تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803015954




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمانو: ايران بايد پروتکل الحاقی را اجرا کند


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
آمانو: ايران بايد پروتکل الحاقی را اجرا کند




مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد ایران باید پروتکل الحاقی را اجرا کند و بر لزوم گنجانده شدن این مسئله در توافق هسته ای تاکید کرد.





خبرگزاری صدا و سیما: مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد ایران باید پروتکل الحاقی را اجرا کند و بر لزوم گنجانده شدن این مسئله در توافق هسته ای تاکید کرد.

 یکی از خبرنگاران در نشست خبری یوکیا آمانو در مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی پرسید:« درخواستهای بسیار کمی برای خلع سلاح هسته ای از جانب قدرتهای دارنده تسلیحات هسته ای مطرح شده است. شکایتهایی مطرح است مبنی بر اینکه برای تحقق این هدف، کارهای کافی انجام نشده است. آیا این مسئله یکی از بخشهای مغفول رژیم منع اشاعه هسته ای یا رژیم ان پی تی است؟ آیا کشورهای دارنده تسلیحات هسته ای باید اقدامات بیشتری در این زمینه انجام دهند؟ سوال دوم من درباره ایران است.

شما در سخنان خود درباره ایران به صورت مشخص اعلام کردید که ایران همه تضمینهای لازم را نداده است تا شما در ارزیابی نهایی خود بتوانید بگویید همه چیز خوب است و هیچ تحریفی از برنامه هسته ای رخ نداده است. شما گفتید که به پرسشهای مربوط به فعالیتهای هسته ای گذشته هنوز پاسخ قانع کننده ای داده نشده است. باید در این زمینه چه کارهایی انجام شود؟ شما به طرف ایرانی می گویید که باید چه کارهایی انجام بدهد تا اطمینان حاصل شود این تضمینها بوجود آمده است و می توان در مسیر حرکت به جلو گام برداشت.»

آمانو در پاسخ گفت:« می خواهم پاسخ به سوال شما را از جواب دادن به پرسش دوم شروع کنم. اعلام می کنیم که فعالیتها و مواد اعلام شده ایران برای مقاصد صلح آمیز است اما نمی توانیم این اطمینان خاطر را بدهیم که همه فعالیتها و مواد هسته ای ایران برای مقاصد صلح آمیز است. ایران باید چه کارهایی انجام بدهد؟

در پاسخ باید گفت اولا اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی و شورای امنیت سازمان ملل متحد از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواسته اند تا مسائلی را روشن کند که از آن با عنوان ابعاد نظامی احتمالی یاد می شود. این به معنای آن است که ایران باید اطلاعاتی را روشن کند که نشان بدهد ماهیت فعالیتهای ایران درزمینه ساخت وسایل انفجاری هسته ای چه بوده است. ما نمی گوییم که ایران در حال ساخت سلاح هسته ای است.

 ما از ایران می خواهیم تا این اطلاعات را شفاف کند. ما حداکثر تلاش خود را در این زمینه صورت می دهیم و درعین حال ، از ایران انتظار داریم تا حدامکان شفاف باشد. وقتی مسائل برای ما روشن شود، نتایج را به کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان ملل متحد گزارش می کنیم. کار دیگری که ایران باید انجام بدهد این است که پروتکل الحاقی را اجرا کند. اجرای پروتکل الحاقی برای ایجاد اطمینان خاطر معتبر درباره اینکه فعالیتهای اعلام شده هسته ای وجود ندارد، ضروری است. امیدوارم اجرای پروتکل الحاقی در توافق جامع هسته ای مشترک گنجانده شود. درباره خلع سلاح هسته ای باید بگویم که ان پی تی کاملا روشن است.

بسیار مهم است که قطعنامه های مرتبط با این خصوص اجرایی شود. بی تردید ما باید برای اجرای معاهده خلع سلاح هسته ای نقش ایفا کنیم. ما تجارب خود در ضمن پادمانها را در این زمینه در اختیار قرار می دهیم. ما در زمینه منع اشاعه هسته ای بسیار فعال هستیم. ما به کشورها کمک می کنیم تا از فناوری هسته ای برای مقاصد صلح آمیز استفاده کنند. همه پیمانهای مربوط به این مسئله باید اجرایی شود.»






تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن