تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802895204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خواستار توضيح بيشتري از آمريکا در خصوص عمل به تعهداتش هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۹:۴۱ق.ظ)
ظريف: خواستار توضيح بيشتري از آمريکا در خصوص عمل به تعهداتش هستيم موج - وزير امور خارجه کشورمان گفت: به نيويورک آمديم تا علاوه بر شرکت در اجلاس بازنگري معاهده عدم اشاعه سلاح‌هاي هسته‌اي NPT، از طرف آمريکايي توضيح بيشتري درباره آثار توافق احتمالي بر وضع داخلي تعهدات اين کشور بشنويم.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدجواد ظريف وزير امور خارجه ايران در بدو ورود به نيويورک گفت: علاوه بر شرکت در اجلاس بازنگري معاهده عدم اشاعه سلاح‌هاي هسته‌اي NPT، آمده‌ايم تا از طرف آمريکايي توضيح بيشتري درباره آثار توافق احتمالي بر وضع داخلي تعهدات اين کشور بشنويم.
وزير خارجه افزود: ما دولت آمريکا را مسئول اجراي تعهدات بين‌المللي مي‌دانيم و طبق مقررات بين‌المللي مشکلات داخلي هيچ دولتي، آن دولت را از اجراي تعهدات بين‌المللي خود معاف نمي‌کند.

موضوع اجلاس وين در خصوص تحريم ها بود
وزير امور خارجه در پاسخ به اين سؤال که آيا در نشست اخير وين درباره رفع تحريم‌ها شفاف سازي شده است يا خير؟ گفت: ما از ابتدا گفته‌ايم که تحريم و توافق با هم سازگاري ندارند، بايد طرف‌هاي ما يکي از اين دو را انتخاب کنند.
وي افزود: در مذاکرات لوزان ما به چارچوبي رسيده بوديم که با اجراي آن، هم تحريم‌هاي اقتصادي و مالي برداشته و هم قطعنامه‌هاي شوراي امنيت لغو مي‌شوند و يک قطعنامه جايگزين آن مي‌شود که توافق را تائيد خواهد کرد.
ظريف با تاکيد بر اينکه اين توافق مبنايي بوده که در لوزان به نتيجه رسيده است، گفت: البته بايد در مورد همه زمينه‌ها، چارچوب‌هايي که در لوزان درباره آنها توافق شده، يا راه حل‌هايي که در موردشان تفاهم شده است، به صورت مکتوب درآيند و به سندي که مورد موافقت قرار بگيرد، تبديل شوند.
وي درباره نشست اخير وين افزود: در اجلاس وين، دوستان ما اين فرصت را پيدا کردند که در مورد حرف‌هايي که زده شده و نيز درباره برنامه‌هايي که در کنگره مطرح بوده است، سؤال کنند و بيشتر در مورد موضوع تحريم‌ها صحبت و حتي در مورد متني که در اين زمينه مطرح است، گفت‌وگو شود.

ايران به عنوان رئيس جنبش عدم تعهد، از فعال‌ترين اعضاي معاهده NPT است
ظريف به رياست کشورمان بر جنبش عدم تعهد اشاره کرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران به عنوان رئيس جنبش عدم تعهد، از فعال‌ترين اعضاي معاهده NPT است و امسال هم مواضع جنبش را که بسيار شبيه به مواضع ملي ماست، در افتتاحيه اجلاس بازنگري معاهده عدم اشاعه در مجمع عمومي مطرح خواهيم کرد.
وي افزود: اين اجلاس چند هفته‌اي است و مذاکرات در مورد سند نهايي ادامه خواهد داشت، البته همواره اين مذاکرات به دليل تفاوت مواضع کشورهاي هسته‌اي و غير هسته‌اي، مذاکراتي دشوار بوده و در بسياري از مورد به نتيجه نرسيده است.
وزير امور خارجه کشورمان سه موضوع خلع سلاح هسته‌اي، دسترسي به فناوري صلح‌آميز و عدم اشاعه هسته‌اي را سه ستون معاهده عدم اشاعه خواند و گفت: کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد و بيشتر کشورهاي غير هسته‌اي، توازن در هر سه مبناي معاهده را خواستارند.

با کشورهاي مختلف در نشست امسال ديدار و مذاکره خواهيم داشت
ظريف در بخش ديگري از اين مصاحبه به موضوع مهم عاري سازي خاورميانه از سلاح هسته‌اي اشاره کرد و گفت: در بازنگري سال 1995 ميلادي، عاري سازي خاورميانه از سلاح هسته‌اي نيز در دستور کار قرار گرفت ولي برخي از اعضاي NPT تاکنون از اين موضوع جلوگيري کرده‌اند.
وي همچنين به ديدارهاي جانبي خود در حاشيه اجلاس اشاره کرد و گفت: با کشورهاي مختلفي که در نشست امسال حضور خواهند داشت، ديدار و مذاکره خواهيم داشت و وزيران خارجه تعداد قابل توجهي از کشورهاي جهان در اين اجلاس شرکت مي‌کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن