تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805312623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح تولید برق از پسماند شهر اصفهان به روش هضم بی هوازی کلید خورد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: طرح تولید برق از پسماند شهر اصفهان به روش هضم بی هوازی کلید خورد خبرگزاری پانا : با عقد قرارداد بین شهرداری اصفهان و شرکت کود آلی ایران به صورت رسمی طرح تولید برق از پسماند شهر اصفهان به روش هضم بی هوازی، کلید خورد.
۱۳۹۴ يکشنبه ۶ ارديبهشت ساعت 09:25

خبرگزاری پانا+

به گزارش  خبرگزاری پانا ، مسئول توسعه پایدار شهرداری اصفهان در این خصوص گفت: جلوگیری از انتشار آلودگی های ناشی از دفن پسماندهای شهری در خاک، جلوگیری از انتشار گاز متان ناشی از روشهای هوازی تولید کمپوست به هوا و همچنین تولید انرژی و کود مرغوب از جمله انگیزه های شهرداری اصفهان برای اجرای پروژه هاضم بی هوازی یا دایجستر پسماند شهر اصفهان می باشد.
میریان با اشاره به این كه شهرداری اصفهان از سال ۱۳۹۱ مطالعات و بررسیهای اولیه برای اجرای این پروژه را پیگیری كرد،افزود: اساس این پروژه مبتنی بر تولید گاز متان ناشی از واکنشهای بی هوازی در مواد ارگانیک موجود در پسماندهای شهری می باشد که پروژه مشابه در شهر تهران نیز بدین منظور آغاز به کار کرده است.
وی با بیان این كه پتانسیل بسیار خوبی برای تولید انرژیهای پاک از پسماند در کشور وجود دارد اما به جز تجارب خوب حاصل از پروژه های اجرا شده در شهر تهران، تجارب داخلی دیگری در مقیاس واقعی در اختیار نیست اذعان داشت:شهرداری اصفهان قصد دارد در ادامه این مسیر، از طریق شرکت ICC ، طرح تولید انرژی به روش بی هوازی را اجرا كند بطوری که مزایای آن برای همه شهرهای کشور قابل استفاده باشد.
مسئول توسعه پایدار شهرداری اصفهان اظهارامیدواری كرد: پس از دستیابی به نتایج اولیه، ساختار اجرائی شدن این پروژه در سایر استانها نیز با رعایت تفاوتهای موجود، از طریق شرکت ICCفراهم خواهد شد.
وی با اشاره به این كه حتی در اروپا نیز پروژه های مشابه با وضعیت ما در ایران وجود ندارد تصریح كرد:نحوه جداسازی ازمبداء پسماندهای شهری، نوع ترکیبات آلی موجود در پسماند، سبک زندگی ویژه، توسعه کشاورزی و دامپروری و به دنبال آن انواع ضایعات در دسترس حاصل از بخش کشاورزی و نیز شرایط اقلیمی خاص باعث شده شاهد راه اندازی واحدهای دایجستر با انواع ورودیها در اروپا باشیم.
میریان اضافه كرد: در ایران با توجه به پتانسیل بسیار بالای پسماندهای شهری برای تولید گاز متان، تمرکزبر استفاده از مواد آلی پسماند به عنوان تنها ورودی سیستم می باشد، پس کار آسانی پیش روی ما نیست.
وی تاكید كرد: عزم راسخ مدیریت شهری، وجود ساختاری مناسب بنام شرکت کود آلی ایران و پتانسیلها و تجارب علمی، فنی و صنعتی فراوان شهر اصفهان، این امتیاز را برای شهرداری ایجاد نموده كه در این مسیر وارد شود.
مسئول توسعه پایدار شهرداری اصفهان در خصوص پشتوانه های موفقیت این پروژه گفت: شرکت ICC، مسئول حاصل شدن نتیجه یعنی تولید برق تجدید پذیر به میزان حدودی ۸ مگاوات، آب با قابلیت مصرف در فضای سبز شهری، کود کمپوست با کیفیت عالی با رعایت کلیه ملاحظات زیست محیطی می باشد و شهرداری اصفهان با تشکیل تیم نظارت متخصص، متشکل از کارشناسان محیط زیست، فرایند، برق، کنترل، مکانیک و میکروبیولوژی این پروژه را از پیمانکار تحویل خواهد گرفت.
مدیرعامل شرکت ICC با اشاره به عقد قرارداد طرح تولید برق از پسماند شهر اصفهان به روش هضم بی هوازی، گفت: شرکت ICCبا بهره گیری از شش دهه تجربه موفق مدیریت پسماند در شهر اصفهان و نیز استفاده از علوم و تکنولوژی روز دنیا،این پروژه را به سوی اهداف از پیش تعیین شده خود هدایت خواهد نمود.
سینا اصلانی افزود: اصفهان در مدیریت پسماندهای شهری دارای تجارب فوق العاده ای است که تجارب موجود در بخشهای مختلف از جمله انتخاب تکنولوژی، توان تامین تجهیزات در داخل، توان خرید از خارج و برون سپاری زیر پروژه ها هر یک عاملی برای ارتقاء کیفیت اجرای این طرح خواهد شد و بر این اساس از پتانسیلهای فوق العاده سازمان مدیریت پسماند شهر اصفهان نیز استفاده خواهیم کرد.
وی با بیان این كه پروژه تولید برق از پسماند شهر اصفهان به روش هضم بی هوازی دارای سه فاز است ادامه داد: در فاز سوم با ظرفیت ۷۵۰ تن در روز، حدود ۸ مگاوات برق تجدید پذیرتولید خواهد شد.
وی مدت زمان اجرای فاز اول این طرح را ۲۳ ماه اعلام کرد و گفت: همکاران خارجی این پروژه مسئولیت انجام بخشی از خدمات فنی مهندسی را به عهده خواهند داشت و خدمات مهندسی جزئیات برای بخشهای داخلی توسط پیمانکاران داخلی تامین خواهد شد.
وی در خصوص ویژگیهای این پروژه بر تاثیر نوع پسماند و نیز اقلیم و شرایط آب و هوائی تاکید و بیان كرد: نقطه تمایز این طرح را نبود تقلید غیر تخصصی از نمونه های موفق یا ناموفق موجود است.
مدیرعامل شرکت ICC با اشاره به چگونگی استفاده از تکنولوژی روز دنیا افزود: شرکتهائی از دانمارک، اتریش و آلمان تامین کننده تکنولوژی و بخشی از تجهیزات این پروژه در فازهای مختلف هستند.
اصلانی در خصوص نقش شرکت ICC در بومی سازی و توسعه کاربرد این تکنیک در سایر شهرهای کشور نیز گفت: این موضوع مد نظر شرکت ICC بوده و بدین منظور اقدامات لازم در حال پیگیری است.
وی به نحوه تامین مالی طرح اشاره و عنوان كرد: شرکت آلمانی آمادگی خود برای سرمایه گذاری ۴۹ درصدی در اجرای این پروژه را اعلام نموده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن