تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802448443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشنهاد افزایش وام جعاله مسکن / گشایش اعتبار 400 هزار میلیارد ریالی 19


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی خبر داد: پیشنهاد افزایش وام جعاله مسکن / گشایش اعتبار 400 هزار میلیارد ریالی 19 خبرگزاری پانا: مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از بررسی پیشنهاد افزایش وام جعاله مسکن در شورای پول و اعتبار خبر داد و افزود: 400 هزار میلیارد ریال معادل ارزی 19 طرح از محل فاینانس چین گشایش اعتبار شده که طی سالهای آینده پرداخت خواهد شد و از این 19 طرح 7 طرح مربوط به بخش غیر دولتی است.
۱۳۹۴ سه شنبه ۱ ارديبهشت ساعت 10:58

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا؛ علی اصغرمیرمحمد صادقی در یک نشست خبری که صبح امروز در محل بانک مرکزی برگزار شد از پیشنهاد افزایش جعاله مسکن، ارائه تسهیلات از محل کارت اعتباری و افزایش سقف تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ایثارگران در شورای پول و اعتبار خبر داد و افزود: تسهیلات جعاله مسکن در حال حاضر 5 میلیون تومان است و تسهیلاتی که از محل کارت اعتباری نیز پرداخت می شود حدود 4 میلیون تومان بوده که پیشنهادهای مختلفی در محل شورای پول و اعتبار ارائه شده اما به جمعبندی نهایی نرسیده است.
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به فاینانس چین در توسعه روابط اقتصادی ایران و چین خاطرنشان کرد: فاینانس چین به دو بخش طرح های دولتی و غیر دولتی تقسیم می شود که در بخش طرح های دولتی 12 طرح سال گذشته از این محل گشایش اعتبار شده و تامین آن از سوی بانک مرکزی طی سالهای آینده به میزان 310 هزار میلیارد ریال صورت می گیرد.
وی ادامه داد: همچنین 7 طرح غیر دولتی نیز از محل فاینانس چین گشایش شده که قرداد ریالی آن 81.5 هزار میلیارد ریال است .
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی مجموع فاینانس بخش دولتی و غیر دولتی را حدود 400 هزار میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: 400 هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی برای معادل ارزی 19 طرح از محل فاینانس چین طی سالهای آینده تامین خواهد شد.
میرمحمد صادقی خاطرنشان کرد: در بحث گازرسانی استانی در سال گذشته تسهیلات بانکها به شرکت های گازرسانی 427 میلیاردریال بوده است .
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به اینکه در بخش کالاهای اساسی نیز در قانون بودجه به بانکها حدود 44 هزار میلیارد ریال از بابت خرید تضمینی گندم و کالاهای اساسی اختصاص یافته است عنوان کرد: بانکها این منابع را در سال گذشته در اختیار فروشندگان کالاهای اساسی قرار داده اند.
وی با اشاره به استفاده از ابزارهای پولی و مالی در سال گذشته عنوان کرد: سال گذشته 145 هزار میلیارد ریال گواهی سپرده به بانکها مجوز داده شده که 58 درصد آن به فروش رسیده است.
میرمحمدصادقی عنوان کرد: به دلیل بدهکار بودن شرکت های دولتی در زمینه اوراق مشارکت بانکها مایل به صدور مجوز اوراق مشارکت به دستگاه های دولتی نبوده اند.
وی ادامه داد: البته بسیاری از طرح های اوراق مشارکت سود قطعی مناسبی ارائه داده اند و بسیاری از طرح هایی که در زمینه شهرداری ها است پتانسیل و بازدهی مناسب دارند بطور مثال اوراقی وجود داشته که در سال گذشته سود علی الحساب 20 و 21 درصد داشته اما سالانه 38.1 درصد بازدهی داشته است.
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در بخش دیگری از این ننشست با اشاره به مطالبات بانکها خاطرنشان کرد: مطالباتی که بانکهای عامل بابت اوراق مشارکت دولتی دارند 200 هزار میلیاردریال است و 265 میلیون یورو نیز اوراق مشارکت ارزی از جمله مطالبات بانکهای عامل می باشد.
وی تعداد معاملات بین بانکی در سال 93 را 317 هزار میلیارد ریال فقره عنوان کرد که نسبت به سال گذشته 97 درصد رشد داشته است و تعداد 26 بانک دولتی به 29 بانک افزایش یافته است.
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی تسهیلات پرداختی 12 ماهه سال 93 را 341 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تسهیلات پرداختی نسبت به سال گذشته 44.5 درصد افزایش داشته است که این افزایش در بانکهای دولتی 34.1 درصد بوده است و 60.7 درصد از تسهیلات پرداختی سرمایه در گردش در بخشهای مختلف می باشد.
وی سهم بخش صنعت از این میزان تسهیلات را حدود 81 درصد اعلام کرد و افزود: سرمایه در گردش بخش صنعت حدود 86 هزار میلیارد تومان بوده و سهم بخش صنعت و معدن 106 هزار میلیارد تومان، مسکن و ساختمان 40 هزار میلیارد تومان و بازرگانی 43 هزار میلیارد تومان بوده است .
میرمحمدصادقی با اشاره به تصویب بخشنامه ای در استان اصفهان و لرستان عنوان کرد: این بخشنامه 6 ماده ای تنظیم شده و شرکتها و فعالین به 6 دسته تقسیم شده اند تا واحدهایی که بدهی بانکی داشته اما پرداخت خارج از اراده آنها بوده است از ممنوعیت پرداخت خارج شوند.
میرمحمدصادقی با بیان اینکه به منظور ارائه بهتر تسهیلات در سال جاری اهدافی در دستور کار قرار گرفته است عنوان کرد: رونق اعتبار به تسهیلات لیزینگ، تامین سرمایه در گردش و تامین سرمایه در گردش بنگاه های کوچک و متوسط با اولویت واحدهای کوچک، ارائه صکوک از طریق سامانه سیما، افزایش سرمایه بانکها از طریق بازار سرمایه و افزایش تعداد بانکهای عامل برای پرداخت وام ازدواج از جمله برنامه هایی است که در سال جاری هدفگذاری شده است.
وی ادامه داد: سامانه ضامنین، سامانه مشتریانی که اطلاعات جعلی ارائه می دهند نیز از دیگر برنامه های در دستور کار است.
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به ضرورت نظارت جدی در برخورد با موسسات غیرمجاز عنوان کرد: منابع بانکها باید افزایش یابد که در این خصوص 4 راهکار وجود دارد که یکی از آنها افزایش سرمایه با متولیگری دولت در بانکهای دولتی، افزایش سرمایه با جذب سپرده، وصول مطالبات و پیگیری وصولی بانکها و تزریق منابع پرقدرت پولی است که به نظر نمی رسد کسی با مورد چهارم آن موافقت داشته باشد.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن