تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دو خصلت است كه هيچ كار خوبى بالاتر از آن دو نيست : ايمان به خدا و سود رساندن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804048964




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منابع یمنی از شلیک دو موشک از سوی ناو امریکایی به جنوب صنعا خبر دادند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: منابع یمنی از شلیک دو موشک از سوی ناو امریکایی به جنوب صنعا خبر دادند
به دنبال تشديد حملات جنگنده‌هاي سعودي به يمن، تلاش‌هاي ديپلماتيك كشورهاي منطقه نيز براي توقف حملات عربستان عليه يمني‌ها افزايش يافته است تا راهكاري را براي برون رفت از بحران يمن پيدا كنند. در همين حال منابع نظامي امريكا از افزايش حضور ناوهاي امريكايي در اطراف يمن خبر دادند. يك منبع يمني هم ديروز گزارش كرد كه امريكا با دو موشك صنعا را هدف قرار داد.


به دنبال تشديد حملات جنگنده‌هاي سعودي به يمن، تلاش‌هاي ديپلماتيك كشورهاي منطقه نيز براي توقف حملات عربستان عليه يمني‌ها افزايش يافته است تا راهكاري را براي برون رفت از بحران يمن پيدا كنند. در همين حال منابع نظامي امريكا از افزايش حضور ناوهاي امريكايي در اطراف يمن خبر دادند. يك منبع يمني هم ديروز گزارش كرد كه امريكا با دو موشك صنعا را هدف قرار داد.
بيست و چهارمين روز حملات عربستان به يمن در شرايطي آغاز شده است كه ملت بي‎گناه يمن همچنان زير آماج تجاوزات هوايي قرار دارند. همزمان با حملات سعودي ها، ايران و برخي كشورهاي منطقه تلاش مي‌كنند از مسير ديپلماتيك تجاوز عربستان عليه يمن را متوقف كنند. پس از آنكه برخي منابع از تمايل عربستان به مذاكره با انصارالله خبر دادند و انصارالله آن را به پايان تجاوز نظامي مشروط كرد، منابعي كه روزنامه سعودي «العرب» از آنان به نام «منابع مطلع» ياد كرد، گزارش كردند الجزاير حركت ديپلماتيكي را براي پايان حمله نظامي به يمن آغاز كرده است. روزنامه «العرب»، ادعا كرد كه ايران از طريق الجزاير از عربستان خواسته تا به راهكار سياسي براي حل بحران فرصت بدهد. به گفته اين منابع هنوز عربستان پاسخي در اين خصوص ارائه نداده است و كارشناسان الجزايري احتمال موافقت عربستان با چنين طرحي را كم دانسته‌اند. اين روزنامه گزارش داده كه پيش از اين «محمد جواد ظريف» وزير خارجه ايران گفته بود آماده‌ايم از همه نفوذمان بر همه گروه‌هاي يمن براي از سرگيري مذاكرات و ايجاد راهكار سياسي براي حل بحران يمن استفاده كنيم. همچنين محمد جواد ظريف، وزير خارجه ايران نيز در تماس تلفني با همتاي عماني خود گفت: «ايران در چارچوب طرح چهار ماده‌اي خود آمادگي دارد هر گونه كمكي را كه لازم است براي توقف عمليات نظامي و آغاز گفت‌وگوها بين همه اطراف يمني انجام دهد.»
ظريف در تماس تلفني با يوسف بن علوي وزير مسئول در امور خارجي سلطنت عمان آخرين تحولات منطقه و همكاري‌هاي دو‌جانبه را مورد رايزني و گفت‌وگو قرار داد. در اين تماس همچنين با توجه به نيازهاي فوري مردم يمن به كمك‌هاي امدادي، بر ارسال كمك‌هاي انسان دوستانه شامل دارو و مواد غذايي تأكيد شد.
 پيشتر تركيه از طرح چهاربندي ايران حمايت كرده بود. به باور برخي ناظران، باتوجه به اينكه عربستان و متحدان عربش هنوز نيروي زميني در يمن پياده نكرده‌اند، اين احتمال وجود دارد كه حملات عربستان به يمن به زودي متوقف شود و تلاش‌هاي ديپلماتيك به نتيجه برسند.
  اعزام ناوهاي امريكايي و پاكستاني به‌مرزهاي يمن
در كنار اقدامات ديپلماتيك، تحركات ناوهاي امريكايي در سواحل يمن نيز تشديد شده است. مقامات ارتش امريكا روز جمعه اعلام كردند چندين كشتي جنگي اين كشور در آب‌هاي اطراف يمن مستقر شده‌اند، ولي در محاصره دريايي يمن كه توسط عربستان سعودي صورت گرفته، مشاركت ندارند. به نوشته روزنامه واشنگتن‌پست، كشتي‌هاي امريكايي شامل ناوشكن «يو اس اس فارست شرمن» و «يو‌اس‌اس وينستون چرچيل»، مين روب‌هاي «يو‌اس‌اس‌سنتري» و «يو‌س‌اس دكستروس» و سه كشتي آبي خاكي هستند كه حدود 2 هزار و 200 تفنگدار دريايي امريكايي را حمل مي‌كنند و «يو اس اس يووا جيما»، «يو س اس نيويورك» و «يو اس اس فورت مك هنري» نام دارند. يكي از مقامات نيروي دريايي امريكا به واشنگتن‌پست اعلام كرد يك كشتي مخصوص بارهاي خشك به نام «يو اس ان اس چارلز درو» نيز در منطقه مستقر شده است. نيروي دريايي امريكا اغلب اوقات در خليج عدن و درياي سرخ اطراف يمن گشت‌زني مي‌كند، اما اين كشتي‌ها در برهه حساسي از زمان كه نيروي دريايي عربستان مسير محموله‌هايي كه به بنادر يمن مي‌آيند را مسدود كرده، صورت گرفته است. همچنين پاكستان با اعزام ناوهاي خود به جنوب يمن موافقت كرده است.
همچنين يك پايگاه خبري يمن از اقدام ناو امريكايي در شليك دست‌كم دو موشك «كروز» به سوي جنوب صنعا پايتخت يمن خبر داد. براساس گزارش پايگاه خبري «إب پرس»، منابع نظامي آگاه اعلام كردند كه يك ناو جنگي امريكايي، دست‌كم دو موشك كروز به سوي جنوب صنعا شليك كرده است و به احتمال زياد اين موشك‌ها منطقه «فج عطان» و پايگاه نظامي «الحفا» را هدف قرار داده‌اند. اين خبر از سوي مقامات يمني و امريكايي تأييد نشده است. 

ادعاي ارسال كشتي‌هاي ايران به يمن
در حالي كه ايران همواره بر لزوم حل سياسي بحران يمن و پايان تجاوز خارجي به اين كشور تأكيد داشته است، دو مقام امريكايي ادعا كردند ايران به دنبال ارسال هفت كشتي به يمن است. پايگاه «هيل» در خبري به نقل از دو مقام وزارت دفاع امريكا كه نامشان را هم منتشر نكرده، ‌مدعي شد: «ايران در حال ارسال ناوگاني از هفت كشتي به سمت يمن است كه «محموله» برخي از آنها تسليحات است.» ادعاي ارسال ناوگان دريايي ايران به يمن تاكنون مورد تأييد مقامات ايران قرار نگرفته است. مقامات و رسانه‌هاي غربي از ابتداي درگيري‌هاي يمن، ادعاهاي بي‌اساسي درباره نقش ايران مطرح كرده‌اند؛ ادعاهايي كه توجهي به واقعيات ميداني و اقدامات تجاوزگرانه سعودي‌ها به اين كشور نداشته است. در گزارش اين پايگاه همچنين ادعا شده است: «مقامات (امريكايي) نگران اين هستند كه چنين اقدامي به نمايشي به امريكا و اعضاي ائتلاف به رهبري عربستان سعودي منجر شود.» مقامات امريكايي سعي مي‌كنند با ادعاي كمك‌هاي نظامي ايران به نيروهاي انصارالله، حملات ائتلاف عربي در يمن و محاصره دريايي اين كشور را توجيه كنند. 

اوباما: گام بعدي، آغاز مذاكره است
رئيس‌جمهور امريكا جمعه شب در گفت‌وگوي تلفني با پادشاه عربستان تأكيد كرد كه واشنگتن همچنان به امنيت رياض متعهد است. بنا بر اعلام كاخ سفيد، باراك اوباما رئيس‌جمهور امريكا در اين تماس، در مورد آخرين تحولات يمن با سلمان بن عبدالعزيز پادشاه عربستان بحث و تبادل نظر كرده است. سران امريكا و عربستان در اين مكالمه در مورد قطعنامه اخير شوراي امنيت سازمان ملل عليه يمن و همچنين «گام‌هاي بعدي در تلاش براي ازسرگيري انتقال سياسي در يمن، از جمله مذاكراتي كه توسط سازمان ملل برگزار مي‌شود»، بحث و گفت‌وگو كرده‌اند. در بخش ديگري از بيانيه كاخ سفيد آمده است: «رئيس‌جمهور و شاه سلمان موافق بودند هدف جمعي رسيدن به ثباتي پايدار از طريق يك راهكار سياسي برآمده از مذاكره و تسهيل‌شده توسط سازمان ملل و با مشاركت همه طرف‌ها آنطور كه در طرح شوراي همكاري خليج (فارس) هم آمده، است.» در اين بيانيه بر خلاف مكالمه تلفني دو هفته قبل اوباما و سلمان، كاخ سفيد ديگر از عبارت حمايت مستقيم از عمليات نظامي استفاده نكرده است كه نشان مي‌دهد امريكا به ادامه جنگ در يمن چندان تمايلي نشان نمي‌دهد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن