تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818796459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئیات ساخت خط لوله انتقال فرآورده نفتی ستاره خلیج فارس


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مجری طرح تشریح کرد:
جزئیات ساخت خط لوله انتقال فرآورده نفتی ستاره خلیج فارس
ساخت خط لوله ٢٦ اینچ فرآورده نفتی بندرعباس،سیرجان،رفسنجان و تاسیسات مربوط به آن اواخر سال ١٣٩٦ به پایان می رسد.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت،مجری پروژه ساخت خط لوله بندرعباس _سیرجان _ رفسنجان در تشریح جزییات این طرح گفت: این پروژه شامل احداث یک رشته خط لوله  ٢٦ اینچ از بندرعباس تا رفسنجان به طول تقریبی ٤٦٩ کیلومتر و ساخت تاسیسات بین راهی مثل تلمبه خانه و شیرهای بین راهی می شود که عملیات اجرای خط لوله یاد شده از ١٥ آذرماه پارسال کلید خورده و قرار است در مدت ٣٦ ماه ( آذر سال ٩٦ )به پایان برسد.


سید محمد جواد سیدی با بیان این که حدود ١١٥ کیلومتر از این خط به مسیر سازی جدید نیاز دارد و مابقی آن در کنار مسیر خط لوله جدید موجود است، ادامه داد: از خط لوله مذکور یک انشعاب ٨ اینج با پوشش FBE دو لایه به طول تقریبی ٢٣ کیلومتر با ظرفیت انتقال ٣٥ هزار بشکه در روز، برای انتقال فراورده و تغذیه انبار نفت موجود در سیرجان پیش بینی شده است.


وی تصریح کرد: این فرآورده ها مطابق با استاندارد یورو ٤ از پالایشگاه ستاره خلیج فارس به پایانه رفسنجان و از آنجا به مرکز و شمال کشور منتقل خواهد شد.


سیدی افزود: ظرفیت انتقال فرآورده از خط لوله مذکور ٣٠٠ هزار بشکه گازوئیل یا ٣٦٠ هزار بشکه بنزین در روز کاری است.


مجری پروژه ساخت خط لوله بندرعباس_ سیرجان _ فسنجان، اظهار کرد: در این پروژه، ساخت حدود ١٠٠ کیلومتر شبکه خط انتقال برق دو مداره ١٣ کیلو ولت از محل پست حاجی آباد به قطب آباد و مهرآران به همراه ایجاد دو پست برق ١٣٢ در مراکز انتقال نفت قطب آباد و مهرآران، همچنین توسعه و تجهیز پست برق ٦٣ کیلوولت موجود در مرکز انتقال نفت بندرعباس نیز پیش بینی شده است.


سیدی درباره مراکز انتقال نفت مربوط به این پروژه نیز گفت: مرکز انتقال نفت بندرعباس در فضای مرکز انتقال نفت موجود در کنار پالایشگاه ایجاد می شود که متشکل از چهار الکتروپمپ اصلی با آرایش (١+٣) و یک دیزل پمپ اضطراری است.


وی به مرکز انتقال نفت قطب آباد اشاره و تصریح کرد:این مرکز انتقال نفت در کیلومتر ١٣٣ مسیر در فضای موجود تلنبه خانه کنونی قطب آباد جانمایی شده است که سه دستگاه الکتروپمپ اصلی با آرایش (٢+١) و یک دستگاه پمپ دیزلی اضطراری را شامل می شود.


به گفته سیدی مرکز انتقال نفت مهرآران که در کیلومتر ٢٤٦ مسیر قرار گرفته است،چهار دستگاه الکتروپمپ اصلی با آرایش (٣+١) و یک دستگاه پمپ دیزیلی اضطراری را شامل می شود.


او از دو پایانه رفسنجان و سیرجان نیز نام برد و گفت: پایانه رفسنجان در انتهای مسیر خط لوله که در فضای پایانه موجود رفسنجان، همچنین تجهیزات پایانه سیرجان نیز در فضای پایانه موجود جانمایی شده اند و انتقال فرآورده از طریق انشعاب ٨ اینچ تامین می شود.


نحوه تامین مالی طرح


به گفته سیدی، نحوه تامین مالی پروژه از محل ٥ درصد عوارض موضوع بند "ک" تبصره ٢ ماده واحده قانون بودجه سال ٩٣ کشور است و هزینه اجرای آن ١٤,٨٢٠ میلیارد ریال برآورد شده است.


سیدی از گروه مشارکت امید متشکل از سه شرکت طراحی و ساختمان نفت، پایندان و تهران جنوب به عنوان پیمانکار پروژه نام برد و گفت: مهندسان مشاور پارس نیز کار خدمات مربوط به نظارت بر طراحی و تامین کالا و نظارت عالیه و نظارت کارگاهی بر اجرای پروژه را بر عهده دارند.


وی با بیان اینکه هم اکنون پیمانکار در حال تجهیز ٨ کارگاه شامل سه کارگاه در مسیر خط لوله و سه کارگاه در مراکز انتقال نفت و دو کارگاه در پایانه ها است، گفت: طراحی این پروژه پیشرفت ١٠ درصدی داشته است.


مجری پروژه ساخت خط لوله بندرعباس _سیرجان _رفسنجان توضیح داد: انتخاب مهندسان مشاور ژئو تکنیک و نقشه برداری انجام شده و کار مطالعات ژئو تکنیک و نقشه برداری هوایی و زمینی در محل مراکز انتقال نفت و پایانه ها و ٤٦٩ کیلومرت مسیر خط و ٢٣ کیلومتر انشعاب سیرجان در حال انجام است.


به گزارش شانا مجری این طرح شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران و بهره بردار نیز شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران خواهد بود.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

هندی‌ها به دنبال گاز ارزان هستند/ آئین‌نامه نرخ خوراک در مهلت قانونی و در روزهای آینده نهایی می‌شود
پایداری انتقال گاز به نیروگاه رامین اهواز افزایش یافت
کاهش 50 درصدی مصرف سوخت در کشور
حمایت ایران از سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی در مناطق محروم
قطع سوآپ در سال ۸۹ در اوج موفقیت ایران در مقابل رقبا/ مذاکره با پنج شرکت برای از سرگیری عملیات سوآپ نفت
توليد "نفت ليبي" باز هم کاهش یافت
ثبات نسبي بهاي جهاني نفت/هر بشکه نفت برنت 117 دلار




۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن