تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803306089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يمن آزمايشگاه سلاح‌هاي ناشناخته امريكايي آل‌سعود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: يمن آزمايشگاه سلاح‌هاي ناشناخته امريكايي آل‌سعود
ناكامي عمليات نظامي عربستان در رسيدن به اهداف خود در يمن باعث شده رياض در مسير استراتژي به‌جا گذاشتن زمين سوخته به استفاده از سلاح‌هاي غيرمتعارف روي آورد.


ناكامي عمليات نظامي عربستان در رسيدن به اهداف خود در يمن باعث شده رياض در مسير استراتژي به‌جا گذاشتن زمين سوخته به استفاده از سلاح‌هاي غيرمتعارف روي آورد. در همين حال گزارش‌هاي منتشر شده حاكي از آن است كه به دليل ناكامي عربستان در رسيدن به اهداف خود نارضايتي از اقدامات وزارت دفاع در ميان بعضي شاهزادگان افزايش يافته است.
روز يك‌شنبه هواپيماهاي سعودي بار ديگر در آسمان صنعا و چندين شهر ديگر يمن به پرواز درآمده و مراكز ارتش، زيرساخت‌هاي شهري و دولتي و مجتمع‌هاي مسكوني را بمباران كردند. بر اثر اين حملات صدها نفر زخمي يا شهيد شدند، همچنين در منطقه «فج عطان» در جنوب پايتخت نيز بمباران هواپيماهاي سعودي موجب آتش گرفتن وسيع خانه‌ها شد. علاوه بر اين جنگنده‌هاي سعودي روز گذشته، چندين حمله به استان «أبين» انجام دادند و مناطق «وادي دوفس» و خط ساحلي نزديك به باب‌المندب را بمباران كردند. در استان صعده در شمال يمن نيز هواپيماهاي سعودي منطقه «بن سلمان» را كه يك منطقه مسكوني محسوب مي‌شود، بمباران كردند. توپخانه عربستان نيز مناطق مرزي در استان صعده با عربستان را بمباران كردند، همچنين هواپيماهاي سعودي مناطق ضحيان، آل حميدان، الطلح و المقاش در صعده را زير آتش گرفتند.
حملات هوايي عربستان سعودي در حالي پس از گذشت نزديك به يك ماه ادامه مي‌يابد كه اين حملات هيچ دستاورد نظامي مشخصي براي مهاجمان نداشته و حتي نتوانسته مانع از پيشروي نيروهاي انقلابي شود. ناكامي اين عمليات باعث شده عربستان علاوه بر افزايش شدت حملات خود براي تخريب زيرساخت‌ها و كشتار مردم بي‌گناه از سلاح‌هاي غيرمتعارف استفاده كند. روز يك‌شنبه بعضي منابع خبري از استفاده عربستان از سلاح‌هاي ناشناخته و احتمالاً شيميايي خبر دادند. سايت «يمني پرس» گزارش داد، ائتلاف متجاوز عربستان كه هدفي جز قتل شهروندان بي‌گناه ندارد، از سلاح و بمب‌هاي سمي ممنوع استفاده كرد تا يمني‌هاي بيشتري را به قتل برساند. بر اساس اين گزارش، بمب‌هايي كه جنگنده‌هاي ائتلاف عربستان سعودي در برخي مناطق استان صعده پايين انداختند، قبل از رسيدن به زمين دود سياه رنگي از آنها متصاعد مي‌شود و به گفته نظاميان استفاده از اين نوع بمب‌هاي سمي در دنيا ممنوع است. بر اساس تصاوير منتشر شده و منابع محلي، اين بمب‌ها به وسيله چتر پايين انداخته مي‌شوند. در همين حال سايت اسپونتيك روسيه خبر داد: قربانيان اين سلاح‌ها دچار تهوع و سرگيجگي شده‌ و جان خود را ازدست داده‌اند.
از سوي ديگر سردرگمي و فقدان استراتژي مشخص براي رسيدن به اهداف سياسي و نظامي در عمليات عربستان باعث تشديد اختلافات داخلي در ميان شاهزادگان سعودي شده است. پايگاه خبري «روزنامه المنار» گزارش داد، محمد بن نايف بن عبدالعزيز آل سعود جانشين وليعهد عربستان دستور حبس خانگي هفت نفر از شاهزادگان سعودي را كه به صورت علني از سياست خارجي اين كشور انتقاد مي‌كردند، صادر كرده است. بر اساس اين گزارش، سران جديد آل سعود همچنين بازداشت‌هاي گسترده‌اي را عليه پزشكان، مهندسان و اساتيد خارجي در اين كشور در دو شهر رياض و طايف آغاز كردند و تاكنون ده‌ها نفر از اتباع خارجي كه در عربستان كار مي‌كردند بازداشت شده‌اند.
 
  اذعان امريكايي‌ها به شكست عربستان
منابع رسانه‌اي گزارش دادند برخي مقامات ارشد امريكايي ضمن زير سؤال بردن حمايت واشنگتن از مداخله رياض در يمن، گفته‌اند كه عربستان در اين عمليات شكست خواهد خورد. پايگاه اينترنتي الجزيره طي تحليلي نوشت: تعداد بسياري از مقامات ارشد ارتش امريكا معتقدند عمليات نظامي عربستان شكست خواهد خورد و احتمالاً به يك باتلاق تبديل خواهد شد. يك فرمانده ارشد در ستاد فرماندهي مركزي امريكا به شرط ذكر نشدن نامش چنين استدلالي را به تمسخر گرفته و گفت: «دليل اينكه عربستان ما را از برنامه‌شان آگاه نكرد اين است كه مي‌دانست ما به آنها چه خواهيم گفت؛ اينكه چنين اقدامي يك ايده بد بود. » منابع نظامي گفتند تعدادي از افسران نيروهاي ويژه منطقه‌اي و افسران فرماندهي مركزي عمليات ويژه امريكا شديداً مخالف حمايت مداخله عربستان هستند چراكه هدف اين مداخله جنبش حوثي‌ها است كه به طور مؤثري مقابل القاعده ايستاده‌اند. ميكائيل هورتون، كار‌شناس يمني نزديك به فرماندهي مركزي عمليات ويژه امريكا و مشاور دولت‌هاي امريكا و انگليس با اشاره به اينكه در روزهاي نخست حمله عربستان در يمن، مبهوت شده بود، گفت: «بسياري از نيروهاي فرماندهي مركزي عمليات ويژه امريكا طرف حوثي‌ها هستند چراكه آنها در به عقب راندن القاعده و حال داعش از برخي استان‌هاي يمن موفق بوده‌اند و اين‌‌ همان كاري است كه صد‌ها حمله هواپيماهاي بدون سرنشين امريكا و تعداد قابل توجهي از مشاوران ارتش يمن نتوانستند، انجام دهند.» وي در ادامه افزود: «اين گزارش‌هاي مداوم در مورد اينكه حوثي‌ها براي ايرانيان كار مي‌كنند، غيرمنطقي است اما اسرائيلي‌ها همين خط را در پيش گرفته و تأكيد مي‌كنند كه ما يمن را به ايران باختيم. اين مسئله مضحك است. حوثي‌ها هيچ نيازي به آموزش‌هاي نظامي ندارند چراكه دست‌كم از سال ۲۰۱۲ در جنگ با القاعده پيروز بوده‌اند. چرا ما با جنبشي مي‌جنگيم كه در حال جنگ با القاعده است؟» براساس اين تحليل «شايد يك دليل حمايت امريكا، منطق ديپلماتيك تعديل مخالفت رياض با توافق هسته‌اي با ايران باشد اما شايد دليل ديگرش اين باشد كه برخي فرماندهان نظامي امريكا مقابله با جايگاه ايران را بر مبارزه با القاعده و داعش ارجح مي‌دانند.»
 از سوي ديگر، «احمد العسيري» سخنگوي عمليات «طوفان قاطع» كه براي تجاوز به يمن و به سركردگي عربستان اجرا مي‌شود، مدعي شد بر اساس اطلاعات به دست آمده «جنبش انصار الله» يمن در حال آماده‌سازي براي اجراي عملياتي به سوي مرزهاي عربستان است. پايگاه خبري «جمهوريه» لبنان، گزارش داد العسيري در نشستي خبري مدعي شد جنبش انصار‌الله در حال انتقال تجهيزات نظامي از صنعا به مناطق شمالي يمن است.

  تظاهرات در  امريكا
در همين حال تعدادي از مخالفان حمله عربستان به يمن در امريكا، مقابل كاخ‌سفيد گرد هم آمده و ضمن محكوم كردن اين تهاجم خواستار توقف فوري حملات شدند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن