تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805515669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمادگي ايران و سوريه براي راه‌اندازي خطوط کشتيراني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۵۷ب.ظ)
آمادگي ايران و سوريه براي راه‌اندازي خطوط کشتيراني موج - هيأت تجاري سوريه که جمعي از تجار و فعالان اقتصادي شيعه اين کشور بودند، عصر ديروز به اتاق تهران آمدند و در ديدار با فعالان اقتصادي تهران به رايزني پيرامون همکاري‌هاي في‌مابين پرداختند.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين نشست رايزن بازرگاني سفارت ايران در سوريه و نيز دبير کل اتاق مشترک ايران و عراق و مشاور اتاق تهران حضور داشتند و در خصوص نوع مناسبات اقتصادي دو کشور توضيحاتي دادند، در انتهاي اين نشست نيز تجار و فعالان اقتصادي دو طرف در خصوص همکاري‌هاي اقتصادي رو در رو به گفت‌وگو نشستند.
علي کاظميني رايزن اقتصادي سفارت ايران در سوريه در اين نشست با اشاره به اينکه روابط اقتصادي دو کشور ايران و سوريه به دوران پيش از انقلاب اسلامي باز مي‌گردد و در طول اين مدت نيز اين روابط فراز و نشيب‌هاي زيادي به خود ديده است، گفت: سطح همکاري‌هاي تجاري ايران و سوريه در طول چندين دهه که از آن مي‌گذرد عمدتا در دست بخش‌هاي دولتي و نيمه‌دولتي بوده است و بخش خصوصي سهم بسيار محدودي در اين بازار داشته است.
وي افزود: مقامات سياسي و اقتصادي سوريه نيز بارها در ملاقات‌هاي خود با مسوولان ايران، عنوان کرده‌اند که بازار کشور سوريه مملو از کالاهاي عربستان سعودي، اردن و ساير کشورهاي عرب است در حالي که مردم و دولت سوريه علاقه‌مند به استفاده از کالاها و محصولات ايراني هستند، اما؛ به‌ندرت کالاهاي ساخت ايران در اين بازار حضور دارد.
به گفته وي، عمده حضور ايران در بازار سوريه مربوط به صدور خدمات فني و مهندسي مي‌شود که آن نيز از طريق شرکت‌هاي دولتي صورت مي‌گيرد.
کاظمين به آخرين آمار مبادلات تجاري ميان ايران و سوريه نيز اشاره کرد و با اعلام اينکه سطح مبادلات در حال حاضر حدود 1 ميليارد دلار است، يکي از عمده دلايل ضعف همکاري‌هاي اقتصادي ميان دو کشور را عدم شناخت کالاهاي ايراني در بازار سوريه عنوان کرد.
رايزن اقتصادي سفارت ايران در سوريه بر سياست شناخت کالاها و توانمندي‌هاي ايران در بازار سوريه تاکيد کرد و بخشي از آن را جزو وظايف فعالان اقتصادي و بخش خصوصي ايران دانست.
وي در خصوص کشور سوريه گفت: امنيت کشور سوريه در حال حاضر به مراتب از عراق بهتر است و بخش خصوصي ايران تصور نکنند که نمي‌توانند به اين بازار ورود پيدا کنند يا آنکه دچار مشکل خواهند شد.
کاظمين يکي از علاقمندي هاي ايران براي حضور در بازار سوريه را ورود به حوزه خدمات فني و مهندسي در اين کشور عنوان کرد و با اعلام اينکه بازسازي اين کشور فرصت بسيار مناسبي را پيش روي کارآفرينان و بنگاه‌هاي اقتصادي ايران قرار داده است، افزود: در حال حاضر علاوه بر ايجاد شرايطي مناسب براي حضور شرکت‌هاي فعال در حوزه خدمات فني و مهندسي، موضوع راه‌اندازي دو خط کشتيراني ميان دو کشور مطرح است که اميدواريم طي همکاري دولت‌هاي دو طرف اين خطوط هر چه سريع‌تر ايجاد شود.
حسن جواد، يکي از سرپرستان هيات تجاري سوريه در اين سفر و همچنين از اعضاي اتاق بازرگاني و صنعت سوريه، در اين نشست از آمادگي دولت و بخش خصوصي اين کشور براي توسعه و تقويت همکاري‌ها با ايران خبر داد و گفت: ما آمادگي داريم با جديت مسير همکاري‌هاي اقتصادي ميان دو کشور را براي حضور بخش خصوصي ايران در بازار سوريه فراهم کنيم و آماده‌ايم تا از نزديک سخنان فعالان اقتصادي ايران را بشنويم و براي رفع موانعي که وجود دارد تلاش کنيم.
وي با اشاره به حمايت‌هاي دولت و مردم ايران از کشور سوريه و اتفاقات سال‌هاي اخير در اين کشور، افزود: اميدواريم که در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي نيز شاهد حمايت‌ها و پيشتيباني ملت و دولت ايران باشيم.
«بشار شمهه» از ديگر اعضاي اين هيات تجاري و از فعالان اتاق بازرگاني و صنعت سوريه نيز طي سخناني با اشاره به اينکه بخش عمده‌اي از خاک سوريه در حال حاضر در اختيار دولت و حکومت اين کشور است و تروريست‌ها تنها بخش کوچکي را در اختيار دارند، گفت: فعاليت‌هاي اقتصادي بزرگ و زيرساخت‌هاي عمده همچنان در اختيار دولت سوريه است و علاوه بر اين، دولت و حکومت سوريه دو بندر مهم تجاري و نيز پالايشگاه‌هاي بزرگ در منطقه حمص را همچنان در اختيار دارد.
شمهه به امنيت در پايتخت سوريه اشاره کرد و يادآور شد که دمشق با 8 ميليون نفر جمعيت در امنيت کامل قرار دارد. وي با اين توضيحات، به بخش خصوصي و فعالان اقتصادي ايران اطمينان داد که حضور آن‌ها در بازار سوريه تهديدي در بر نخواهد داشت و تجار ايراني مي‌توانند به مانند ساير کشورها سهمي از بازار اين کشور داشته باشند.
اين عضو اتاق بازرگاني و صنعت سوريه عمده‌ترين کالاهاي صادراتي از سوريه به ايران را زيتون، روغن زيتون، پنبه و محصولات نساجي عنوان کرد که در حال حاضر مي‌توان به بازار ايران روانه کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن