تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819546348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برپایی نمایشگاه نقاشی یکی از پیشکسوتان مکتب سقاخانه‌ای


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
برپایی نمایشگاه نقاشی یکی از پیشکسوتان مکتب سقاخانه‌ای

ناصر اویسی


شناسهٔ خبر: 2539061 سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی

مجموعه ای از نقاشی های ناصر اویسی یکی از هنرمندان مکتب سقاخانه از چهارم تا پانزدهم اردیبهشت ماه در آرت سنتر ۲ در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد. به گزارش خبرگزاری مهر، وحید ملک مدیر موسس مجموعه نگارخانه های آرت سنتر درباره برپایی این نمایشگاه گفت: یکی از برنامه هایی که آرت سنتر از بدو تاسیس در دستور کار خود دارد معرفی آثار پیشگامان هنر نوین ایران است و در همین راستا نمایشگاه های متعددی در این مجموعه نگارخانه برای معرفی آثار هنرمندانی چون مارکو گریگوریان، جعفر روحبخش، محمد احصایی، فرامرز پیل آرام، هانیبال الخاص و ... برپا شده است و در نخستین گام برای معرفی ویژه مکتب سقاخانه نمایشگاهی از ناصر اویسی یکی از پیشگامان این مکتب در سالن های آرت سنتر ۲ برپا می شود.وی افزود: ناصر اویسی یکی از بزرگان هنر تجسمی ایران است که آثارش همواره مورد توجه سلایق مختلف قرار می گیرد. اویسی بی شک یکی از چهره های بنام نقاشی ایران در عرصه بین المللی محسوب می شود. او جلوه دیگری از فرهنگ ایران را با تلفیق سنت و مدرنیسم در آثارش به نمایش گذاشته است. اویسی تاکنون موفق به دریافت جوایز بین المللی متعددی شده و آثار در نمایشگاه های متعددی در کنار هنرمندان بزرگ جهان از جمله پیکاسو، دابفت، فلیکس، شگال و سالوادر دالی در معرض دید قرار گرفته است و به موزه های معتبر جهان از جمله آتن، بارسلونا، بلگراد، بروکسل، رم ، مادرید، نیویورک، پاریس ، لندن زوریخ ، برلین و تهران راه پیدا کرده است.
ناصر اویسی
ملک ادامه داد: با توجه به اهمیت و جایگاه ناصر اویسی در هنرهای تجسمی ایران و جهان تصمیم گرفتیم که نمایشگاهی از آثار دوره های متعدد او را در مجموعه آرت سنتر ۲ برپا کنیم. این مجموعه دربرگیرنده ۶۰ تابلو نقاشی اوست. این آثار در سه سالن به نمایش در می آیند که این مجموعه شامل نقاشی های کوچک که در ابعاد ۴۰ در ۳۰ روی کاغذ و با تکنیک آب مرکب و نقاشی هایی که با تکنیک رنگ روغن بر روی بوم خلق شده اند، هستند که بزرگترین اثر این مجموعه در ابعاد ۲۰۰ در ۱۰۰ است. در کنار این آثار مجموعه ای از لیتوگرافی های اویسی نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.آثار اویسی در بینال های معتبر بین المللی مثل بی نال ونیز، سائولوپائولو و فلورانس نیز به نمایش در آمده و در همه این سال ها نمایشگاه انفرادی متعددی در آتن، بارسلونا، بلگراد، بروکسل، رم، تهران، مادرید، نیویورک، پاریس،لندن، زوریخ، برلین و ... برپا کرده است.اویسی از فعالان مکتب سقاخانه و برنده مدال طلا و دیپلم مخصوص نمایشگاه (۱۳۴۷) بین المللی کامپیون ایتالیا است. از آثار او چند کتاب تاکنون در ایران و ایتالیا و آمریکا به چاپ رسیده است. وی سال هاست که در ویرجینیا آمریکا زندگی و نقاشی می کند. آرت سنتر ۲ همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۹ شب میزبان هنردوستان است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن