تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820656785




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استکبار فرقه ساختگي وهابيت را بر قبله مسلمانان مسلط کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۱:۴۰ق.ظ)
استاد حوزه علميه قم: استکبار فرقه ساختگي وهابيت را بر قبله مسلمانان مسلط کرده است موج - قم- استاد حوزه علميه قم گفت: يمن حيات خلوت و محل تاخت و تاز آل سعود بوده و سال‌ها آن را استثمار کرده و عده اي از يمني‌ها به پا خاسته‌اند تا از سيطره آل سعود نجات پيدا کنند .
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت الله علوي بروجردي در ديدار جمعي از سپاهيان، با اشاره به حوادث صدر اسلام و دشمني هاي مخالفان اسلام گفت: از زماني كه رسول اکرم(ص) با آيه (قولوا لا اله الاالله تفلحوا) تبليغ خود را آغاز كردند، همواره، مخالفان طريق هدايت وجود داشتند و در اين مسير مانع تراشي مي‌کردند.
وي با اشاره به مشکلات گسترده مسلمانان در صدر اسلام گفت: تحريم مسلمانان در شعب ابي طالب و محاصره اقتصادي از جمله مشکلات مسلمانان بود، دراين مدت مصائبي چون وفات حضرت خديجه كبري (س) و حضرت ابوطالب (ع) نيز براي پيامبر(ص) اتفاق افتاد.
استاد حوزه علميه قم گفت: پس از هجرت مسلمانان به مدينه و تشکيل حکومت اسلامي در اين شهر نيز مشکلاتي مانند حمله مشركين از مكه به همراه يهودي‌ها وجود داشت و غزوات متعددي در آن زمان شكل گرفتف اما با وجود همه سختي‌ها، اساس نظر رسول گرامي اسلام(ص) اين بود كه آنچه مورد پرستش و حتي اعتنا و اعتماد مردم قرار مي‌گرفت، كنار برود و فقط (الله) جايگزين آنها باشد.
وي با اشاره به تلاش مخالفان براي نابودي تفکر اسلام، تصريح نمود: از آن روزگار تا كنون، همواره غير مسلمان ها بر ضد مسلمانان برنامه و نقشه داشتند و توطئه چيني مي‌كردند، جنگهاي متعدد بين مسيحيان و مسلمانان بر اين اساس بود كه تفكري به نام اسلام و قرآن وجود دارد كه بايد از بين برود و بهانه آن هم بر سر مسئله قدس بود كه ادعا داشتند مسلمانان آن را اشغال كردند و مي‌گفتند که ما بايد آن را پس بگيريم.
آيت الله علوي بروجردي درباره نقشه همه جانبه استکبار براي نابودي تفکر اسلام ناب گفت: اين مسئله در دوران ما نيز بسيار اهميت دارد و بايد کاملا توجه داشته باشم و گمان نکنيم كه امروزه تنها چند متفكر مستشرق يا چند سازمان اطلاعاتي عليه مسلمانان نقشه مي‌كشند.
وي تصريح نمود: امروزه به وضوح ديده مي شود که دشمنان چه تلاش‌هايي براي جلو گيري از حركت مسلمانان انجام مي‌دهند.گاه، بعضي از اسناد مهم اطلاعاتي دنيا بعد از سي - چهل سال انتشار مي‌يابد و يا بعضي از افرادي كه در مَناسب مهمي كار مي‌كردند، خاطراتي مي‌نويسند که نقشه‌هاي گذشته آنان را در اين باره مشخص مي‌کند.
استاد حوزه علميه قم حرکت آفريني اسلام را از مهم ترين دلايل دشمني مخالفان معرفي کرد و گفت: دشمنان و مخالفان اسلام به اين نتيجه رسيده اند تنها ديني كه قدرت حركت‌دهي و حركت‌سازي را دارد اسلام است که اين مسئله اسباب زحمت ابرقدرت‌ها خواهد شد، بنابراين تصميم گرفتند كشورهاي مسلمان را تحت استعمار خود درآورند تا آنها قدرت اقتصادي، سياسي و نظامي نداشته باشند؛ اين در حالي است که در گذشته، بسياري از دانشگاه‌هاي آنها، نظريات علمي بزرگان اسلام را تدريس کردند.
وي به رويکرد دشمن به جنگ هاي فرهنگي اشاره کرد و گفت: در دوره معاصر، دولت هاي استکباري براي مقابله با اسلام به اين نتيجه رسيدند که به جاي جنگ نظامي با مسلمانان، بايد حركت ضد فرهنگي يا به تعبيري، جنگ فرهنگي را شروع كنند و سعي كنند که در دل و فكر مسلمانان رسوخ كنند و حرکت آفريني را از مسلمانان بگيرند.
آيت الله علوي بروجردي مذهب سازي را از جمله اين تلاش ها برشمرد و گفت: يكي از كارهايي كه از سوي استکبار در اين مسير انجام شد، مذهب سازي بود که در اين راستا وهابيت، از جمله اقدامات آنها بود که اين جريان ساختگي را در قبله مسلمانان بر سر قدرت نشاند.
وي تصريح نمود: ترويج مذهب بهائيت در ايران توسط علي محمد باب و مذهب قادياني‌ها در پاکستان نيز از ديگر تلاش هاي استکبار در مذهب سازي بود که اين تلاش ها موفقيت خاصي براي آنها در پي نداشت. در ايران در زمان ناصرالدين شاه، پيروان بهائيت تلاش داشتند حكومت را به دست آورند و در اين راه چند نفر را ترور کردند، ولي موفق نشدند، البته امير کبير در شناسايي نقشه آنها و مبارزه با اين مذهب ساختگي نقش مهمي داشت.
استاد حوزه علميه قم داعش و طالبان را نتيجه حضور وهابيت در عربستان عنوان کرد و گفت: به آسودگي مي توان متوجه شد، چرا استکبار در برهه اي از تاريخ، به مذهب سازي روي آوردند، امروز در بستر همين وهابيت، افرادي مانند داعش و طالبان تربيت شدند که چهره‌اي خشن، بي منطق و خونريز از اسلام در جهان نشان دادند.
وي تصريح نمود: آنها به گونه‌اي مذهب ساختند كه اسلام را از طريق مسلمانان به ويراني بكشانند، كه نه تنها جاذبه‌اي در دنيا نداشته باشد، بلكه بين مسلمانان هم نتواند حركتي را ايجاد كنند، مذهبي که شيعه و سني را بي رحمانه مي‌كشد، اما با رژيم صهيونيستي، كوچكترين جنگي ندارد.
آيت الله علوي بروجردي در ادامه با اشاره به اوضاع يمن و با بيان اين که خروج يمن از استثمار عربستان، به دليل ظلم آل سعود به آنان بوده است، تصريح نمود: ما امروز اين واقعيت را در يمن مشاهده مي کنيم. متاسفانه يمن به عنوان كشوري که در جنوب عربستان حيات خلوت آل سعود بوده و سال‌ها آن را استثمار کرده محل تاخت و تاز سعودي هاست.
وي تصريح کرد: در حال حاضر بيش از دو ميليون يمني در عربستان مشغول به كارهاي پَست هستند، كشوري فقير كه تحت استثمار بوده و هيچ وقت نگذاشتند بين قبايل اتحادي حاصل شود تا اينکه بالاخره بعد از گذشت سال‌ها، جماعتي از اينها به پا خاستند و به اين نتيجه رسيدند که براي ايستادن روي پاي خودشان بايد از سيطره و استثمار عربستان خارج شوند.
استاد حوزه علميه قم هوشياري نسبت به دسيسه هاي دشمن را امري ضروري دانست و تصريح کرد: اگر امروز حكومت و نظامي اسلامي در ايران تشکيل شده است، بايد ببينيم که نسبت به اين حکومت چه وظيفه اي داريم و چه نقشي بر دوشمان گذاشته شده است؟ ما بايد بدانيم که اگر در مقابل زياده خواهي هاي استکبار بايستيم، آيا آنها مي آيند و از ما تشكر مي‌كنند؟، بلکه طبعا مي‌خواهند با پول و قدرتشان به ما ضربه بزنند. البته اين را هم بايد بدانيم که ما مجهز به سلاح ايمان هستيم، (وَ لاَ تَهِنُوا وَ لاَ تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ)، اگر ايمان در قلب ما رسوخ كرده باشد، زمين نمي‌خوريم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن