تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804779445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عارف: در انتخابات مجلس سیاست‌های چماقی باید کنار گذاشته شود /حذف رقیب را فقط بر عهده صندوق بگذاریم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: عارف: در انتخابات مجلس سیاست‌های چماقی باید کنار گذاشته شود /حذف رقیب را فقط بر عهده صندوق بگذاریم
رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: نتیجه همدلی و همزبانی در انتخابات، مجلسی مقتدر و کارشناس را به وجود می‌آورد. ما نیاز به یک مجلس پرسشگر و توانا داریم مجلسی که پشتوانه دولت باشد.
به گزارش نامه نیوز، محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در آیین افتتاح انجمن فرهنگ و سیاست که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت روز کارگر و روز معلم گفت: امیدواریم دولت تدبیر و امید در برنامه ششم توسعه توجه بیشتری به معلمان و کارگران در رابطه با معیشت و معنویت آنان داشته باشد.


عارف ضمن تبریک به مناسبت فعالیت انجمن فرهنگ و سیاست تصریح کرد: فرهنگ و سیاست از مقوله‌های مهم است ضمن اینکه انقلاب ما نیز یک انقلاب فرهنگی است و باید به این تشکل دانشجویی به مناسبت چنین نامی تبریک گفت.


رئیس بنیاد  امید ایرانیان اظهار داشت: هفته گذشته یک تشکل دانشجویی فعالیت خود را آغاز کرد و امروز هم شاهد پا به عرصه گذاشتن تشکل دیگری هستیم که امیدواریم این تشکل‌ها بتواند فعالیت‌های خوبی در راستای اهداف خود داشته باشند.


وی با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه در این روزها گفت: امروز در دانشگاهی حضور داریم که در توسعه، علم و فرهنگ و سیاست نقش بسیار سازنده‌ای داشته است. در دهه چهارم انقلاب هستیم و پیشرفت و توسعه هدفمند و مبتنی بر اسناد بالا‌دستی در دستور کار کشور است.


عارف تاکید کرد: ما امروزه اسناد بالا دستی ارزشمندی داریم و جهت‌گیری‌های درازمدت، سند چشم‌انداز سیاست‌ها و برنامه‌هایی که داریم ضرورت دارد همه فعالیت‌ها در چارچوب این اسناد حرکت کنیم.


وی ادامه داد: برای جنبش و تشکل‌های دانشجویی نیز داشتن یک سند ضرورت دارد تشکل دانشجویی یک مجموعه پویا است و داستان یک برنامه راهبردی برای یک تشکل به دانشجویان جدیدالورود کمک می‌کند که نخواهند از صفر کار خود را آغاز کنند. 


عارف تصریح کرد:‌پیشنهاد من به دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه امیرکبیر این است که در تدوین سند راهبردی برای تشکل‌های دانشجویی پیشتاز شوند.


رئیس بنیاد  امید ایرانیان با اشاره به نامگذاری سال 94، با عنوان سال «دولت و ملت همدلی و همزبانی»‌، گفت: انقلاب اسلامی از 15 خرداد 42 شروع شد و ناباورانه از دید تحلیل‌گران غربی و حتی انقلابیون داخلی ظرف 15 سال به نتیجه رسید.


عارف تصریح کرد: انقلاب اسلامی که خیلی از دست‌اندرکاران آن آمادگی اداره کشور را نداشتند دستاوردها و خدمات ارزنده‌ای را داشت و رمز موفقیت و پیروزی ما در این دوران وحدت و وحدت کلمه بود.


وی افزود: ما با هر چیزی که بخواهیم انقلاب را تحلیل کنیم رهبری امام (ره) و وحدت کلمه به عنوان رمز پیروزی انقلاب می‌رسیم.


رئیس بنیاد  امید ایرانیان گفت: از مدیریت دانشگاه امیرکبیر که در راستای توسعه فعالیت‌های دانشجویی حرکت کرده و زمینه‌ را برای فعالیت‌های دانشجویی در قالب فعالیت تشکل‌های شناسنامه‌دار آماده کرده است تشکر می‌کنم.


وی در ادامه اظهار داشت: باید بپذیریم که همدلی و همزبانی فقط مختص به سال 94 نیست بلکه راهبرد، راه و نقشه ملی برای حرکت و پیشرفت است.


رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: همدلی و همزبانی می‌تواند کلیدی باشد قدرتمند برای همه مشکلات و برای برون‌رفت از همه چالش‌هایی که کشور با آن روبه‌رو است.


عارف افزود: همدلی نماد درونی وحدت و همزبانی نماد بیرونی وحدت برای رسیدن به یک هدف مشترک است. برای اینکه در نهایت با یک هدف مشخص و معین یک برنامه مناسب را برای کشور داشته باشیم.


وی در ادامه اعتماد را اولین و مهم‌ترین مولفه همدلی و همزبانی دانست و اظهار داشت: اعتماد یعنی افزایش بهره‌وری و سود، فضای امنیتی که در کشور حاکم شده بود به خاطر بی‌اعتمادی به جوانان صورت گرفت و آثار مخرب نتیجه بی‌اعتمادی در آینده می‌تواند دامن جامعه را بگیرد.


رئیس بنیاد امید ایرانیان در ادامه با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: مذاکرات هسته‌ای در پیش است می‌دانید گروه مذاکره‌کننده با چه دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی در مقابل قدرت‌های بزرگ برای احقاق حقوق ما ایستادند و تا به حال کوچکترین گافی هم نداده‌اند باید به مذاکره‌کنندگان و به دولت اعتماد کرد.


وی ادامه داد: نتیجه بی‌اعتمادی وضعیت اقتصادیی است و تصدی‌گری دولت در بخش‌‌های غیر ضروری است که با آن روبه‌رو هستیم.


عارف با امید آنکه امید و نشاط باعث تقویت همدلی و همزبانی بین مردم می‌شود، اضافه کرد: عقلانیت و خردورزی یکی دیگر از مولفه‌های همدلی و همزبانی است و مشکلاتی که ما در گذشته شاهد آن بودیم نتیجه عدم توجه به این موضوع است.


رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: یکی دیگر از مولفه‌های همدلی و همزبانی گذشت و فداکاری است و برای توسعه باید گذشت و فداکاری کنیم. متاسفانه در گذشت برخی از اساتید و دانشجویان به دلایل واهی برایشان مشکلاتی ایجاد شد ما باید با فداکاری از این مسئله عبور کنیم.


وی تصریح کرد: باید اختلاف سلیقه‌ها را بپذیریم اختلاف سلیقه‌ها نباید چماقی برای کوبیدن همدیگر شود با همدلی و همزبانی مسئولان باید تلاش کرد مسائلی مانند حبس و جوانان زندانی حل شود.


عارف گفت: باید از اختلاف سلیقه‌ها و گذشت‌ها عبور کرد و باید از استادی که باعث ممنوع‌التصویر شدن دانشجویی شده گذشت و نباید به دل گرفت.


رئیس بنیاد امید ایرانیان تصریح کرد: اخلاق‌مداری یکی دیگر از مولفه‌های همدلی و همزبانی است متاسفانه برخی‌ها با هر کس می‌خواهند برخورد کنند او را با چماق فتنه می‌کوبند در گذشته نیز چماق ضدولایت را به ولایتمدارترین افراد کوبیدند امروز هم فتنه را چماق کردند.


عارف خاطر نشان کرد: باید با استفاده از شعار همدلی و همزبانی برای رسیدن به اهداف تلاش کرد. وقتی شعار سال همدلی و همزبانی است همه باید با همدلی و همزبانی کار کنند. در دولت گذشته دیدیم که اختلاف غیراصولی دولت و مجلس چه مشکلاتی را ایجاد کرد.به گفته وی باید راهکاری عملی برای تحقق شعار سال داشت و با آن نباید فقط در حد سوال برخورد کرد.


رئیس بنیاد امید ایرانیان ضمن اشاره به مسئولیت‌های اصلی دانشگاه گفت:‌همدلی و همزبانی در دانشگاه مهمترین عامل برای رسیدن به اهداف است.


وی تصریح کرد: باید به سمت دانشگاه بانشاط برویم نگاه در دانشگاه باید فرهنگی باشد نه امنیتی ما به یک داشنگاه با نشاط نیاز داریم و اگر به همدلی و همزبانی عمل شود می‌توانیم به این مهم دست بیابیم.


عارف تصریح کرد: در بحث تشکل‌های دانشجویی تکثر را می‌پذیریم اما انشعاب را نمی‌پذیریم باید تلاش شود این شعار را درون تشکل‌ها نهادینه کرد و از یک تشکل باید یک صدا بیرون بیاید و همفکری برای آن ضرورت است.


عارف ادامه داد: در میان تشکل‌های دانشجویی باید اختلاف سلیقه‌ها و تکثر را بپذیریم اهداف مشترک فراوانی نیز وجود دارد و تشکل‌های درون دانشگاه باید تلاش کنند همدل و همزبان باشند.


وی افزود: تشکل‌ها و جامعه دانشگاهی باید با مدیریت دانشگاه همصدا و همدل باشند و اگر مدیریت دانشگاه خط قرمزی دارد در چارچوب قواعد به آن احترام بگذارند. باید با مدیریت دانشگاه همکاری کرد و مدیریت دانشگاه هم باید با اساتید و دانشجویان همدل و همصدا باشد.


وی تصریح کرد:باید چماق کمیته انضباطی را کنار بگذاریم این چماق کارآیی ندارد. باید بر سر زدن‌ها را کنار بگذاریم و مدیریت دانشگاه برای ایجاد همدلی و همزبانی باید الگو باشد.


وی افزود: اگر دانشگاه در راستای شعار سال و مباحثی که گفته شد تلاش کند بهتر می‌تواند به اهدافی که در نظر دارد برسد.


وی گفت: باید برنامه ششم توسعه در راستای همدلی و همزبانی تدوین شود.


عارف ادامه داد: باید مردم را صاحب انقلاب بدانیم و دولت خودش را خدمتگذار مردم بداند. در این صورت به سمت پیشرفت و توسعه خواهیم رفت.


رئیس بنیاد امید ایرانیان اظهار داشت: برای اینکه مطالبات اولیه مردم پاسخ داده شود باید همدل و همزبان باشیم باید تلاش کرد تا مشکلاتی مانند تورم و بیکاری حل شود.


وی در ادامه با اشاره به انتخاباتی که در پیش روی کشور است، گفت: در این انتخابات نیز حاکمیت شعار همدلی و همزبانی باید محقق شود. نتیجه پیگیری و تحقق شعار همدلی و همزبانی در انتخابات حضور و مشارکت حداکثر مردم را به دنبال دارد. دیدیم که سرمایه اجتماعی که در سال 92 ایجاد شد سرمایه خوبی برای دولت تدبیر و امید بود.


رئیس بنیاد امید ایرانیان تصریح کرد: همدلی و همزبانی در انتخابات به انسجام ملی ختم می‌شود و ما به این مهم نیاز داریم و نتیجه همدلی و همزبانی در انتخابات، مجلسی مقتدر و کارشناس را به وجود می‌آورد. ما نیاز به یک مجلس پرسشگر و توانا داریم مجلسی که پشتوانه دولت باشد.


عارف خاطر نشان کرد: باید در انتخابات مجلس همه ارکان همسو با قانون و در چارچوب قانون حرکت کنند. ما به یک رقابت جدی و مطبوع برای خدمت اعتقاد داریم. این رقابت باید در چارچوب قانون باشد.


عارف در خاتمه اظهار داشت: در انتخابات مجلس سیاست‌ هست و سیاست‌های چماقی باید کنار گذاشته شود باید حذف رقیب را فقط بر عهده صندوق گذاشت و با شیوه‌های دیگر رقیب را تخریب نکنیم.




منبع: فارس


۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن