تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820450342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگ وقف علم در خراسان رضوی مغفول مانده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: استاندار خراسان رضوى:
فرهنگ وقف علم در خراسان رضوی مغفول مانده است

استاندار خراسان رضوی


شناسهٔ خبر: 2537846 دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵
استانها > خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: يكى از بخش هايى كه متاسفانه در فرهنگ استان مغفول مانده موضوع وقف علم كه مى توان با استفاده از اين ظرفيت بسيارى از توانمندى هاى هنرى و فرهنگى استان را شناسايى و بكار گرفت. به گزارش خبرنگار مهر، عليرضا رشيديان شامگاه يكشنبه در چهارمين جلسه اتاق گفتگو اصحاب فرهنگ و هنر خراسان رضوى كه در محل استاندارى برگزار شد اظهار كرد: خراسان رضوى قطب فرهنگ و هنر كشور است لذا براى حفظ و ارتقا آن بايد تمامى ظرفيت هاى فرهنگى و هنرى استان شناسايى و به كار گرفته شود.وى با اشاره به فعاليت شش كارگروه تخصصى در حوزه فرهنگ و هنر خراسان رضوى افزود: هدف از تشكيل اتاق گفتگو با اصحاب فرهنگ و هنر يك اقدام تشريفاتى نبوده بلكه به منظور احصا نيازمندى ها و بررسى مشكلات حوزه فرهنگ و هنر در سطح استان مى باشد.وى افزود: در همين راستا مى توان از رساله موسيقى خيام نام برد كه مسائل و موضوعات مهم و كارشناسى شده در حوزه موسيقى را مورد بحث و بررسى قرار داده است اما متاسفانه هنوز تحقيق و بررسى در خصوص آن انجام نشده است.

رشیدیان اذعان کرد: مناسبت هايى مانند بزرگداشت روز خيام، عطار و فردوسى بسترهاى مناسبى براى اشاعه فرهنگ پارسى در كشورهاى فارسى زبان بوده كه مى تواند به عنوان يكى از محوريترين مسائل در ارتباط با پايتخت فرهنگى جهان سال ۲۰۱۷ در مشهد مورد استفاده قرار گيرد.وی گفت:  خراسان رضوى تاكنون مهد و قطب فرهنگ و هنر در كشور بوده لذا جهت حفظ و ارتقا اين جايگاه لازم است فعالان و مسوولان مربوطه اقدام به شناسايى ظرفيت هاى فرهنگ و هنر استان كرده و آن ها را به كار گيرند.

استاندار خراسان رضوى ادامه داد: در هريك از اين كارگروه ها با توجه به موضوعاتى مانند سينما، تئاتر و موسيقى بايد پيشنهادات و طرح هايى جهت طرح در جلسات اتاق گفتگو استان بررسي و تبيين شود تا بتوانيم شاهد رشد و تقويت هنر استان باشيم.

وى بيان كرد: همچنين يكى ديگر از اهداف تشكيل اين اتاق گفتگو رفع مشكلات و بررسى نيازمندى هاى هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر خراسان رضوى است.وى اضافه كرد: استاندارى خراسان رضوى در هر کجا که به شكل مستقيم نتواند ورود پیدا کند اما قادر به درخواست كمك و همكارى از ساير دستگاه هاى اجرايى برای حل برخى از مشكلات اين حوزه است.رشيديان عنوان كرد: يكى از دغدغه هاى هنرمندان تئاتر و كاريكاتوريست خراسان رضوى نبود فضاهاى نمايشى كافى و نگارخانه ها است كه مى توان از سالن هاى چند منظوره دستگاه هاى اجرايى در راستاى برقرارى ارتباط هنرمندان با مردم استفاده كرد.

وى تاكيد كرد: نهادهايى مانند بسيج و سپاه در سال گذشته چندين سالن چند منظوره را افتتاح كردند كه مى توانند در برخى از ايام آنها را در اختيار فعالان حوزه بسيج فرهنگى و هنرى استان قرار دهند.

استاندار خراسان رضوى با اشاره به روحيه همدلى و همزبانى ميان مديران دستگاه هاى اجرايى استان در این نشست خواستار شناسایی ظرفیت های موجود در استان شد.
  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن