهداف خود رسیدیم»، به هیچ کدام از اهداف شوم خود دست پیدا نکرده ‌و شکست کامل عربستان در بحران‌های منطقه‌ای از جمله لبنان، عراق و سوریه و در آخر یمن، نشان از نابسامانی و فروپاشی داخلی حکومت آل سعود دارد.


رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه آثار روانی و سیاسی حملات وحشیانه به یمن باعث اتحاد و یکپارچگی بیشتر بین گروه‌ها و اقوام مردمی این کشور شده است، خاطرنشان كرد: ‌امیدواریم که ملت یمن مثل همیشه در مقابل آزمون‌های سخت سربلند بیرون آیند.




*جامعه اسلامی مکلف به زندگی با عزت و مقتدرانه است


رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به این نکته که عزت و استقلال، یک اصل اسلامی است، اضافه کرد: بسیاری از کشورها، به ويژه کشورهای اسلامی، قدرت و جرأت نه گفتن به دولت‌های استکباری و در رأس آن آمریکا را ندارند و این ناشی از عدم خودباوری و استقلال‌طلبی آنان است.


وی افزود: این بمب هسته‌ای نیست که قدرت و عزت می‌آورد، همان‌طور که بعضي كشورها دارای بمب هسته‌ای هستند، اما هنوز نتوانسته اند تمامیت ارضی خود را از جولان دادن و حمله پهپادهای آمریکایی و کشتن مردم بی‌دفاع خود حفظ کنند.


‌بروجردی استقامت و پایداری مردم و ارتش عراق در مقابل تروریست‌های تکفیری را متاثر از فرهنگ حسینی و شعار «هیهات مناالذله» دانست و گفت: امروز ‌‌گروه‌های مردمی عراق در کنار ارتش و دولت این کشور در مقابل تروریست‌های تکفیری و گروهک داعش ایستاد‌ه‌اند ‌و این همان روحیه خود‌باوری و عزتمندی و استقلال‌طلبی مورد تاکید اسلام است.




*توافق نهایی مذاکرات هسته‌ای باید نظر نمایندگان مردم را جلب کند‌


رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دقت نظر و پیگیری مجلس در موضوع مذاکرات هسته‌ای خاطر‌نشان کرد: مذاکرات لوزان سوئیس در مرحله نهایی، سخت و نفس‌گیر است و نمایندگان مجلس به عنوان دیدبانان و حافظان منافع ملی کشور، با دقت نظر و حساسیت این مذاکرات را دنبال می‌کنند.


وی ادامه داد: مجموعه حمایت‌های مقام معظم رهبری از گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای و نیز تذکر بابت هوشیاری در مقابل حیله و نیرنگ طرف مذاکره‌کننده، نشان داد ‌که «قابل اعتماد نبودن آمریکایی‌ها یک اصل بدون تردید است» و سابقه این ملت و کشور در پیشرفت‌ها و دستاوردهای ملی ثابت کرده ‌که هیچ‌گاه منتظر و معطل آمریکایی‌ها نبوده و نخواهیم بود.


‌بروجردي تأكيد كرد: همان‌طور که در موضوع تأسیسات هسته‌ای از صفر تا صد آن تحت تسلط و قدرت دانشمندان انقلابی و جوانان متخصص این مرزوبوم قرار دارد؛ در صورت تخطی طرف‌های مذاکره کننده از تعهداتشان، برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشور همچنان مثل گذشته با اقتدار به پیش خواهد رفت.


وی با بيان اينكه قطعنامه‌ها و تحریم‌ها ظلم تحمیلی به ملت ایران است، گفت:‌ مسئولان ‌با درک عمیق و کامل فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر نرمش قهرمانانه، در میدان جنگ دیپلماسی به دنبال احقاق حقوق ملت ایران هستند و این آزمونی سخت و اساسی برای گروه مذاکره کننده در مسیر حرکت در چارچوب منافع ملی است.


‌بروجردی در مورد نگرانی‌ها در مورد توافقنامه  هسته‌ای تصريح كرد: توافقنامه نهایی به طور کامل باید مکتوب شده و تأیید شورای عالی امنیت ملی را بگیرد و قطعاً مجموعه کنترل‌های لازم قبل از تأیید نهایی، طراحی و اجرا خواهد شد.


انتهای پیام/ 



اخبار مرتبط

واکنش‌ها به سخنان ضد ایرانی "رجب طیب اردوغان"/ حکایت صدای واحد در جمهوری اسلامی ایران
از پاسخ حداقلی حزب‌الله به رژیم صهیونیستی تا قرار گرفتن ماهواره فجر در صدر پربیننده‌ترین مدارها
آماده مناظره با هر مقامی هستم که شکوفایی اقتصادی را مشروط به تعامل با غرب می‌داند
توانمندی برقراری امنیت در منطقه را داریم/ نیازی به حضور دیگران نیست




۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن