تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803082696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري نشست کارگروه کنترل گرد و غبار حاشيه درياچه اروميه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ فروردين ۱۳۹۴ (۱۰:۲۱ق.ظ)
برگزاري نشست کارگروه کنترل گرد و غبار حاشيه درياچه اروميه موج - نخستين نشست کارگروه اجرايي کنترل گرد و غبار حاشيه درياچه اروميه با ارائه گزارش اقدامات اجرايي به کار خود در سازمان جنگل‌ها پايان داد.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين نشست که به ارائه گزارش اقدامات اجرايي در حاشيه درياچه اروميه اختصاص داشت، مدير کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان آذربايجان شرقي به سير اقدامات مطالعاتي و پژوهشي دراين حوزه پرداخت و سپس درباره اقدامات اجرايي گفت: در سه ماهه انتهايي سال گذشته در حاشيه درياچه اروميه در اقدامي ضرب الاجل 620 هکتار نهال کاري، 340 هکتار کنترل و مراقبت، 80 هکتار بوته کاري، 100 کيلومتر ايجاد بادشکن زنده و غير زنده، تهيه 300 تن جو براي توزيع دامداران و تعهد انجام 142 هزار هکتار ساماندهي چراي دام، به عنوان بخشي از فعاليت‌هاي منابع طبيعي در منطقه آذرشهر، عجب شير و قشلاق پيازي صورت گرفته است.
نامدار يادآور شد: خوشبختانه در بهار امسال شاهد بيش از 50 درصد افزايش بارندگي در عرصه‌هاي بياباني بوديم که موجب افزايش پوشش گياهي در اين مناطق شد.
مدير کل منابع طبيعي استان آذربايجان شرقي در بخشي ديگر از سخنان خود اظهار داشت: پديده گردوغبار و بياباني شدن بخشي از اراضي آذربايجان چيزي نيست که ادعا کنيم از گذشته‌هاي دور به ما به ارث رسيده است، بلکه اين ما هستيم که توليد بيابان کرده‌ايم.

سپس رحمان وهاب زاده، مدير کل منابع طبيعي استان آذربايجان غربي، گفت: در يک ماهه گذشته شاهد بارندگي خوبي در آذربايجان غربي بوديم که موجب بالا آمدن آب درياچه اروميه شده است.
وي دامنه حوزه آبخيز درياچه اروميه را بيش از 5 ميليون هکتار اعلام و اظهارداشت: حدود 100 هزار هکتار از اراضي استان به سمت بياباني شدن پيش مي‌رود.
وهاب زاده، اجراي پروژه قرق، ايجاد سيستم کنتور فارو، نصب تابلوهاي اطلاع رساني و ترويجي، ساماندهي چراي دام، مميزي مراتع و ايجاد بادشکن‌هاي زنده جهت جلوگيري از هجوم شن‌هاي روان در شهرستان‌هاي مياندوآب، اروميه و سلماس را از جمله فعاليت‌ها و اقدامات ضربتي منابع طبيعي در اين حوزه‌ها نام برد.

در اين نشست اسماعيل پور، رئيس اداره بيابان استان خوزستان، روند اقدامات بيابان زدايي و کنترل گرد و غبار در خوزستان را به دليل عدم همکاري و اجراي تعهدات قرارگاه نفتي بسيار کند خواند و گفت: اصل اقدامات بيابان زدايي و تثبيت شن‌هاي روان وصل به اعتبارات است که متاسفانه محقق نمي‌شود.
رئيس اداره بيابان زدايي خوزستان وسعت عمليات اجرايي در استان را 6385 هکتار نام برد و افزود: به دليل مشکلات مالي که بين منابع طبيعي و نفت وجود دارد بيش از نيمي از کارهاي انجام شده با تلفات روبرو بوده است.
اسماعيل پور همچنين خاطر نشان ساخت: اعتبارات متاسفانه دير و بي موقع به دست ما مي‌رسد و عدم تحقق اعتبارات برنامه ريزي را با مشکل مواجه مي‌سازد.

در ادامه اين نشست رئيس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري کشور گفت: دو معضل اساسي زيست محيطي در جنوب و غرب کشور همواره مورد توجه سازمان قرار دارد که در حاشيه درياچه اروميه اقدامات فوري و آني خوبي صورت گرفته، اما؛ درخوزستان اکنون توقع بيشتري وجود دارد و کارها نياز به پيگيري بيشتري است و با توجه به اهميت موضوع امسال 150 ميليارد تومان براي کنترل ريزگرد خوزستان اعتبار در نظر گرفته شده، در حالي که اين رقم براي دو استان آذربايجان شرقي و غربي 60 ميليارد تومان است.
خداکرم جلالي افزود: نگراني‌ها اکنون بيشتر در محدوده درياچه اروميه دارد که احتمال مي‌رود با هجوم توفان‌هاي نمکي بر اقدامات انجام شده تأثير گذار باشد.
وي نظارت برکارها و اقدامات انجام شده را بسيار مهم و تاثيرگذار خواند و افزود: گزارشات ارائه شده بايد با اهداف فني همراه باشد تا معلوم شود چقدر با موافقت نامه‌هايي که ايجاد شده هماهنگي لازم دارد.
جلالي سرانجام زمينه فعاليت و مشارکت مردم در حوزه درياچه اروميه را مناسب خواند و تاکيد داشت براي حضور مردم و بهره گيري از توانمندي هاي آنان بايد راهکار اساسي تبيين شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن