تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817240313




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبايد به بهانه وحدت، از اصول دست کشيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ فروردين ۱۳۹۴ (۲۲:۱۶ب.ظ)
آيت الله مصباح يزدي: نبايد به بهانه وحدت، از اصول دست کشيد موج - آيت الله محمد تقي مصباح يزدي از اساتيد برجسته حوزه علميه قم گفت: همفکري اصولگرايان براي ترويج و پيشبرد حق کار مبارکي است، اما نبايد به بهانه وحدت، از اصول دست کشيد.
به گزارش خبرگزاري موج ازقم، آيت الله مصباح يزدي در ديدار با اعضاي شوراي مرکزي جبهه پايداري، با بيان اينکه هر کجا انسان احتمال مي دهد که ارتباط داشتن با ديگر گروه ها مي تواند سبب تحقق بهتر هدف الهي و تقويت نظام اسلامي شود، بايد اقدام کند، افزود: همفکري با کساني که در اصول با ما مشترکند، کار بسيار مبارکي است و شکي نيست که چنين همفکري و همسويي به نفع نظام اسلامي است.
وي اضافه کرد: البته اگر لازم باشد بايد هزينه آن را هم پرداخت؛ البته وحدت در جايي مطلوب است که وسيله اي براي ترويج حق و پيشبرد آن شود؛ اما اگر وحدتي سبب تضعيف حق شود، ديگر هيچ ارزشي ندارد و به عبارت بهتر، مطلوبيت وحدت ذاتي نيست، بلکه ابزاري براي تحقق اهداف الهي است.
عضو خبرگان رهبري ضمن مطلوب دانستن رفت و آمد افراد با سلايق مختلف با يکديگر، گفت: در روايات اهل بيت(ع) بر اين امر تاکيد شده است؛ در روايات نه تنها بر ديدار با مومنان با يکديگر، بلکه حتي درباره ديد و بازديد با اهل سنت و شرکت در مراسم آن ها و عيادتشان و نظاير آن، تاکيدات بسيار زيادي صورت گرفته است.
آيت الله مصباح يزدي با بيان اينکه هر چند نفس ديد و بازديد مورد تاکيد و مطلوب است و در بسياري از موارد سبب رفع سوء تفاهم ها مي شود، اما نبايد به صرف ديد و بازديد اکتفا کرد، خاطرنشان کرد: طبق روايات اهل بيت (ع) اين ديدار ها بايد هدفدار و در جهت احياي امر ائمه (ع) باشد، يعني بايد در اين ديدار ها به دنبال هدف معين و تشخيص وظايف اجتماعي باشيم که نتيجه آن احياي امر اهل بيت(ع) است.
وي با اشاره به اينکه اساس تشکيل جبهه پايداري نيز جمع شدن گروهي بر اساس رضاي خدا به منظور شناخت وظايف شرعي و عمل به آن بود، خاطرنشان کرد: اين هدف، هدف مقدسي است و توفيق عمل به آن نيز نعمت بزرگي است که به راحتي به دست نمي آيد؛ البته امور، هر اندازه نفيس تر باشند، دشمنان بيشتر و بزرگتري هم دارند؛ به عنوان نمونه نفيس ترين دين، دين اسلام و مذهب اهل بيت (ع) است و دشمنان آن ها نيز بزرگتر و سرسخت ترند.
وي با اشاره به آيه اي از قرآن کريم، ابراز داشت: دشمن همواره سعي دارد تا زمينه هاي همفکري براي شناخت حق را از مومنان بگيرد، لذا بايد سعي کنيم تا با بالا بردن سعه صدر و تحمل اشتباهات ديگران، خود را در برابر اين توطئه شيطان، واکسينه کنيم؛ لذا برخورد تند و حذفي و اظهار نفرت نسبت به مومنان بسيار قبيح است؛ چرا که وقتي اهل بيت (ع) براي مراوده با اهل سنت اين اندازه تاکيد مي فرمايند، در تعامل با مومنان حتما اين مساله مطلوب تر است.
عضو خبرگان رهبري با بيان اينکه هر کجا انسان احتمال مي دهد که ارتباط داشتن با ديگر گروه ها مي تواند بيشتر سبب تحقق هدف الهي و تقويت نظام اسلامي شود، بايد اقدام کند، ادامه داد: همفکري با گروه هاي ديگر و بيان نظرات، کار بسيار مبارکي است؛ همفکري با کساني که در اصول با ما مشترکند، مفيد است و شکي نيست که چنين همفکري و همسويي به نفع نظام اسلامي است و البته اگر لازم باشد بايد هزينه آن را هم پرداخت.
آيت الله مصباح يزدي با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته در راستاي وحدت اصولگرايان، خاطرنشان کرد: چه بسا در اين راستا فردي در همفکري با گروه هاي ديگر به اين نتيجه برسد که در برخي امور اشتباه کرده است؛ در اين صورت بايد آن چنان تسليم حق باشد که اشتباه خود را پذيرفته و نه تنها لج بازي نکند، بلکه خدا را شکر کند که در اثر اين ارتباط، اشتباهش را فهميده است.
وي ادامه داد: چرا که تعصب بيجا و لجبازي از جمله دام هاي شيطان است و اگر مطمئن شديم که انتخاب ما درست بوده و ديگران اشتباه مي کنند، بايد آن را با روشي معقول به ديگران انتقال داد، نه به صورت تحکم آميز.
عضو خبرگان رهبري در ادامه ضمن تاکيد بر لزوم مدارا و سعه صدر در برخورد با ديگران، خاطرنشان کرد: بايد به اين نکته مهم نيز توجه داشت که به خاطر رفاقت و نزديک شدن فکرها و تصميم ها، نبايد از اصول دست کشيد؛ چرا که وحدت در جايي مطلوب است که وسيله اي براي ترويج حق و پيشبرد آن شود؛ اما اگر وحدتي سبب تضعيف حق شود، ديگر هيچ ارزشي ندارد. به عبارت بهتر، مطلوبيت وحدت ذاتي نيست، بلکه ابزاري براي تحقق اهداف الهي است.
رييس موسسه امام خميني(ره) در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به درايت رهبري در ايجاد وحدت بين مسلمانان، اظهار داشت: بايد خاضعانه سر به آستان الهي بساييم که سايه چنين رهبري بر سر ماست؛ زيرا ايشان از زماني که مقام رهبري را در اختيار گرفته اند، در صحنه هاي مختلفي درايت و توانمندي خود را نشان داده اند؛ به عنوان نمونه سفر هاي ايشان به مناطق اهل سنت و سخنراني هاي ايشان چنان در روحيه مردم اثر گذاشته که محبتشان نسبت به نظام اسلامي مضاعف شده است.
وي در ادامه افزود: بايد همواره توجه داشته باشيم که تنها چند روزي در اين دنيا فرصت داريم که متاسفانه غالبا ارزش لحظات عمر خود را نمي دانيم؛ و در اين فرصت اندک بايد هر کاري در جهت خدمت به دين و نظام از دستمان برمي آيد انجام دهيم و در انجام آن کوتاهي نکنيم؛ چرا که معلوم نيست فردايي براي ما وجود داشته باشد.
وي با تاکيد بر دو اصل اخلاقي، خاطرنشان کرد: اولا بايد هر چه مي توانيم به کار هاي مهم تر و واجب تر بپردازيم و ثانيا دقت کنيم که انگيزه و هدف ما از انجام کار ها تا چه ميزان خالص و براي رضاي خداست؛ چرا که اگر انگيزه خالص وجود نداشته باشد، کار برکتي نخواهد داشت و چه بسا سبب رسوايي آدمي در همين دنيا شود.
آيت الله مصباح يزدي اضافه کرد: چه بسيار بودند افرادي که از آغاز نهضت اسلامي به همراه امام خميني(ره) بودند، اما نيت خالصي نداشتند و بعد از تحمل سختي ها و مشکلات، کارشان به جايي رسيد که کاملا عوض شده و منحرف شدند؛ لذا اهميت ندادن به انگيزه انجام کار، يکي از آفت هاي بزرگ است.
وي افزود: تجربه شخصي بنده در طول زندگي ام، سبب شده تا به اين مطلب معتقد باشم که اگر کسي با اخلاص کاري را شروع کند و براي انجام کار به احدي جز خداوند متعال اعتماد نکند و به اولياي خدا توسل داشته باشد، کار به نتيجه مطلوبي خواهد رسيد.
عضو خبرگان رهبري ادامه داد: در حالي که اگر در نيت يا اعتماد به خدا و توسل به اولياي او خللي وارد شود، ضمانتي براي موفقيت وجود نخواهد داشت؛ البته استفاده از ابزار و وسايل با اعتماد به خدا منافات ندارد؛ اما انسان بايد بداند که خداوند همه کاره است و هر چه او بخواهد مي شود، نه اين که به ابزار و وسائط دل خوش کند.
آيت الله مصباح در بيان معناي اخلاص خاطر نشان کرد: اخلاص يعني اين که انسان، شرک در نيت نداشته باشد و اگر کاري را وظيفه خود تشخيص داد، آن را انجام دهد، ولو منافعش در خطر بيفتد. اگر چنين شد، انسان قطعا شکست نخواهد خورد.
وي با اشاره به اينکه امام خميني (ره) نمونه بارز اخلاص و اعتماد به خدا بود و سرمايه امام(ره) چيزي جز اخلاص نبود، ادامه داد: در زمان ايشان اساتيدي معروف تر با شاگرداني بيشتر وجود داشتند و ايشان در بين هم سن هاي خودشان، برجستگي و شهرت ظاهري بيشتري نداشتند؛ به گونه اي که وقتي آيت الله بروجردي مرحوم شدند، ايشان قصد گرفتن مجلس فاتحه نداشتند تا بالاخره بعد از اين که همه علما مجلس گرفتند، شاگردان برگزاري مجلس فاتحه را به نوعي بر ايشان تحميل کردند.
وي افزود: حتي امام(ره)، زندگي شخصي خودشان را نيز از لحاظ مالي به سختي تامين مي کردند؛ اما همين امام(ره) يک تنه در مقابل همه عالم ايستاد و انقلابي را برپا کرد که عده اي وقوع چنين چيزي را افسانه مي پنداشتند؛ امام (ره) با نيت خالص و اعتماد به خدا کاري کرد که مي گويند حتي رئيس جمهور آمريکا برنامه خود را قطع مي کرد تا سخنان ايشان را بشنود.
وي ادامه داد: بود و نبود دوستان و همراهان در کنار امام(ره)، تاثيري در آرامش و اطمينان قلبي امام(ره) نداشت؛ چون امام(ره) به راه خود اطمينان داشت؛ شايد وقتي امام(ره) مي گفت اسلام به دشمنان سيلي زد، يا خرمشهر را خدا آزاد کرد، ما از آن معناي مجازي اش را مي فهميديم، اما امام (ره) باور داشت و از آن جملات، معناي حقيقي را اراده کرده بود.
آيت الله مصباح يزدي مقام معظم رهبري را نمونه اي ديگر از اخلاص، اعتماد به خدا، و توسل به اولياي خدا دانست و خاطرنشان کرد: همين اخلاص سبب شده تا هر روز محبوبيت و قدرت ايشان بيشتر شده و دنيا عظمت ايشان را بهتر درک کند؛ اين مقام در سايه بندگي به دست آمده و البته راه بندگي خدا ساده نيست.
وي در پايان خاطرنشان کرد: ما هم بايد از اين بزرگواران اخلاص و اعتماد به خداوند متعال در پيمودن مسير حق را در محدوده خودمان، ياد بگيريم.
گفتني است ديدار شوراي مرکزي جبهه پايداري با آيت الله مصباح، پنجشنبه 27 فروردين ماه در سالن تشريفات موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) برگزار شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن