تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802535839




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بانک مرکزی مسئول تعیین نرخ سود موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: ایلنا: ندیمی با اشاره به اینکه وظیفه تعیین نرخ سود موسسات مالی و اعتباری برعهده بانک مرکزی خواهد بود، گفت: مسئولین بانک مرکزی یکی از مشکلات موضوع کاهش نرخ سود را همین موسسات مالی و اعتباری را عنوان کرده و معتقدند در صورت وجود خلاء قانونی برای برخورد با این موسسات، پایین آمدن نرخ سود سبب می‌شود مردم سپرده‌های خود را از بانک‌ها برداشته و به سمت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز هدایت کنند.
بانک مرکزی مسئول تعیین نرخ سود موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز می‌شود

ابوذر ندیمی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص طرح دو فوریتی مجلس برای ساماندهی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز گفت: ما در مجلس فرض را بر این قرار دادیم که وظیفه نظارت بر همه موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها برعهده بانک مرکزی است، چرا که به هر صورت متولی سیاست‌های پولی و بانکی در کشور برعهده بانک مرکزی است. نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه در همین راستا طرح دو فوریتی که در خصوص ماده ۳۹ قانون پولی و بانکی کشور بود، به تصویب مجلس رسید، گفت: در حال حاضر کلیات این طرح را در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار داده و بعد از اعمال تغییراتی آن را تصویب کردیم، که انشاالله فردا کلیات این طرح در صحن مجلس به تصویب خواهد رسید. وی گفت: ما معتقدیم که اگر بانک مرکزی وظیفه سیاست‌گذاری در حوزه پولی و بانکی را برعهده دارد، باید بر تمامی بانک‌ها و موسسات پولی و اعتباری نظارت داشته و بر آن‌ها اعمال قانون کند. بنابراین تمامی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری مجاز باید از دستورات بانک مرکزی تبعیت کرده و موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز نیز باید برچیده شوند. ندیمی عنوان کرد: بانک‌ها و موسساتی که مجوز دارند، موظف هستند که از سیاستگذاری‌های بانک مرکزی مانند نرخ سود، جمع‌آوری وجوه، جهت‌دهی اعتبارات، قوانین تاسیس و انحلال و بسیاری دیگر از قوانین تبعیت کنند. وی تصریح کرد: بنابراین با چنین رویکردی به نظر می‌رسد که ما در خصوص قوانین و سیاست‌های پولی و بانکی مشکلی نداشته‌، اما در خصوص خلاءهایی که در قانون وجود داشته‌ایم، تجدیدنظر خواهیم کرد. نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از این به بعد وظیفه تعیین نرخ سود موسسات مالی و اعتباری برعهده بانک مرکزی خواهد بود؟ گفت: بله، مسئولین بانک مرکزی یکی از مشکلات موضوع کاهش نرخ سود را همین موسسات مالی و اعتباری را عنوان کرده و معتقدند کاهش نرخ سود سبب می‌شود مردم سپرده‌های خود را از بانک‌ها برداشته و به سمت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز هدایت کنند. ندیم گفت: بنابراین ما برای اینکه از این اتفاق جلوگیری کنیم، معتقدیم که بانک مرکزی باید وظیفه تعیین نرخ سود را برای تمامی موسسات بانکی و پولی برعهده داشته باشد. دلیلی ندارد که موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز از این فضا استفاده کرده و با جذب منابع مردم یک بازار غیرمتشکل پولی را تشکیل و از این منابع برای اهدافی، جدای از اهداف کلان اقتصادی کشور که توسط شورای پول و اعتبار به تصویب می‌رسد، استفاده کنند. نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که بانک مرکزی در باب اقتدار این عمل بتواند سیاست‌های خود را حاکم و از رسوب منابع به بازارهای غیر مولد جلوگیری کند.

۱۳۹۴/۰۲/۰۸ ۱۶:۰۳:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن