تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819339304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توليد سوخت از آب و هوا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۶:۱۷ب.ظ)
توليد سوخت از آب و هوا موج - شرکت آئودي از هوا و آب سوخت ديزل توليد مي کند.
به گزارش خبرگزاري موج، شرکت آئودي نوعي گازوئيل مصنوعي براي موتورهاي درونسوز توليد کرده که از آب و دي اکسيدکربن ساخته شده و مي تواند بر وضعيت آب و هواي دنيا اثرگذار باشد.
آزمايشگاه اين شرکت که توسط يک کمپاني کوچک آلماني به نام Sunfire مستقر در شهر درسدن اداره مي شود، فاز نخست توليد سوخت e-diesel را در ماه جاري به پايان رساند. جوانا وانکا وزير آموزش و پژوهش آلمان چند ليتري از اين گازوئيل مصنوعي را در ماشين خودش که يک آئودي A8 است ريخت تا اين موفقيت را جشن گرفته و توليد را افتتاح کند.
سوخت خام يا پايه اين محصول blue crude نام دارد. تيم سازنده با کمک الکتريسته به دست آمده از منابع قابل تجديد مثل باد و انرژي خورشيدي و با فرايند الکتروليز بازگشت پذير از آب، هيدروژن استخراج کردند و سپس آن را به دي اکسيد کربني که در دو فرايند شيميايي به CO تبديل شده است، افزودند. در انتهاي اين واکنش، مايعي ايجاد مي شود که از هيدروکربن هاي زنجيره اي است و سوخت خام يا پايه نام دارد که پس از فراوري و پالايش از آن محصول نهايي موسوم به e-diesel به دست مي آيد.
آئودي مي گويد که دي اکسيد کربن استفاده شده در اين فرايند فعلا از طريق گازهاي طبيعي تامين مي شود اما براي کمک بيشتر به مشکلات زيست محيطي مي توان بخشي از آن را از طريق هوا فراهم کرد و به اين ترتيب ميزان گازهاي گلخانه اي در جو زمين را کاهش داد.
به گفته Sunfire سوخت مذکور نسبت به نمونه هاي فسيلي برتري زيادي دارد و به دليل نبود سولفور و نفت در آن براي محيط زيست مناسب تر است. طبق گفته آئودي در کل بازدهي توليد آن با انرژي هاي قابل تجديد حدود ۷۰ درصد است.
«کريستين وان آلشوسن»، رئيس کمپاني ياد شده، مي گويد با اين محصول، موتور اتومبيل با سر و صدا و آلاينده هاي کمتري کار مي کند.
سوخت ياد شده را مي توان مثل بسياري از نمونه هاي مصنوعي ديگر با گازوئيل معمولي هم ترکيب کرد و آزمايشگاه درسدن قرار است تا سقف روزانه ۴۲ گالن (۱۶۰ ليتر) از آن را توليد کند. دو شرکت آئودي و Sunfire مي گويند مرحله بعدي، ساخت تاسيسات مورد نياز براي توليد انبوه است.
«آلشوسن» مي گويد اگر اولين سري سفارش ها را دريافت کنيم، مي توانيم فناوريمان را به بازار عرضه کنيم.
شرکت Sunfire پيش بيني کرده است که قيمت اين گازوئيل مصنوعي احتمالا بين۱ تا ۱٫۵ يورو به ازاي هر ليتر خواهد بود که چندان از قيمت اروپا بيشتر نيست، اما عدد واقعي آن بيشتر به قيمت و هزينه برق بستگي خواهد داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن