تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802600753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير کشور از نمايندگان عذرخواهي کرد/ صحبتم درباره پول‌هاي کثيف فقط هشدار بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۱۳ب.ظ)
امروز در مجلس؛ وزير کشور از نمايندگان عذرخواهي کرد/ صحبتم درباره پول‌هاي کثيف فقط هشدار بود موج - وزير کشور گفت: اگر از صحبت‌هاي بنده در رسانه‌ها برداشت‌هايي صورت گرفته و اين مطالب را به حوزه بازي‌هاي سياسي و تحليل‌هايي برده‌اند که باعث سوءاستفاده شده، بارها آنها را تکذيب کرده‌ايم.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از مجلس شوراي اسلامي، عبدالرضا رحماني فضلي در نشست علني امروز (يکشنبه 6 ارديبهشت) با حضور در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي براي ارائه توضيحاتي درخصوص پول‌هاي کثيف گفت: تشکر مي‌کنم که در جمع شما حضور دارم و موضوع مهمي که چند وقت رسانه‌ها به آن مي‌پردازند را توضيح مي‌دهم. اين موضوع مي‌تواند به عنوان موضوعي مهم و اساسي در حوزه‌هاي اقتصادي، اجتماعي، امنيتي و سياست بسيار تاثيرگذار باشد و برخورد مناسب با آن مي‌تواند ما را در رسيدن به اهداف رفيع انقلاب و انجام فعاليت‌هاي اقتصادي، اجتماعي، سياسي و امنيتي سالم و پاک همراهي کند.
وزير کشور با بيان اينکه اين نکات را نيز در زماني که در ديوان محاسبات مسئوليت داشته است،‌عنوان کرده، ادامه داد: تاکيد مي‌کنم که يکي از بزرگترين مشکلات کشور نداشتن انضباط مالي است. ما هنوز نمي‌توانيم بگوييم کل درآمدهاي کشور چقدر و کل هزينه‌ها چه مبلغي است.
وي تاکيد کرد: ما بايد به صورت جدي تمام منابع مالي و هزينه‌هاي کشور را به صورت واحد و يکپارچه نه به‌عنوان مسئله دولتي بلکه به‌عنوان مسئله حاکميتي و نحوه گردش و چرخش آن را مشخص کنيم. همچنين نظارت عاليه بر تمام امور داشته باشيم.
رحماني فضلي با بيان اينکه موضوع پول‌هاي کثيف را در ابعاد مختلف بررسي خواهد کرد، گفت: نامه‌اي به دکتر لاريجاني ارسال کردم مبني بر اينکه جلسه توضيح درباره پول‌هاي کثيف غيرعلني باشد تا با ارائه ارقام و اعداد زمينه سوءاستفاده دشمنان فراهم نشود. البته بنده به ترتيبي اين موضوع را مطرح خواهم کرد که مشخص شود کشورهاي بزرگ مانند آمريکا و اروپا نيز با اين مسئله مواجهند و با تمام اقداماتي که انجام مي‌دهند، بزرگترين پولشويي‌ها در داخل آمريکا و اروپا و کشورهاي قدرتمند رخ مي‌دهد.
وزير کشور اظهار داشت: اما ما به‌عنوان کشور جمهور اسلامي ايران معتقديم تمام فعاليت‌ها بايد مبني بر عقايد، اصول و کمترين تخلف باشد. بنده در تاريخ 2 اسفند سال گذشته در جمع فرماندهان مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور سخنراني داشتم. در آن سخنراني آثار و عواقب قاچاق را تشريح کردم.
اين عضو کابينه دولت يازدهم گفت: همچنين آثار امنيتي مسئله را نيز مطرح کردم، به گونه‌اي که الان براي ما مشخص است که پول‌هاي قاچاق و قاچاقچيان با اشرار و ترويست‌ها در ارتباط هستند که اين موضوع را نيز براي اولين بار در سازمان ملل مطرح کردم که براي آنها نيز جالب بود.
وي با بيان اينکه در آن جلسه مصاديق تاثير پول‌هاي کثيف در موضوعات مختلف را مطرح کرده است، ادامه داد: در حوزه اقتصادي پول‌هايي که ناشي از قاچاق است مي‌تواند به اقتصاد کشور ضررهايي وارد کند،‌ رقابت را دچار اشکال و انحصار را فراهم کند. در نهايت اين موضوع مي‌تواند بستر فرار سرمايه‌ها از کشور را ايجاد کند.
در حال حاضر 5 تا 6 ميليون نفر درگير مسئله قاچاق و پول‌هاي کثيف هستند
رحماني‌فضلي نخستين تاثير پول‌هاي کثيف در حوزه اجتماعي توضيح داد: در حال حاضر يک ميليون و 500 هزار نفر معتاد و با احتساب خانواده‌هاي آنها 5 تا 6 ميليون نفر درگير مسئله قاچاق و پول‌هاي کثيف هستند، اين مسئله باعث بزهکاري، سرقت و قتل مي‌شود.
وزير کشور در حوزه تاثيرگذاري پول کثيف بر موضوع سياست عنوان کرد: در آن سخنراني تاکيد کردم که اگر ما مراقب نباشيم، قاچاقچياني که به دنبال پول‌هاي کثيف هستند و احتياج به حامي دارند، بخواهند حامي خود را از حوزه قدرت به دست آورند، بنابراين بايد هوشيار باشيم تا آنها از طرق مختلف از جمله در قالب انتخابات به حوزه سياست ورود نکنند.
اين عضو کابينه دولت يازدهم عنوان کرد: رسانه‌ها از صحبت‌هاي او برداشتي نادرست، ناقص، جهت‌دار و تحريف‌کننده داشتند.
وي ادامه داد: فرداي روز سخنراني در جمع فرماندهان ستاد مبارزه با مواد مخدر اطلاعيه‌اي از سوي اين ستاد منتشر کردم و اصلاح کرديم که چنانچه گردش ناسالم قاچاق مواد مخدر به هر حوزه‌اي از جمله سياست وارد شود، منجر به فساد و قدرت‌گرفتن عوامل قاچاق مي‌شود و نسبت به ورود پول‌هاي کثيف ناشي از خريد و فروش مواد مخدر به حوزه سياست هشدار دادم.
رحماني فضلي تاکيد کرد: اما اين موضوع همچنان در رسانه‌ها ادامه پيدا کرد به ترتيبي که يکي از خبرگزاري‌ها در تاريخ 18 اسفند سال گذشته موضوع اطلاعيه را نادرست منتشر کرد و کتباً به آنها نامه زدم و از آنها گله کردم.
وزير کشور اعلام کرد: بسياري عنوان مي‌کنند چرا مسئله پول کثيف را بدون توجه به عواقب آن عنوان کردم اما بنده در جلسه فرماندهان ستاد مبارزه با مواد مخدر چنين بحثي را عنوان کردم و خبرنگاري در سالن حضور نداشت و اگر حضور داشت تاکيد کردم لزومي ندارد اين موضوع منتشر شود.
وي عنوان کرد: مجدداً روزنامه‌اي بخشي از صحبت‌هاي من را استفاده کرد و با تحليلي موضوع پول‌هاي کثيف را بازتوليد کرد که در آن موقع نيز نامه‌اي به مسئول رسانه ارسال کردم و خواستار انتشار صحبت‌هاي بنده به طور دقيق شدم.
رحماني فضلي با بيان اينکه در هفته گذشته در جلسه شوراي اجتماعي و بعد از دعوت مجلس در حضور در صحن علني خبرنگاري از او سوال کرد که نظر شما در قبال يکي از اعضاي هيات رئيسه مجلس خواسته است تا در مجلس حضور يابيد و توضيحاتي درخصوص پول‌هاي کثيف بدهيد، گفت: آن زمان تاکيد کردم که بنده به‌عنوان وزير کشور موظف هستم اگر مجلس از من چيزي مي‌خواهد به قوه مقننه بروم و توضيح دهم. ما در اين زمينه قانون پولشويي داريم و اگر قانون ضدپولشويي را فعال کنيم، مي‌توانيم اين مسئله را کنترل کنيم.
وزير کشور افزود: بنده هشدار دادم که اگر با پول‌هاي کثيف برخورد نشود، شاهد ورود آنها به حوزه قدرت خواهيم بود، اما برخي رسانه‌ها از اين موضوع مهم کشوري با توجه به مصالح و منافع خود سوءاستفاده کردند.
وي تصريح کرد: بنده در گذشته هم توضيح دادم که اين اعلام در حد هشدار بوده، حال شما انتظار داريد که يک مساله مطرح نشده را توضيح دهم و در خصوص آن اسامي متخلفان را اعلام کنم؟
وزير کشور ادامه داد: بنده اين موضوع را تنها هشدار دادم و اگر چنين اتفاقي رخ داده باشد توضيح در خصوص آن بر عهده قوه قضائيه است.
مقابله مجلس، قوه قضائيه و تمام مسئولان ذيربط با پول‌هاي کثيف
وي اعلام کرد: انتظار بنده از مجلس، قوه قضائيه و تمام مسئولان ذيربط مقابله با اين پديده است.
وي گفت: آيا شما انتظار داريد که من در داخل دام پهن شده از سوي رسانه‌هاي بيگانه حرکت کنم؟
وي با گلايه از افرادي که فريب رسانه‌ها را خوردند، بيان کرد: عده‌اي در مقابل اين فريب موضع گرفته و آن را مربوط به خود گرفتند و عده‌اي نيز در خصوص آن به سخنراني پرداختند،‌ در حاليکه مقام معظم رهبري بارها در خصوص ورود اين پول‌هاي کثيف به عرصه قدرت تذکر داده‌اند.
وي با طرح اين سوال که چرا ما نسبت به يک هشدار مواضع غلظ گرفته و در همان مسير حرکت مي‌کنيم، گفت: از صحبت‌هاي بنده استفاده سياسي، تحريف و انحراف ايجاد شد و يک مسئله ملي به بازي‌هاي جناحي و سياسي تبديل شد لذا رفع اين هشدار دغدغه مردم و رهبري است.
وي در خصوص احتمال ورود پول‌هاي کثيف از حوزه مواد مخدر به کشور گفت: سالانه 68 ميليارد دلار مواد مخدر از کشور افغانستان صادر مي‌شود که 3 ميليون دلار آن به ايران ورود پيدا مي‌کند که اين رقم معادل 10 هزار ميليارد تومان مي‌شود آيا اين رقم کمي است؟
وي ادامه داد: طي سه ماهه اخير فردي با 35 سال سن، 5 کلاس سواد در عرض 2 سال 200 تن مواد مخدر جابه‌جا کرده و گردش مالي وي 2 هزار و سيصد ميليارد تومان بود.
وي ادامه داد: اين ماجرا در شبکه بانکي جستجو شد.
وي تصريح کرد: همچنين ما در جريان بررسي شماره حساب‌هاي مرتبط با دو فرد ديگر به 2 هزار شماره حساب و شخص برخورد کرديم، آيا ميزان دارائي اين افراد و رشوه‌هاي پرداختي از سوي آنها حساب نيست؟
سالانه 8 ميليارد دلار پول کثيف از طريق قاچاق سوخت وارد کشور مي‌شود
وي با بيان اينکه سالانه 8 ميليارد دلار پول کثيف از طريق قاچاق سوخت وارد کشور مي‌شود، گفت: برخورد با تمامي موارد دغدغه رهبري بوده و بنده نيز اعلام مي‌کنم که آيا در روند هزينه‌هاي انتخابات نظارتي وجود دارد؟
وي افزود: آيا سودجويان به دنبال سوءاستفاده نيستند لذا بايد تدابيري جهت جلوگيري از ورود اين گونه پول‌ها اتخاذ شود.
وزير کشور در ادامه با اشاره به اينکه در حوزه قاچاق کالا براساس برآوردهاي انجام شده سالانه 20 تا 25 ميليارد دلار از اين محل آسيب مي‌بينيم، گفت: پولي که از اين طريق وارد پولشويي مي‌شود، مي‌تواند اقتصاد ما را دچار مشکل کرده و رانت‌ها را افزايش دهد.
رحماني فضلي افزود: در طي 10 سال 487 پرونده را در قوه قضائيه بررسي کرديم و جريمه‌اي که متهمان اين پرونده‌ها داده‌اند، 6 هزار ميليارد تومان بوده که اين رقم در نوبت بررسي بعدي به کمتر از يک درصد رسيده و بايد با چنين مسائلي به صورت جدي برخورد شود.
وي گفت: در موارد متعدد ديگر مربوط به ثبت شرکت‌ها و موسسات غيرمتشکل پولي با رقم‌هايي مواجهيم که در حدود 12 هزار ميليارد تومان نقدينگي را ايجاد کرده که 40 درصد آن در مسيرهايي که خارج از اساسنامه اين شرکت‌ها و موسسات بوده هزينه شده و بر آن هيچگونه کنترلي وجود نداشته است.
وزير کشور با بيان اينکه در حوزه مسائلي مانند دارو رقم‌هاي 30 تا 50 ميلياردي وجود دارد و اين دارو در شرايط کاملا غيرقانوني و تقلبي وارد کشور شده است، تصريح کرد: در موضوع کميته امداد امام خميني (ره) بيش از يکصد نفر به نام آنها حدود 20 ميليارد تومان واردات انجام شده به طوري که 27 هزار خودروي وارداتي گرانقيمت‌ را به اسم اين افراد مستضعف و براي آنکه هزينه‌هاي گمرکي و ماليات ندهند، وارد کشور کرده‌اند.
وي با اشاره به اينکه در يکي از جزاير کشور از 9570 شرکت 2814 مورد آن فقط با يک آدرس به ثبت رسيده و کد پستي 99 درصد شرکت‌هاي ثبت شده يک رقم بوده است، ادامه داد: اينگونه اقدامات باعث شده حدود 20 ميليارد دلار مالياتي که بايد در کشور اخذ مي‌شده، قابل پيگيري نباشد و همين فرارها و پولشويي‌ها موجب مي‌شود فساد به‌وجود آيد و اين پول‌ها در حوزه‌هاي ديگر هم هزينه شوند.
اين عضو کابينه دولت يازدهم تاکيد کرد: اگر مي‌خواهيم يک اقتصاد سالم، پاک، غيرنفتي و مقاومتي داشته باشيم، بايد اين گريزگاه‌هاي مالي را شناسايي و متوقف کنيم، چرا که اين پول‌ها نه تنها به خزانه دولت واريز نمي‌شود بلکه در مسير خود فساد ايجاد مي‌کند و باعث گسترش پولشويي در ساير حوزه‌ها مي‌شود.
رحماني فضلي با بيان اينکه در وزارت کشور و در شوراي عالي ضدپولشويي از سال قبل موارد متعددي از چنين پرونده‌ها را بررسي کرده‌ايم، گفت: انتظار ما و مردم از مجلس و انتظار مردم به طول کلي از همه ما، دولت و قوه قضائيه اين است که بستري را از نظر اقتصادي در کشور فراهم کنيم و مديريتي بر منابع مالي و فعاليت‌هاي اقتصادي صورت گيرد تا اين نوع فعاليت‌ها منجر به پول‌هاي کثيف، قاچاق و سوءاستفاده نشود که اين حداقل خواسته ملت است و ما واقعا مي‌توانيم اينها را انجام دهيم.
وزير کشور تاکيد کرد: همانطور که در بيانيه‌هاي منتشر شده از سوي وزارت کشور، ستاد سوخت و در صحبت‌هاي بنده مکرر بر آن تاکيد شد، طرح موضوع پول‌هاي کثيف در حوزه سياست را به‌عنوان يک هشدار که بايد مراقب آن باشيم، مطرح کرديم تا موضوع پول‌هاي کثيف به عرصه قدرت و سياست کشانده نشود. هر چند مواردي را هم داشتيم که چند سال پيش فردي بود که مي‌خواست با پول‌هايي که هزينه کرده بود، چهره برخي نمايندگان و مسئولان را لکه‌دار کند.
عذرخواهي وزير کشور از نمايندگان/ تاکيد بر ارائه طرح يا لايحه‌اي براي مشخص شدن هزينه‌هاي انتخاباتي
وي گفت: خواهش مي‌کنم در اين شرايط که به انتخابات مجلس شوراي اسلامي نزديک هستيم، براي اينکه به مردم اطمينان دهيم طرحي از سوي مجلس و يا لايحه‌اي از سوي دولت ارائه شود که منشأ و مرجع کليه هزينه‌هاي انتخاباتي کاملا مشخص و قابل نظارت باشد تا نشان دهيم ما دستمال پاکي هستيم که شيشه‌هاي کثيف را بايد با اين دستمال پاک تميز کرد.
رحماني‌فضلي ادامه داد: اگر از صحبت‌هاي بنده در رسانه‌ها برداشت‌هايي صورت گرفته و اين مطالب را به حوزه بازي‌هاي سياسي و تحليل‌هايي برده‌اند که باعث سوءاستفاده شده، بارها آنها را تکذيب کرده‌ايم و امروز هم براي همين موضوع اينجا هستم، اما تاکيد مي‌کنم بايد کشوري سالم، پاک و فعال داشته باشيم و دست افراد سودجو را از اين عرصه پاک کنيم.
وزير کشور دولت يازدهم گفت: به بنده پيشنهاد مي‌کنند به خاطر انتشار مطالب و سوءاستفاده از صحبت‌هاي من در نشريات و روزنامه‌ها از شما عذرخواهي کنم و من نيز از شما عذرخواهي مي‌کنم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن