تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803924761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهديد 40 هزار شغل براي درآمد 180‌ميلياردي گمرك


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تهديد 40 هزار شغل براي درآمد 180‌ميلياردي گمرك
در حالي كه طبق قانون به كالاهايي كه در داخل توليد نمي‌شوند نبايد تعرفه گمركي اضافه كرد، ‌دولت در اقدامي ناهماهنگ تعرفه ورق‌هاي فولادي زير سه‌ميليمتر را از 4 درصد به 15 درصد افزايش داده است.
نویسنده : مهران ابراهيميان 
به گزارش «جوان»، اين اقدام در حالي صورت گرفته كه توليد ورق‌هاي زير سه ميليمتر در داخل به صرفه نبوده و طبق آمار گمرك سال گذشته بيش از 1265 تن واردات داشته‌اند. بنابر اين گزارش گفته مي‌شود اين اقدام صرفاً به دليل افزايش درآمد دولت از محل عوارض گمركي صورت گرفته كه درآمد گمركات را حدود 180 ميليارد تومان افزايش مي‌دهد در حالي كه با اين كار توجيه اقتصادي كارخانه‌هاي لوله و پروفيل از بين رفته و 40 هزار شغل مرتبط با اين صنعت در معرض بيكاري قرار مي‌گيرند. هر چند اين اقدام به گفته نايب‌رئيس سنديكاي توليدكنندگان لوله و پروفيل اشتباهي غير عمدي بوده اما شواهد نشان مي‌دهد نقش صنايع بالادستي فولاد در اين‌باره قابل تأمل است. حمله به توليد با رمز حمايت! بنابر اين گزارش روز گذشته سيد ابراهيم حسيني‌مهربان در نشست خبري از افزايش ۱۱درصدي تعرفه واردات ورق‌هاي زير سه ميليمتر گلايه كرد و گفت: امسال تعرفه ورق‌هاي زير سه ميليمتر از ۴ به ۱5 درصد افزايش يافته است ودر توضيح اين اقدام به حمايت از توليد داخلي استناد شده درحالي كه فولاد مباركه به عنوان تنها توليدكننده اين نوع ورق‌ها، هيچ‌گونه توليدي در اين زمينه ندارد. نايب رئيس سنديكاي توليدكنندگان لوله و پروفيل از نامه‌نگاري‌هاي متعددي با وزير صنعت، معدن و تجارت توسط اين سنديكا خبر داد و گفت: چنانچه دولت با بازگشت مجدد تعرفه به ۴ درصد موافقت نكند، به احتمال زياد، واحدهاي توليدي كه هم اكنون اشتغال ۴۰‌هزار نفري را در خود جاي داده‌اند، تعطيل مي‌شوند و به جاي ورود مواد اوليه، كالاهاي ساخته شده از چين وارد كشور مي‌شوند. اين در حالي است كه واحدهاي توليدي داخلي طي سال‌هاي گذشته تلاش بسياري را براي به دست آوردن برخي بازارهاي صادراتي همچون افغانستان، عراق و تركمنستان صورت داده‌اند و با اين تصميم ديگر توان رقابت در بازارهاي منطقه‌اي نيز از بين خواهد رفت. وي ابراز اميدواري كرد تعرفه‌ها اصلاح شود و اظهار داشت: در جلسه‌اي با رئيس كميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي طرح مسئله كرديم تا با رايزني بتوان دولت را متقاعد كرد اين تعرفه را اصلاح كند و صنعت را از ورشكستگي نجات دهيم. مهربان از نامه‌نگاري با وزير صنعت، معدن و تجارت خبرداد و گفت: بر اين اساس در تاريخ ۲۹ فروردين ماه سال جاري، خسروتاج، قائم‌مقام وزير صنعت، معدن و تجارت در نامه‌اي به معاونت معدني اين وزارتخانه، اعلام كرده وضع كردن اين تعرفه‌ها توليد كنندگان را با مشكل مواجه مي‌كند و حسب بررسي‌هاي به عمل آمده شركت فولاد مباركه به عنوان عمده توليدكننده ورق مذكور، تكافوي نياز حدود 2 ميليون تني داخلي را نداشته و صنايع پايين دستي، ناگزير به واردات حدود ۶۰ درصد نياز از خارج هستند. همچنين در ادامه اين نشست، مهدي ابويي مهريزي، عضو هيئت مديره سنديكاي توليدكننده لوله و پروفيل نيز با بيان اينكه انتظار اين سنديكا حداقل مشورت براي وضع تعرفه‌ها بوده است، گفت: اگر دولت يكطرفه قوانين را وضع مي‌كند كه كارشناسي نشده است، بايد منتظر آثار ورشكستگي و از دست دادن بازارهاي هدف صادراتي بود، اين در حالي است كه سال گذشته يك ميليون و ۲۵۶‌هزار تن ورق از مبادي رسمي وارد كشور شد كه به دليل عدم توانايي توليدكنندگان داخلي بوده است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن