تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803756755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاریجانی: نگرانم بیماری مدرک‌گرایی در آموزش و پرورش باب شود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: لاریجانی: نگرانم بیماری مدرک‌گرایی در آموزش و پرورش باب شود
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور بیماری مدرک گرایی داریم، گفت: نگرانم به این موضوع تأثی کرده و آن را باب کنند و این موضوع به ردش خلاقیت و ابتکارات لطمه بزند.
به گزارش نامه نیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در دیدار با علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و مدیران و معاونان این وزارتخانه طی سخنانی با بیان اینکه اگر بخواهیم حرکت سازنده‌ای در کشور ایجاد شود باید به رکن آموزش و پرورش توجه کرد، با اشاره به سند تحول آموزشی، اظهار داشت: قبول دارم که سند تحول مهمی در دستور کار داریم و از بسیاری از بخش های دیگر کشور جلوتر هستیم و برای تصویب آن هم زحماتی کشیده شده و با تدوین نقشه راه این سند تحول یک پله نیز به اجرا نزدیک‌تر شده‌ایم.
 
وی ادامه داد: اجرای سند تحول نیازمند همفکری همه مردم است و من چنین حالی را در کشور نمی‌بینم، اکنون که به خاطراتم رجوع می کنم چیزی خاطرم نیست و این به این دلیل است که یک پارادایم مثلثی برای این سند تحول در کشور نیست. لذا تا این همگرایی به وجود نیاید با نگارش سند و تزریق پول این خلأ جبران نمی‌شود.
 
رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه سخنان خود خطاب به معاونین و مدیران وزارت آموزش و پرورش گفت: روی این مسئله که چطور می‌توان اجرای سند تحول را به یک فهم مشترک تبدیل کرد، تمرکز کنیم؛ باید اولویت‌هایی از دل این سند برای برنامه ششم توسعه اخذ کنیم و آن را به یک جریان و وفاق ملی در کشور تبدیل کنیم. البته در کل نظام توسعه همین موضوع وجود دارد که تا در دل مردم قرار نگیرد، توسعه رخ نمی‌دهد.
 
لاریجانی  با بیان اینکه معلمین ستون اصلی تحول و حرکت پایدار آموزش و پرورش هستند، گفت: برای تحول در آموزش و پرورش باید روی معلمین تمرکز کرد همچنان که در بحث اسلامی شدن دانشگاه‌ها نیز این موضوع مطرح بود که محور اسلامی شدن را اساتید بگذارید تا تحول صورت گیرد، یک معلم اصل فکر و سازندگی است و می‌تواند حرکت قوی را در آموزش و پرورش ایجاد کند بنابراین منجی آموزش و پرورش معلمین هستند و باید روی آنها سرمایه گذاری کرد.  
 
وی با اشاره به سخنان مسئولین وزارت آموزش و پرورش درباره کمبود نیروی انسانی و تزریق فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان از سال 95 گفت: چندان لزومی ندارد که تنها از یک دانشگاه خاص نیرو بگیرید. ما فارغ التحصیلان دانشگاهی زیادی داریم که می‌توان از آنها استفاده کرد و روی همین فارغ التحصیلان افراد باهوش و توانمند را انتخاب و برای یک دوره مهارت ورزشی در آموزش و پرورش گذاشت و پس از آن از آنها در آموزش و پرورش استفاده کرد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی برهمین اساس گفت: شاید در 5 دهه قبل لازم بود دانشگاهی برای تربیت معلم داشته باشیم و افراد دیپلمه را آموزش دهیم، اما در حال حاضر که 42 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند می‌توان به جای تربیت نیروی دیپلمه، یک دوره مهارت برای این فارغ التحصیلان دانشگاهی برگزار کرد واز آنها استفاده کرد. اینگونه سرعت عمل هم بالا رفته و کاهش هزینه را هم به دنبال دارد.
 
لاریجانی افزود: متأسفانه یکی از مشکلات کشور این است که کشور را پرخرج اداره می‌کنیم و لذا همیشه کمبود منابع داریم. به عنوان مثال در سال گذشته 180 هزار میلیارد تومان درآمد داشتیم که 30 هزار میلیارد تومان صرف بودجه عمرانی و 150 هزار میلیارد تومان صرف بودجه جاری شده است.
 
وی با اشاره به توازن تعداد بین دانش آموزان با تعداد مدارس، گفت: در کشور 12 میلیون دانش آموز و 103 هزار مدرسه داریم درحالی که کشور ترکیه برای این تعداد دانش آموز60 هزار مدرسه دارد. پس می‌توانیم در استفاده از منابع درست عمل کنیم.
 
رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با اشاره به سیستم آموزش و پرورش گفت: بین معلم و وزیر آموزش و پرورش رده‌های زیادی وجود دارند که این رده‌ها کار را سخت‌تر می‌کند، چرا که صدای معلم به وزیر در این پیچ و خم‌ها گم می‌شود. همچنین یکی از محورها و مشکلات معلمین نیز به گفته خودشان تبعیض بین دریافتی حقوق است که قانون خدمات مدیریت کشوری برای همین موضوع به وجود آمده تا بین دریافتی‌های دولت توازن ایجاد کند و این موضوع هم دست دولت است.
 
لاریجانی با اشاره به لزوم واگذاری امور به مردم، گفت: مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری فرمودند که اقتصاد را مردمی کنید. حالا سوال اینجاست که آیا این موضوع تنها مربوط به اقتصاد می‌شود؟ اگر اقتصاد دولتی باشد موفق نیست. همچنین آموزش و پرورش را هم می‌توان به کسانی که علاقه مند و اهل هستند واگذار کرد. در بحث اصل 44 هم این موضوع به سختی اجرا می‌شود. بخش‌های دولتی خیلی خصوصی نمی‌شوند و از دولتی بودن درآمدند و به جنس دیگری از دولتی بودن تبدیل شدند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متأسفانه در کشور بیماری مصرف‌گرایی داریم و موضوعاتی مانند کنکور، تست زدن و داشتن مدرک در کشورمان با آن‌چیزی که برای آموزش و پرورش در دنیا مطرح است، تفاوت دارد. در دنیا هدف آموزش و پرورش خلاقیت‌گرایی و کارآفرینی است اما این موضوعات با خلاقیت‌گرایی و کارآفرینی هم سنخ نیست لذا نگرانم این موضوع به شما مدیران تأثی کند و این موضوع را باب کنید و بحث‌هایی مثل کنکور و تست زدن به رشد خلاقیت و ابتکارات لطمه بزند. چرا که ما بیش از اینکه به مدرک نیاز داشته باشیم به افراد خلاق نیاز داریم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود با اشاره به دغدغه‌های مدیران آموزش پرورش در خصوص کمبود بودجه، گفت: کاستی‌ها در بودجه آموزش و پرورش درست است و ما قبول داریم لذا یک برنامه درست و روشن برای بهینه ‌سازی منابع به مجلس و دولت ارائه دهیم.


منبع: تسنیم


۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن