تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801632605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش هاي زيست محيطي در کشور اثر بخش باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۹:۴۴ق.ظ)
آموزش هاي زيست محيطي در کشور اثر بخش باشد موج - رييس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: دنيا به اين مهم رسيده است که بايد در نظام درسي و آموزش خود تغيير ايجاد کند و نظام آموزشي ايران نيز بايد به اين مساله توجه ويژه داشته باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، معصومه ابتکار در مراسم اهداي اولين گواهينامه و پرچم بين المللي مدارس محيط زيستي تحت پوشش بنياد بين المللي آموزش هاي محيط زيستي (FEE) در ايران با بيان اينکه اين سازمان تفاهم نامه اي با وزارت آموزش و پرورش با هدف ارتقاي آموزش هاي محيط زيست امضا کرده است،گفت: تاکنون اقدامات خوبي در راستاي اجراي مفاد اين تفاهم نامه انجام شده است گفت: اما هنوز کارهاي زيادي در زمينه آموزش و ارتقاي فرهنگ محيط زيستي در کشور داريم.
معاون رييس جمهور با تاکيد بر اينکه موضوع اثربخشي آموزش بر نظام آموزش و پرورش در دنيا مطرح است و ايران نيز از اين موضوع مستثني نيست،اظهار داشت: دنيا به اين مهم رسيده است که بايد در نظام درسي و آموزش خود تغيير ايجاد کند که نظام آموزشي ايران نيز بايد به اين مساله توجه ويژه داشته باشد.
ابتکار تصريح کرد: موضوع مهم در آموزش هاي محيط زيستي اثر بخش اين آموزش ها است که بخش مهمي از آن به توان برقراري ارتباط صحيح با طبيعت است و براي اينکه بتوانيم به اين هدف برسيم بايد از پايه که همان مدارس است کار را آغاز کنيم.
وي با اشاره به اينکه نظام آموزشي در همه جا يکسان است، افزود: در حالي که بايد با توجه به ويژگي هاي متفاوت در دانش آموزان نظام آموزشي تعريف شود و توانمندي و شگفتي هاي نهادينه در وجود دانش آموزان ناديده گرفته نشود.
ابتکار با تاکيد بر اينکه در بسياري از جاها به جاي اينکه آموزش جذاب باشد و در رفتار افراد تغيير ايجاد کند موجب خستگي مي شود که در اين مورد بايد تلاش کنيم رويکرد متنوع شود، گفت: بسياري از نظام هاي آموزش و پرورش در دنيا و حتي کشور ما حس کنجکاوي، جستجوگري و پرسشگري دانش آموزان را يک مزيت نمي دانند، آموزش به گونه اي جا افتاده است که دانش آموز فقط بايد به حرف معلم گوش کند در حالي که بايد حس پرسشگري در دانش آموزان تقويت شود.
وي تصريح کرد:تا زماني که حس جستجوگري و کنجکاوي در يک فضاي سالم و آزاد فراهم نشود نمي توانيم شرايط را براي آموزش پذيري آماده کنيم،در حوزه مسايل مربوط به محيط زيست نيز بايد حفظ خلاقيت و اثربخشي دانش آموزان تقويت شود بنابراين بايد خلاقيت را به رسميت بشناسيم که در دنيا اين مساله در آموزش و پرورش چندان به رسميت شناخته نمي شود.
رييس سازمان حفاظت محيط زيست ابراز اميدواري کرد:با تلاش سازمان هاي مردم نهاد و همکاري سازمان حفاظت محيط زيست و بنياد بين المللي (FEE) شاهد ارتقاي سطح آموزش و رفتار دانش آموزان، معلمان و اوليا در نگرش آنها به طبيعت باشيم و بتوانيم به شکل گيري يک جريان اجتماعي در حفظ محيط زيست کمک کنيم.
وي تاکيد کرد: يکي از روش هاي مهم رسيدن به اين هدف برقراري ارتباط با بخش هاي مختلف است که امسال نيز شاهد برگزاري ششمين جشنواره فيلم سبز خواهيم بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن