تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804224608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دغدغه اپراتورهای تلفن همراه در یک نشست خبری/کاهش درآمد اپراتورهای ارتباطی روی میز محاسبه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد؛
دغدغه اپراتورهای تلفن همراه در یک نشست خبری/کاهش درآمد اپراتورهای ارتباطی روی میز محاسبه
هزینه ی بالای فرکانس وتعرفه های گمرکی وبه دنبال آن کاهش درآمد اپراتور ها دغدغه اصلی ومشترک اپراتورهای ارتباطی شده است.


به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،با اظهار نگرانی مشترکان اپراتورهای ارتباطی نسبت به اختلال وکاهش کیفیت وسرویس دهی  وهمچنین کاهش استقبال مشترکان تلفن های ثابت و سیار ودر پی آن کاهش درآمد های ارتباطی ،سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیوئی از برگزاری نشست های ماهیانه مشترک با اپراتورهای ارتباطی خبرداد که به همین منظور اولین نشست مشترک بین سازمان تنظیم مقررات واپراتورها در روز گذشته برگزار شد.


در این نشست مدیران اپراتورهای ارتباطی از تعرفه های گمرکی،هزینه بالای فرکانس وسخت گیری شهرداری در خصوص نصب تجهیزات مخابراتی که قطعا همه ی این عوامل بر روی کاهش درآمد اپراتورها تاثیرگذار است ودر نهایت موجب کاهش سرویس دهی در حوزه اپراتورهای ثابت وسیار می شود سخن گفتند.


مدیران عامل اپراتورهای اول ودوم تلفن همراه به موضوع سنگینی هزینه گمرک اشاره کردند که دراین خصوص رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیوئی به راه‌اندازی گمرک تجهیزات مخابراتی و کاهش تعرفه‌های در این بخش اشاره کرد.


اما اپراتور دوم تلفن همراه  نیز به برخی دغدغه‌های اپراتوری مانند افزایش هزینه‌هایی مانند هزینه‌های فرکانسی و نامبرینگ اشاره کرد وگفت :دولت بر این نکته تاکید دارد که در حوزه تعرفه‌ها سیاست کاهش تعرفه را دنبال می‌کند، اما عدم افزایش تعرفه اپراتورها در حوزه صوت و پیامک به سمتی رفته است که درآمد‌های ما از این حوزه کاهش قابل توجهی پیدا کرده است که لازم است برای جلوگیری از این روند فکری شود.


مدیر عامل سوم تلفن همراه نیز پیشنهاد تشکیل رگولاتور محتوا را مطرح کرد : با توجه به این‌که دو اپراتور دیگر هم مدتی است وارد عرصه ارائه‌ی خدمات باند پهن موبایل شده‌اند، امیدواریم هماهنگی‌های مختلف صورت بگیرد و مسوولان شورای عالی فضای مجازی و سازمان تنظیم مقررات برای رسیدگی به این موضوع و تصویب قوانین لازم در این حوزه به فعالیت بپردازند.


وی همچنین به بحث احراز هویت مشترکان موبایل و اتصال اپراتورها به سامانه ثبت احوال اشاره کرد و گفت: اگر برای پیگیری این موضوع سازمان تنظیم مقررات به نمایندگی اپراتورها وارد عمل شود، قطعا شرایط بهتری ایجاد خواهد شد.


مدیر عامل شرکت مخابرات ایران  نیز در این نشست به ارائه‌ی توضیحاتی درباره تعرفه‌های تلفن ثابت پرداخته و اظهار کرد: واقعیت آن است که افت شدید درآمدهای مخابراتی در این حوزه به گونه‌ای است که برای ما مشکلات جدی در زمینه‌ی تامین هزینه‌ها ایجاد شده است.
اما علی‌اصغرعمیدیان  رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پس از طرح هر یک از این موضوعات به ارائه‌ی توضیحاتی درباره آنها پرداخت و عنوان کرد: امیدواریم با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آینده نه چندان دور در حوزه تلفن ثابت نیز قدرت ارائه‌ی خدمات باند پهن را داشته باشیم.


عمیدیان در ارتباط با هزینه‌های منابع فرکانسی نیز گفت: در این حوزه لازم است براساس ضریب بهره‌وری اقدام کنیم، اما اکنون ضریب بهره‌وری ما نسبت به کشوری مانند ترکیه در حالت یک به 16 قرار دارد در حالی که تمام این موارد جزو منابع و ثروت‌های ملی به شمار می‌رود و لازم است اپراتورها به سمت تکنولوژی‌هایی پیش روند که بتوانند از واحد فرکانس استفاده بالا و بهینه داشته باشند.
رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات درباره کاهش درآمد اپراتورها نیز اظهار کرد: این‌که درآمد اپراتورها در معرض تهدید است و باید فکری به حال آن کرد موضوع تازه‌ای نیست که بتوانیم آن را انکار کنیم، اما با این وجود لازم است در کشور فضایی جهت ایجاد و ارائه‌ی نرم‌افزارهای داخلی فراهم شود و مقررات این حوزه به گونه‌ای تدوین شود که استفاده از نرم‌افزارهای داخلی نسبت به خارجی اولویت داشته باشد.


عمیدیان  در پایان درباره بحث تغییر تعرفه‌های تلفن ثابت نیز اینگونه عنوان کرد که در این حوزه تصمیم کمیسیون تنظیم مقررات بر آن است که پس از برگزاری مجمع عمومی شرکت مخابرات در این حوزه تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهد.


گفتنی است ظاهرا یکی از دغدغه های مشترک اپراتورهای تلفن همراه وتلفن ثابت کاهش درآمد های مخابرات بود که بر این اساس ارائه نرم افزار های داخلی وایجاد مقرراتی برای شبکه های پیام رسان خارجی موضوعی بود که رئیس سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد.


درنهایت قرار بر این شد  که این جلسات هم‌اندیشی از این پس به‌طور ماهانه میان اپراتورها و مسوولان سازمان تنظیم مقررات ادامه داشته باشد تا راه حلی مناسب برای جبران کاهش درآمد مخابرات و افزایش کیفیت وسرویس دهی در حوزه تلفن همراه وتلفن ثابت فراهم شود.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

آمادگی دو اپراتور تلفن همراه در ارائه سیم‌کارت کودک تا پایان اردیبهشت/درآمد سنتی اپراتورها در حال تهدید است
سیم کارت کودک اپراتور همراه اول،تا پایان اردیبهشت ماه وارد بازار می‌شود




۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن