تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798263794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موضع رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره تحریم‌های ایران/ حمله هوایی رژیم اسرائیل به مرز سوریه/ اقدامی که پوتین بابت انجام آن پشیمان نیست! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: موضع رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره تحریم‌های ایران/ حمله هوایی رژیم اسرائیل به مرز سوریه/ اقدامی که پوتین بابت انجام آن پشیمان نیست!
ادامه وضعیت اضطراری در نپال پس از زلزله اخیر، حمله هوایی رژیم اسرائیل به مرز سوریه، ادعای قرار گرفتن دولت سوریه در موضع ضعف در مقابل تروریست ها، اظهارات رئیس جمهور سابق آمریکا درباره ایران و دیدگاه رئیس جمهور روسیه درباره موضوعات سیاست خارجی و منطقه ای این کشور، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۴۹۵۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵ - 27 April 2015


ادامه وضعیت اضطراری در نپال پس از زلزله اخیر، حمله هوایی رژیم اسرائیل به مرز سوریه، ادعای قرار گرفتن دولت سوریه در موضع ضعف در مقابل تروریست ها، اظهارات رئیس جمهور سابق آمریکا درباره ایران و دیدگاه رئیس جمهور روسیه درباره موضوعات سیاست خارجی و منطقه ای این کشور، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.


به گزارش «تابناک»، ادامه شرایط اضطراری در نپال در پی تداوم پس لرزه های زمین لرزه شدید اخیر در این کشور، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. خبرگزاری «رویترز» می نویسد دو روز پس از آنکه زلزله شدید در نپال به کشته شدن بیش از 3200 نفر منجر شد، هزاران تن از مردم این کشور شب ها را در چادرها می خوابند و در پی مواد غذایی و دارویی هستند که بسیار کمیاب شده است. بسیاری از افراد بیمار و زخمی نتوانسته اند در بیمارستان های شهر کاتماندو، پایتخت نپال برای خود جایی پیدا کنند و به همین دلیل در خیابان ها سرگردان هستند. بهداران و پرستاران نیز مراکزی را در خارج از بیمارستان ها برای مداوای مجروحین برقرار کرده اند.


اما در میان دیگر مطالب، اخبار مربوط به حمله هوایی رژیم اسرائیل به مرز سوریه مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. سایت شبکه خبری «فاکس نیوز» می نویسد ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرده که پس از رهگیری تحرکات برخی گروه های مسلح در منطقه جولان، اقدام به انجام حمله هوایی در این منطقه که در مرز سرزمین های اشغالی با سوریه قرار دارد کرده است. در بیانیه ارتش رژیم اسرائیل آمده که نیروهای اسرائیلی متوجه گروهی از تروریست های مسلح شده اند که با در اختیار داشتن ابزارهای انفجاری، به سمت مرز در حرکت بوده و قصد داشته اند این نیروها را هدف قرار دهند. این در حالی است که به طور همزمان، نهاد ناظر بر حقوق بشر سوریه اعلام کرده چهار سرباز ارتش سوریه هدف موشکی که از مناطق اشغالی توسط رژیم اسرائیل در جولان شلیک شده قرار گرفته و کشته شده اند.


این در حالی است که برخی پیشروی های گروه های تروریستی در مناطق مختلف سوریه، سبب شده شماری از رسانه های غربی بار دیگر ادعاهایی را درباره قرار گرفتن دمشق در موضع ضعف و شکننده بودن مواضع دولت سوریه مطرح کنند. «واشنگتن پست» از جمله مطبوعاتی است که چنین استدلالی را مطرح کرده و می نویسد افزایش دستاوردهای گروه های شورشی در سوریه، سبب تغییر دیدگاهی شده که عمر حکومت بشار اسد را طولانی در نظر می گرفت. بنا به ادعای این روزنامه، دولت سوریه اکنون بیش از هر زمان دیگری طی سه سال اخیر در معرض تهدید قرار دارد. در این مطلب به سقوط مناطقی در حومه ادلب طی روزهای اخیر به عنوان نمونه ای در تأیید این ادعا اشاره شده است.


با این وجود، در دیگر کشور منطقه یعنی عراق، اخبار از عقب رانده شدن تروریست ها از مواضع خود حکایت دارد. به نوشته خبرگزاری «شین هوا»، نیروهای امنیتی عراق روز گذشته توانسته اند حملات گروه تروریستی داعش را در استان های صلاح الدین و انبار پس بزنند. در همین حال، انفجار تعدادی خودروی بمب گذاری ده در مناطق تجاری بغداد، پایتخت عراق، سبب ایجاد نگرانی هایی شده است. در یکی از مهمترین تحولات روز گذشته، نیروهای ارتش عراق و همچنین داوطلب مردمی (حشد الشعبی) توانستند حمله شبانه تروریست های داعش را که از دو سمت به پالایشگاه «بیجی» هجوم برده بودند، دفع کنند. شین هوا اشاره می کند که این پالایشگاه روز 18 آوریل و در پی نبردهایی سنگین از دست داعش آزاد شد.


در مطلبی مربوط به ایران، روزنامه «نیویورک تایمز» اظهارات رئیس جمهور سابق آمریکا را درباره تحریم های ایران بازتاب داده است. به نوشته این روزنامه، جرج بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان یک سخنرانی در جمع هواداران یهودی حزب جمهوری خواه گفته ایالات متحده باید نشان دهد که می تواند به وعده های خود عمل کند و همچنین از برداشته شدن تحریم های ایران انتقاد کرده است. در این سخنرانی، بوش نسبت به تلاش های دولت اوباما برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران ابراز بدبینی کرده و گفته برداشته شدن تحریم های موجود علیه ایران عاقلانه نیست، زیرا می تواند سبب از دست رفتن اهرمی شود که آمریکا هم اکنون آن را در مقابل ایران در اختیار دارد. 


در نهایت، اظهارات رئیس جمهور روسیه درباره تحولات یک سال و نیم اخیر اوکراین، موضوع دیگری است که در برخی مطبوعات و رسانه ها مورد توجه قرار گرفته است. روزنامه «تایمز هند» می نویسد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه ای که به مناسبت پانزدهمین سال حضور وی در قدرت در انجام شده، اظهار داشته که از اقدام سال 2014 دولت خود در الحاق کریمه به روسیه پشیمان نیست، زیرا این اقدام سبب از میان بردن یک بی عدالتی تاریخی شده است. پوتین گفته: «من فکر می کنم ما کار درست را انجام دادیم و من بابت چیزی پشیمان نیستم». رئیس جمهور روسیه افزوده: «وقتی ما از منافع خود دفاع می کنیم، تا آخر راه می رویم». وی گفته الحاق کریمه، اقدامی در راستای اصلاح یک اشتباه تاریخی بوده که توسط خروشچف انجام شده بود.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن