تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798985509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحقق عدالت اجتماعی در اولویت برنامه های سازمان/ مداخله تخصصی در 3 هرم سنی آسیب پذیر جامعه/ تحقق استراتژی های راهبردی سازمان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: محسنی بندپی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بهزیستی
تحقق عدالت اجتماعی در اولویت برنامه های سازمان/ مداخله تخصصی در 3 هرم سنی آسیب پذیر جامعه/ تحقق استراتژی های راهبردی سازمان
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مداخله تخصصی در 3 هرم سنی آسیب پذیر جامعه یکی از استراتژی های راهبردی سازمان است که می‌تئواند زمینه عدالت اجتماعی را فراهم کند.
 به گزارش خبرنگار رفاهی باشگاه خبرنگاران ، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بهزیستی که صبح امروز (دوشنبه )در محل سازمان بهزیستی برگزار شد با اشاره به برنامه‌های جدید سازمان در مدیریت جدید اظهار کرد: اهداف معینی از سوی دولت تدبیر و امید برای تحقق عدالت اجتماعی که یکی از ارکان مهم بهزیستی است تعریف شده که در مدیریت جدید برای تحقق آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم. 


وی افزود: عدالت اجتماعی ،توسعه شاخص‌هخای رفاهی محجوری ترین برنامه‌های سازمان است که در قانون اساسی و قانون رفاه و تامین اجتماعی نیز به آنها اشاره شده و امیدواریم در این دو بخش اقدامات خوبی را انجام دهیم و محرومیت را به حداقل برسانیم. 
 
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به رشد شاخص‌های نظام سلامت در کشور گفت: شعار سازمان جهانی بهداشت تا سال 2000 سلامت برای همه بود که چند سال بعد به شعار همه برای سلامت تغییر یافت اما در سال 2010 سیاست به کلی تغییر کرد به طوری که شعار آنها نهادینه سازی سلامت بر همه سیاست‌ها و برنامه‌ها تعریف شد که امیدوارمی در دولت تدبیر و امید و با همکاری مجلس و حمایتهای وزیر کار اقدامات ارزشمندی را در این زمینه انجام دهیم که البته تاکنون بسیار موفق عمل کردیم و هیچ ایرانی فاقد دفترچه بیمه نیست به طوری که قبل از این در کردستان با 1 میلیون 500 هزار جمعیت 22 درصد فاقد بیمه بودند و در آذربایجان از 3 میلیون جمعیت 26 درصد از بیمه محروم بودند که این مسئله با همکاری دولت تدبیر و امید برطرف شد و زمینه بیمه همگانی برای آحاد جامعه فراهم شد. 



وی ادامه داد: ربعی به عنوان رئیس کمیسیون شورای عالی بیمه تصمیمات و اعتبارات خوبی را در این زمینه اتخاذ کرده است البته هنوز در ابتدای راه هستیم و برای تحقق عدالت اجتماعی نیاز به همکاری دولت و مجلس داریم تا بتوانیم با سرعت بیشتری در این زمینه گام برداریم و از گسترش آسیب‌های اجتماعی و پایین بودن شاخص نشاط اجتماعی بکاهیم. 



قاسمی بندپی با بیان اینکه جامعه گرفتار آسیب‌ها و مشکلات فراوانی شده است، گفت: افزایش آسیب ها و مشکلات روانی در جامعه و متاسفانه افزایش اعتیاد به خصوص اعتیاد صنعتی و افزایش سالمندی نیاز به برنامه‌ها و تدابیر ویژه‌ای دارد تا بتوانیم از رشد آن بکاهیم و یکی از عمده برنامه‌های راهبردی بهزیستی مداخله تخصصی در 3 گروه فرد و خانواده، نوجوانان و جوانان و سالمندان است تا براساس آن شاخص های آسیب در این 3 هرم را به طور چشمگیری کاهش بدهیم. 



محسنی بندپی با اشاره به جزئیات 3 هرم گروه سنی تصریح کرد: نوزادان و کودکان در گروه فرد و خانواده از اهمیت ویژه ای برخورداند که باید برای کاهش مرگ و میر اقدامات موثری را انجام دهیم و به شاخص‌های استاندارد برسیم که البته خدمات تغذیه ای ، افزایش مشاوره های ژنتیک و مشاوره‌های خانواده در این بخش موثر هستند و بهزیستی در این زمنیه در صف مقدم است. 



وی ادامه داد: گروه دوم که نوجوانان و جوانان هستند، دچار آسیب‌های رفتاری شده‌اند و عدم اشتغال و اعتیاد در این گروه با رشد روبرو شده که باید زمینه و بستر رفع مشکلات را با همکاری دولت و مجلس (که البته در مجلس هفتم تصمیمات خوبی گرفته شده است) فراهم کنیم و با همکاری سازمان های مردم نهاد در تقویت بنیان نهاد خانواده اقدام کنیم. 



محسنی بندپی اضافه کرد: گروه سوم که سالمندان هستند نیاز به کرامت و مراقبت‌های عاطفی دارند که با توجه به رشد سالمندان در کشور باید بستر مناسبی را برای بازتوانی خانواده‌ها به منظور مراقبت سالمندان در خانواده فراهم کنیم و در نهایت از معلولان نیز نباید غافل شد و ظرفیت‌های آنان را نباید نادیده گرفت و با اجرای 5 درصد اشتغال زمینه بازگشت آنها را به جامعه فراهم کنیم چرا که کمبود یک عضو نباید تمام ظرفیت‌های آنان را از بین ببرد. 



وی ادامه داد: با این تحول جدید و بهره‌گیری از همت بالای بهزیستی و استفاده از سرمایه‌های این سازمان و نظرات کارشناسی گام های موثری را برای تحقق برنامه‌ها و آرمانهای این سازمان برداریم و با اهداف راهبردی استراتژی‌ها را تعیین کنیم که بر این اساس و با تحقق برنامه های عملیاتی و گزارش دهی شامل پویایی سازمان باشیم که البته نباید از مشارکتهای مردمی و همکاری صاحبنظران غافل شویم.

  
محسنی بند پی در پایان گفت: امیدواریم سازمان بهزیستی با فعالیت هر چه بیشتر در 156 خدمت بیش از گذشته موفق باشند. 



انتهای پیام/ 









۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن