تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820660478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كشتار سريالي سياهان به بالتيمور رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كشتار سريالي سياهان به بالتيمور رسيد
كشتار سياهان در امريكا به رويه‌اي عادي تبديل شده كه نتيجه آن اعتراضات گسترده‌ در اين كشور است. هزاران نفر از مردم شهر بالتيمور براي اعتراض به مرگ يك جوان سياهپوست در بيمارستان بازداشتگاه پليس، به خيابان آمده و اين جنايت را محكوم كردند.
كشتار سياهان در امريكا به رويه‌اي عادي تبديل شده كه نتيجه آن اعتراضات گسترده‌ در اين كشور است. هزاران نفر از مردم شهر بالتيمور براي اعتراض به مرگ يك جوان سياهپوست در بيمارستان بازداشتگاه پليس، به خيابان آمده و اين جنايت را محكوم كردند.
سريال كشتار سياهان توسط افسران سفيدپوست در امريكا تمامي ندارد و به رغم اعتراضات گسترده عليه سياست‌هاي تبعيض نژادي اين كشتارها همچنان ادامه دارد. بار ديگر پليس امريكا يك جوان سياهپوست را بدون هيچ جرمي به قتل رساند تا زخم‌هاي كهنه مردم سر باز كند و اين بار هزاران نفر از مردم در شهر بالتيمور تظاهرات كردند. هزاران نفر از ساكنان شهر بالتيمور واقع در ايالت مريلند امريكا سه‌شنبه شب در اعتراض به كشته شدن يك جوان سياهپوست به دست افسران سفيدپوست، تظاهرات كردند. معترضان امريكايي كه تعداد آنها به 3هزار نفر مي‌رسيد در نزديكي محلي كه پليس «فردي گري» جوان 25 ساله سياهپوست را به خاطر همراه داشتن چاقوي ضامن دار متوقف كرده بود، دست به تظاهرات زدند. به نوشته اسپوتنيك، «فردي گري» روز يك‌شنبه پس از آنكه يك هفته به دليل ضايعه شديد نخاعي در بيمارستان بستري بود، جان خود را از دست داد. ويدئوهاي ضبط ‌شده از لحظه بازداشت‌گري نشان مي‌دهد پليس چطور وي را به زور روي زمين و نهايتاً داخل خودروي پليس مي‌كشد. تظاهرات‌كنندگان علاوه بر كشته شدن گري، به نحوه پوشش اين رخداد توسط رسانه‌هاي جريان اصلي امريكا نيز معترض هستند و مي‌گويند اين رسانه‌ها اخبار مربوط به قتل‌گري را به طور كامل پوشش نمي‌دهند. اين اعتراضات درحالي است كه هر 28 ساعت يك سياهپوست در امريكا كشته مي‌شود كه اخبار بسياري از آنها در رسانه‌هاي اين كشور منتشر نمي‌شود و اين مسئله خشم سياهان را در پي داشته است. ويليام مورفي وكيل خانواده «گري» در اين باره تأكيد كرد: «در حالي كه «فردي» بدون مرتكب شدن هيچ جرمي در بازداشتگاه پليس به سر مي‌برده و تنها توجيه براي بازداشت وي اين بوده كه او يك سياهپوست بوده، از ناحيه گردن به شدت زخمي شده است. مقام‌هاي رسمي در كنفرانس خبري روز دوشنبه اعلام كردند كالبد شكافي انجام شده روي جسد اين جوان سياهپوست هيچ نشانه‌اي از اعمال فيزيكي زور را نشان نداده است ولي گزارش كامل مربوط به تحقيقات روز جمعه آينده منتشر خواهد شد. وزارت دادگستري امريكا روز سه‌شنبه تحت فشار معترضان اعلام كرد كه پرونده‌اي براي بررسي مرگ گري و احتمال نقض حقوق مدني، باز مي‌كند. همچنين شش تن از افسران پليس كه در جريان بازداشت‌گري حضور داشته‌اند، فعلا از كار تعليق شده‌اند. فريادهاي «زندگي سياهان اهميت دارد» و «وقتي عدالت نباشد، صلح نيست» از سوي تظاهركنندگان به گوش مي‌رسيد. شعارهاي معترضان در ارتباط با سري كشتارهايي است كه از سوي پليس امريكا در چند ماه گذشته در ميسوري، نيويورك و اوهايو انجام شده است. تظاهركنندگان همچنين خواستار يك تحقيق سريع و عادلانه به منظور جلوگيري از رسيدن تنش‌ها در بالتيمور به سطح ناآرامي‌هاي فرگوسن شدند. شهر فرگوسن در ايالت ميسوري از ماه آگوست 2014 ميلادي پس از تيراندازي يك افسر پليس به يك نوجوان سياهپوست شاهد تنش‌هاي بسيار زيادي بوده و اكنون به عنوان نماد مبارزه با تبعيض نژادي در امريكا تبديل شده است. از آن زمان تاكنون شهرهاي امريكا بارها شاهد اعتراضات ده‌ها هزار نفري عليه سياست‌هاي تبعيض نژادي بوده است. امريكا به‌عنوان كشوري كه مدعي پيشبرد رعايت حقوق بشر است، هنوز به مهم‌ترين كنوانسيون‌هاي مرتبط با حقوق بشر ملحق نشده و به بهانه‌هاي واهي در برابر ملحق شدن به معاهدات حقوق بشر مقاومت مي‌كند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن