تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804636889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش براي هدفمند کردن استفاده از تلفن هاي هوشمند در نخستين سمينار سلامت همراه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۹:۱۰ق.ظ)
رئيس سمينار بين المللي سلامت همراه در شيراز: تلاش براي هدفمند کردن استفاده از تلفن هاي هوشمند در نخستين سمينار سلامت همراه موج - رئيس سمينار بين المللي سلامت همراه که 27 و 28 ارديبهشت در شيراز برگزار مي شود، گفت: برگزاري اين سمينار را تلاشي براي جهت بخشيدن به استفاده صحيح از نلفن هاي همراه در مقوله سلامت مردم عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر کامران باقري لنکراني، با تشريح ابعاد و اهداف برگزاري اين سمينار، گفت: کشور ايران به لحاظ استفاده از فناوري‌هاي اطلاعات، از موقعيت برجسته‌اي در منطقه خاورميانه برخوردار است و بر اساس آمارهاي سال 2015 ميلادي، 83.2 ميليون اشتراک رسمي تلفن همراه در ايران به ثبت رسيده که بيش از جمعيت کشور است.
وي با اشاره به ضريب بيش از 50 درصدي نفوذ اينترنت در ايران که آمار قابل‌توجهي محسوب مي‌شود، افزود: هم‌اکنون 8 ميليون تلفن هوشمند در ايران وجود دارد که بالاترين آمار خاورميانه است، همچنين جا دارد به حضور پررنگ ايرانيان در فضاي مجازي و شبکه‌هاي اينترنتي اشاره‌ کنيم.
دکتر لنکراني استفاده بيش از 40 ميليون کاربر ايراني از فضاي مجازي که 25 درصد اين افراد نيز داراي وبلاگ هستند را عامل ديگري براي پرداختن بيش‌ازپيش به رواج اين امر در کشور دانست و اظهار داشت: در کنار همه اين آمارها، آنچه بايد مورد توجه قرار گيرد، عدم استفاده مناسب از بخشي از انرژي، هزينه و زمان استفاده از تلفن‌هاي همراه است.
رئيس مرکز تحقيقات سياست‌گذاري دانشگاه علوم پزشکي شيراز با تأکيد بر اينکه مي‌توان از کاربري بالاي تلفن‌هاي هوشمند در مسير ارتقاي سلامت جامعه به‌عنوان يک مأموريت جدي نگاه کنيم، ادامه داد: بر همين اساس، سمينار بين‌المللي سلامت همراه (mobile health) با حضور ميهماناني از سراسر دنيا، بيست و هفتم و بيست و هشتم ارديبهشت‌ در شيراز برگزار مي‌شود تا بستري براي رشد سلامت عمومي و بهبود کارکرد نظام سلامت فراهم شود.
وي توانمندسازي مردم براي خودمراقبتي و افزايش سواد سلامت، بايگاني اطلاعات پزشکي افراد و برخط نمودن آن، امتداد مراقبت از بيماران مزمن مانند مبتلايان به ديابت و فشارخون، مديريت اموري مانند نوبت‌دهي، مراجعه به پزشک و اورژانس را از جمله اهداف برگزاري اين سمينار برشمرد و افزود: در اين مسير، هنوز به ميزان کافي از ظرفيت‌ها استفاده‌ نشده و لازم است با معرفي تجارب موفق بين‌المللي و ايده‌هاي موجود، به تقويت بنيه علمي کشور در اين زمينه بپردازيم.
رئيس سمينار بين‌المللي سلامت همراه با اشاره به ارائه 130 مقاله به دبيرخانه اين سمينار که هم‌اکنون در مرحله داوري هستند، تصريح کرد: از سويي تلاش مي‌کنيم نرم افزارهاي طراحي‌ شده مرتبط در حاشيه سمينار به علاقه‌مندان و دست‌اندرکاران معرفي شود تا اين مبحث که به‌صورت بين رشته‌هاي فني مهندسي، پزشکي، حقوقي و زمينه‌هاي فرهنگي-هنري است، ارتقا يابد.
دکتر لنکراني برگزاري اين سمينار بين‌المللي را يک واقعه دانشگاهي، با رويکرد رفع نيازهاي روزمره مردم عنوان کرد و گفت: کشور ايران در زمينهٔ متخصصان فني مهندسي و همچنين پزشکي، داراي صاحب‌نظراني است که در اين سمينار مي‌کوشيم هر دو را به يکديگر نزديک‌تر ساخته و گام‌هاي مؤثري برداريم.
دکتر عليرضا مهدي زاده، عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي شيراز و دبير علمي اين سمينار، نيز با اشاره به همکاري دانشگاه‌ها و مراکزي از سراسر دنيا در برگزاري اين سمينار، گفت: رونمايي از پيش‌نويس سند چشم‌انداز رشد سلامت همراه در ايران که با هدف جهت بخشيدن به مسير حرکت در اين زمينه است، از جمله برنامه‌هاي پيش‌بيني‌ شده براي دومين روز از برگزاري سمينار خواهد بود.
وي بررسي فرايند تبديل ايده به محصول و مباحث ملي، منطقه و بين‌المللي مرتبط و نحوه پياده‌سازي سلامت همراه را ازجمله برنامه‌هاي اين سمينار عنوان کرد.
دکتر مهدي زاده با اشاره به رويکرد آينده‌نگرانه اين سمينار بين‌المللي در شيراز، از حضور بخش دانشجويي و ارائه مقالات آنان به‌صورت پوسترهاي ديجيتال در طول روزهاي برگزاري خبر داد.
دکتر جليل معصومي، دبير اجرايي سمينار، نيز با بيان اينکه سمينار بين‌المللي سلامت همراه، همزمان با بيست و هفتم ارديبهشت‌، روز جهاني ارتباطات آغاز به کار مي‌کند، گفت: در حاشيه سمينار نيز سالن نمايشگاهي با عرضه محصولات مرتبط برگزار مي‌شود.
وي خاطرنشان کرد: برگزاري جشنواره‌اي با همکاري وزارت بهداشت و وزارت فناوري اطلاعات و ارتباطات با هدف شناخت نرم افزارهاي طراحي‌ شده در زمينهٔ سلامت براي نصب بر روي گوشي‌هاي همراه، ديگر برنامه پيش‌بيني‌ شده براي اين سمينار است که برگزيدگان اين جشنواره مورد تجليل قرار مي‌گيرند.
دکتر معصومي يادآور شد: همچنين با توجه به حضور ميهماناني از تاجيکستان و افغانستان، علاوه بر کشورهاي اروپايي و آمريکايي در اين سمينار، زمينه فارسي‌نويسي در نرم افزارهاي سلامت همراه بررسي مي‌شود.
گفتني است، علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند به نشاني اينترنتي http://mhealth.sums.ac.ir/fa/ مراجعه نمايند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن