تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816584652




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولین گام حذف 6 میلیون نفر


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


یارانه؛
اولین گام حذف 6 میلیون نفر
دولت بالاخره پس از ماه‌ها و بلکه سال‌ها کشمکش، حذف یارانه افراد پردرآمد را کلید زد. کار بسیار پردردسری که البته هنوز در ابتدای راه است. بنابر برخی اظهارنظرها در مرحله مقدماتی حذف یارانه ثروتمندان، تقریبا 200 هزارنفر از اقشار پردرآمد براساس ملاک‌هایی روشن و شفاف از فهرست یارانه بگیران حذف شده‌اند.



به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، گرچه این رقم در مقابل بیش از 75 میلیون نفری که اکنون یارانه دریافت می کنند، در واقع عددی بالا و در خور نیست، اما می توان امیدوار بود که در مراحل بعد دولت با استفاده از بانک های اطلاعاتی در اختیار خود نسبت به حذف تعداد بیشتری از افراد غیرواجد شرایط دریافت یارانه مبادرت نماید.

مطابق قانون بودجه سال 94، چنانچه دولت خود را ملزم به اجرای دقیق و صریح قانون بداند، امسال دست کم باید شش میلیون نفر از گردونه دریافت کنندگان یارانه حذف شوند.

الزام دولت از سوی مجلس به حذف یارانه این تعداد افراد در سال جاری که البته به صورت تلویحی و با تخصیص بودجه متناسب صورت گرفته است، در واقع توفیق اجباری است که نصیب دولت شده است.

به این ترتیب اگر اقدام اخیر را گام نخست دولت در اجرای وظیفه قانونی خود در سال جاری بدانیم درماه های آینده باید منتظر حذف گروه های بیشتری از اقشار پردرآمد از دریافت یارانه بود.

اما با توجه به ضعف بانک های اطلاعاتی دولت هر چقدر دایره افراد حذف شده از فهرست یارانه بگیران بزرگ تر می شود، امکان خطا و اشتباه در این فرآیند نیز افزایش می یابد.

در واقع باید گفت مرحله اخیر به نوعی ساده ترین مرحله در حذف ثروتمندان از دریافت یارانه بود لذا دولت باید سازوکاری را برای اصلاح اشتباهات احتمالی در این فرآیند و دادن فرصت مجدد به کسانی که به دلیل ایراد اطلاعاتی از فهرست حذف شده اند، پیش بینی کند.

طبیعتا در این راه ممکن است مقاومت ها و مخالفت هایی نیز در مقابل اجرای قانون واقع شود اما دولت ضمن آن که باید حداکثر دقت را در شناسایی افراد مشمول خروج از لیست به کار بگیرد، نباید اسیر جوسازی های احتمالی آینده شود؛ کما این که در همین مرحله مقدماتی و حذف افرادی که پردرآمد بودن آنها کاملا محرز بوده نیز با برخی اعتراضات بیجا مواجه شده است.

این نکته را نیز باید در نظر داشت که به هر حال تا وقتی که کار شروع نشده و عملیات اجرایی آن آغاز نشده باشد، ایرادها و اشکالات آن نمایان نخواهد شد لذا ضمن تقدیر از دولت در کلید زدن کار دشوار حذف یارانه افراد برخوردار، انتظار می رود در ماه های آینده نیز همین روند ادامه یافته و دولت در مقابل کارشکنی های احتمالی تسلیم نشود./جام جم/110



۰۸/۰۲/۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن