تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816398138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حال بازی‌سازها وخیم است/ بازاری برای بازی‌های داخلی وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
حال بازی‌سازها وخیم است/ بازاری برای بازی‌های داخلی وجود ندارد

بازی رایانه


شناسهٔ خبر: 2540310 جمعه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
فرهنگ > صنایع فرهنگی

مدیر تولید بازی رایانه‌ای«سرعت‌شکنان» با اشاره به شرایط بد همکاران خود گفت: بازاری برای بازی‌های ایرانی در رقابت با نمونه‌های خارجی وجود ندارد و خانواده‌ها رغبتی به خرید تولیدات داخلی نشان نمی‌دهند. حسین احمدی، بازی‌ساز در گفتگو با خبرنگار مهرل به حال و شرایط بد همکاران خود اشاره و بیان کرد: شرایط بازی‌سازان رایانه‌ای وخیم‌تر از آن است که تصور کنید. بیشتر شرکت‌ها با مشکلات عدیده مالی روبه‌رو هستند. نه حال بازی‌سازها خوب است و نه حتی ناشران بازی‌های رایانه‌ای. به همین خاطر و در این وضعیت ضروری است سازمان‌های دولتی از جمله بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، پا به میدان بگذارند و برای درمان این درد، تدبیری بیندیشند.به گفته مدیر شرکت آروین تک، نبود بازار فروش را یکی از مشکلات اصلی بازی‌سازان دانست و افزود: مشکل مربوط به بازار بازی‌های رایانه‌ای را بازی‌سازان و شرکت‌های بازی‌سازی نمی‌توانند برطرف کنند؛  رفع این مساله به یک سیاست کلان نیاز دارد و پیگیری‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را می‌طلبد.احمدی به ورود بازی‌های خارجی به عنوان مهم‌ترین مشکل بازی‌سازان اشاره و بیان کرد: نگرانی امروز ما تولید بازی خوب و با کیفیت نیست؛ نگرانی عمده ما این است که بازاری برای بازی‌های ایرانی وجود ندارد و خانواده‌ها رغبتی به خرید تولیدات داخلی نشان نمی‌دهند. وقتی بچه‌ها می‌توانند یک بازی باکیفیت خارجی را به قیمت 1000 یا 2000 تومان خریداری کنند، طبیعی است که سراغ بازی‌ داخلی نمی‌روند.مدیر و طراح پروژه بازی رایانه‌ای «شتاب در شهر» با اشاره به این‌که نبود بازار فروش برای بازی‌های رایانه‌ای، تنها به ضرر بازی‌سازها نبوده و اوضاع ناشران را هم به هم ریخته گفت: ناشران، بنگاه‌های اقتصادی هستند و طبیعی است که سود خود را در نظر می‌گیرند. اما شرایط توزیع و بازار فروش بسیار بد است و بازی‌هایی که تولید و منتشر می‌شوند، از پخش خوبی برخوردار نیستند و در اختیار مخاطب قرار نمی‌گیرند و همه این شرایط بر کار ناشران تاثیر می‌گذارد و باعث رکود بازار آنها و پایین آمدن میزان سودشان می‌شود.به گفته حسین احمدی، نبود قانون کپی‌رایت، یکی دیگر از مشکلات عمده بازی‌سازان رایانه‌است و دستگاه‌های دولتی بزرگ‌ترین نقض‌‌کننده کپی‌رایت هستند. هیچ خط مشی مشخصی هم برای رعایت حقوق مولف وجود ندارد. نه یارانه می‌دهند و نه کنترلی بر بازار دارند و ما بازی‌سازان داخلی در حال جنگی نابرابر با محصولات خارجی هستیم. بازی‌هایی که با کیفیت بسیار بالا و قیمت خیلی پایین در دسترس مخاطب قرار می‌گیرند و ما توان رقابت با این کارها را نداریم.این بازی‌ساز در ادامه یکی از مهم‌ترین وظایف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را نظارت بر دانلود غیرمجاز و پخش بازی‌های خارجی دانست و افزود: بسیاری از ناشران، قفل بازی‌های خارجی را می‌شکنند و یک بازی خارجی که قیمت واقعی آن 60 دلار است را دانلود می‌کنند و به قیمت 1000 تومان می‌فروشند؛ معلوم است که در این شرایط حال خوشی برای بازی‌سازها باقی نمی‌ماند.احمدی از ساخت قسمت دوم بازی رایانه‌ای «شتاب در شهر» با عنوان «سرعت‌شکنان» خبر داد و افزود: این بازی رایانه ای، کپی هیچ‌یک از بازی‌های خارجی نیست و تلاش ما بر این بوده این اثر، خلاقه و متناسب با ذوق و سلیقه بازی کننده های ایرانی باشد.به گفته او، بازی‌های اکشن، طرفداران بیشتری دارند و پرهیجان‌تر هستند اما هر سبک، مخاطب خاص خود را دارد و بازی‌سازها باید به گونه‌های مختلف توجه کنند.«شتاب در شهر»، به مسابقات اتومبیلرانی می‌پردازد چون کودکان و نوجوانان علاقه بسیاری به بازی های رایانه ای با موضوع مسابقه اتومبیلرانی دارند و  تلاش ما بر این بوده که بازی شتاب در شهر، چه در شماره یک و چه دومین شماره با عنوان«سرعت‌شکنان» به نیاز این گروه سنی که بیشترین درصد مخاطبان بازی‌های رایانه‌ای را به خود اختصاص می‌دهند، پاسخ دهد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن