تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819363943




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طلاق تلویزیونی تا سوخت گیری هوایی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: طلاق تلویزیونی تا سوخت گیری هوایی


نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی در یکم اردیبهشت ۱۳۹۴.جسورانه ترین عکس دنیا/کشف ناو گمشده آمریکا پس از ۶۴ سال/ایمن‌ترین دوچرخه جهان/ سوخت‌گیری پهپاد در آسمان!/طراحی باورنکردنی جدیدترین خانه/اسکورت هواپیما و ... درخواست طلاق از 100 طلبه به خاطر تلویزیون

درخواست طلاق از 100 طلبه بخاطر تلویزیون

مدیر «مؤسسه فرق و مذاهب» با اشاره به میزان طلاق در بین طلاب حوزه، از صد فقره طلاق به علت حرام دانستن استفاده از تلویزیون خبر داد. حجت‌الاسلام جواد محرابی گفت: ما جریانی در طلاب داریم که این چیز‌ها را حرام می‌ دانند. همین الان اگر شما به مرکز مشاوره حوزه مراجعه کنید، پرونده‌های طلاقی داریم که خانم‌ هایی از شوهرانشان شکایت کرده‌ اند که اینها تلویزیون و انواع موسیقی را حرام می‌ دانند و ما نمی‌ توانیم در خانه از تلویزیون استفاده کنیم. در چند سال اخیر شاید حدود 100 مورد داشتیم.
بیشتر...

جسورانه‌ ترین عکس جهان

جسورانه‌ترین عکس دنیا

عکاس پاکستانی سال ۲۰۱۲ در پارک حیات وحش لاهور در حال رانندگی بود؛ شیر نر بسیار زیبایی را نزدیک خود دید که برایش بسیار جذاب بود. یک شیر بالغ با یال های تیره و باابهت که عکاس را برای عکس گرفتن از این حیوان زیبا بیشتر ترغیب می کرد. او با دیدن شیر نتوانست به دیدنش قانع شود پس از خودرو پیاده شد؛ دوربین عکاسی خود را روی لنز تله ۵۰۰ میلی متر تنظیم کرد و در چمن دولا دولا به سمت شیر حرکت کرد. او در آن زمان متوجه حرکت احمقانه خود شد اما این کار را تنها راه برای گرفتن یک عکس کاملا طبیعی از عظمت یک شیر می دانست. صدای شاتر دوربین شیر را به سمت صدا تحریک کرد تا سراغ او بیاید اما او حتی دلیرتر از قوی ترین شکارچیان خونسردی خود را حفظ کرد و چند عکس زیبا از شیر گرفت و بعد از آن به سمت خودروی خود دوید و به سرعت در را بست. این عکاس می گوید خودش را منتظر هرگونه آسیب و زخمی کرده بود و حالا حرف زدن  از این تجربه بسیار خطرناک و وصف ناپذیر برایش لذت بخش است.
بیشتر...

کشف ناو گمشده آمریکا پس از ۶۴ سال

کشف ناو گمشده آمریکا پس از ۶۴ سال

پژوهشگران با استفاده از پیشرفته ترین فناوری های روباتیک و تصویربرداری سه بعدی موفق به کشف محل یک فروند ناو هواپیمابر آمریکا مربوط به جنگ جهانی دوم در اعماق اقیانوس شدند.
ناو هواپیمابر USS Independence در عمق ۸۰۰ متری سواحل جزایر فارالن کالیفرنیا شناسایی شده است. عملیات کشف و شناسایی دقیق محل مدفون شدن این ناو غول پیکر با استفاده از یک دستگاه روبات خودکار زیرآبی (AVV) موسوم به Echo Ranger و سامانه ردیاب صوتی تصویربرداری سه بعدی صورت گرفته است. با استفاده از این ابزار پژوهشگران توانسته اند تصویری کامل همراه با جزئیات از این ناو غول پیکر ۱۹۰ متری ارایه کنند. نکته جالب توجه این است که ناو تقریبا دست نخورده در اعماق اقیانوس خوابیده است.در تصاویر سه بعدی به دست آمده از این ناو که توسط محققان سازمان ملی اقیانوس شناسی و اتمسفریک آمریکا ارایه شده است به نظر می رسد یک فروند هواپیما نیز در آشیانه مخصوص ناو قرار داشته باشد که به همراه آن در جریان جنگ جهانی دوم غرق شده است. رئیس تیم تحقیقاتی محققان در این عملیات می گوید: پس از ۶۴ سال خوابیدن در بستر اقیانوس، حالا به نظر می رسد که USS Independence از خواب برخاسته و برای پرواز هواپیماهایش آماده می شود!
بیشتر...

ایمن‌ ترین دوچرخه جهان ساخته شد

ایمن‌ترین دوچرخه دنیا ساخته شد

ایمن‌ترین دوچرخه دنیا ساخته شد

نوعی دوچرخه ویژه به عنوان ایمن‌ترین دوچرخه جهان انتخاب شده است، زیرا امکانات محافظتی بسیار قوی در اختیار راکب خود قرار می دهد. این دوچرخه دارای طراحی خاص بدنه و حتی کمربند ایمنی برای محافظت از راکب خود است.بررسی‌ها نشان می‌دهند، این دوچرخه علاوه بر حالت پدال سنتی دارای موتور الکتریکی نیز است.از دیگر امکانات این دوچرخه، چراغ‌ های جلو و عقب و حتی آئینه دید عقب، بوق و انعطاف بالا هنگام حرکت در پیچ‌ ها، سرآشیبی‌ ها و سربالایی‌ هاست. طراحان این دوچرخه در لندن ادعا کرده‌اند راکب هنگام دوچرخه سواری امنیت بیشتری در مقابل خودروها، کامیون‌ ها و اتوبوس‌ ها خواهد داشت. این دوچرخه با قیمت 740 دلار قرار است در سال 2016 وارد بازار جهانی شود.
بیشتر...

 سوخت‌ گیری پهپاد در اوج آسمان!

 سوخت‌گیری پهپاد در میان آسمان!

نخستین سوخت‌ گیری خودکار یک هواپیمای بی سرنشین در میان آسمان با موفقیت اجرا شد. پهپاد جنگی نمایشی X-47B نیروی دریایی آمریکا با متصل شدن به یک سبد سوختگیری هوایی در پشت تانکر سوخت‌ رسانی Omega Air KC-707، نخستین سوخت‌گیری هوایی خودکار را به نمایش گذاشت. خودروی Salty Dog 502 که یکی از دو پهپاد نمایشی UCAS-D در برنامه X-47B است، کاوشگر سوختگیری در حال پرواز (IFR) خود را به شلنگ سوخت‌گیری تانکر Omega Air KC-707 در نزدیکی ساحل مریلند متصل کرد. در طول این آزمایش، پهپاد X-47B از فاصله 1.6 کیلومتری به دنبال تانکر امگا حرکت کرده و سپس از حسگرهای نوری و یک دوربین ویدئویی برای نظارت بر نزدیک شدنش به آن تا فاصله سه متری استفاده کرد. این پهپاد به اندازه یک جنگنده F/A-18 سوپر هورنت با وزن 20 کیلوگرم و طول بال 20 متر است. هدف هر یک از نمایش‌های سوخت‌ گیری، انتقال 1360 کیلوگرم سوخت در پنج دقیقه است. اگرچه این آخرین آزمایش پهپاد تاریخی X-47B است و قرار است با وجود اینکه فقط 20 درصد از ساعت پروازی آن استفاده شده، به موزه اهدا شود. سوخت‌گیری در آسمان به اندازه کافی برای خلبان‌ ها مشکل است اما توانایی انجام این کار توسط پهپادها می‌تواند آنها را از فرود برای سوخت‌ گیری بی‌ نیاز کرده و فقط برای بروزرسانی تجهیزات به پایگاه خود بازگردند.
بیشتر...

طراحی باورنکردنی یک خانه نوساز
طراحی باورنکردنی جدیدترین خانه

طراحی باورنکردنی نوسازترین خانه دوستدار محیط زیست با دیوارهای شیشه‌ای مملو از آب باعث تحسین متخصصان از سراسر جهان شده است. پژوهشگران نوعی خانه پیشرفته ساخته‌اند که در دیوارهای آن به جای سنگ و بتن از آب استفاده شده است.
طراحی باورنکردنی جدیدترین خانه
گفتنی است آب میان دیوارهای شیشه‌ ای در تابستان‌ ها خنک و در زمستان‌ ها گرم می شود تا دمای مناسب و مطلوب خانه را تولید کند. بررسی‌ها نشان می‌دهند، از جمله مزایای این فناوری نداشتن اسراف آب است که به عنوان یک منبع انرژی در طول زمستان و تابستان فقط تغییر دما می‌دهد. این خانه به نام All water توسط یک معمار اهل کشور مجارستان طراحی شده است. انرژی لازم برای تغییر دمای آب ها توسط صفحه های خورشیدی تعبیه شده بر روی سقف و یا کف خانه تامین می‌شود. مخترع این فناوری ادعا می کند استفاده از آن سبب 20 درصد کاهش در هزینه های انرژی خواهد شد و از دیگر مزایای این طرح حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلوده شدن آن است.
بیشتر...

 اسکورت هواپیمای رئیس جمهور چین

 اسکورت هواپیمای رییس جمهور چین
 
 اسکورت هواپیمای رییس جمهور چین

جنگنده های JF-17 نیروی هوایی پاکستان هواپیمای رئیس جمهور چین را که برای بازدید به این کشور سفر کرده است، در آسمان اسکورت کردند.
بیشتر...

شهر عمودی در قلب صحرای آفریقا

شهر عمودی در قلب صحرای آفریقا

شهر عمودی در قلب صحرای آفریقا
 
شهر عمودی در قلب صحرای آفریقا

یک شرکت معماری در پاریس به نام OXO Architectes به تازگی از طرحی پیشنهادی برای ساخت نوعی برج یا شهر عمودی رونمایی کرده که نویدبخش زندگی پرتراکم پایدار در قلب بیابان صحراست.انرژی مورد نیاز برای برج مفهومی City Sand Tower با استفاده از منابع تجدیدپذیر شامل جمع‌آوری آب باران، انرژی خورشیدی و انرژی ژئوحرارتی تامین می‌شود. ارتفاع این شهر عمودی به 450 متر یا نصف برج خلیفه در دبی می‌رسد و مساحت 78 هکتار را دربر می‌گیرد. شرکت OXO Architectes قصد دارد در داخل این بنا، برج داخلی مرکزی تعبیه کند که دارای پوشش گیاهی خواهد بود و به عنوان باغچه‌ای عمودی ساخته می‌ شود که در مقابل شرایط آب‌وهوایی سخت بیابان صحرا محافظت می‌ شود. حدود 22 درصد از فضای قابل‌استفاده این برج به دفاتر کار اختصاص داده می‌ شود و یک هتل و تعداد 600 واحد مسکونی نیز به ترتیب 17.5 و 15 درصد فضای آن را اشغال می‌کند. فضای باقی‌مانده نیز به مرکز خرید، اتاق‌ های کنفرانس، تالارهای ورزشی، موزه، استخر آب گرم، کافی‌شاپ و غذاخوری اختصاص می‌یابد. این برج همچنین دارای رصدخانه هواشناسی است، در حالی که یک سایت فرود مخصوص بالگرد نیز بر فراز ساختمان قرار می‌گیرد. ساخت این طرح پایدار بسیار بلندپروازانه است و بر اساس طرح پیشنهادی، حدود 45 هزار متر مکعب آب باران، سالانه در فضای خشک بیابان صحرا جمع‌آوری می‌شود و برای مقاصد مختلف به کار خواهد رفت. مهم‌تر از همه اینکه این برج حدود چهار کیلومتر در زیر زمین ساخته خواهد شد و در چنین نقطه‌ ای، حرارت زمین، آب را به بخار تبدیل می‌ کند؛ این بخار سپس به سطح کانال‌ دهی می‌شود و در آنجا برای نیرودهی مولدی به کار می‌ رود که برق تولید کرده و آب مورد نیاز برای سامانه های گرمایشی برج را حرارت می‌ دهد. قرار است کار بر روی این طرح از سال 2025 اغاز شود و ساخت آن 50 سال به طول انجامد.
بیشتر...
 


سه شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن